مديرعامل سازمان پارك ها و فضاي سبز شهرداري قم گفت:آسیب هايي كه به درختان در قم وارد مي‌شود، از ديگر شهر‌ها بيشتر است و بايد اين موضوع در دستور كار جدي مديريت شهري قرار گيرد.
کد خبر: ۳۴۴۹۹۴
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۹ 18 December 2016
به گزارش تابناک قم، جواديان با بيان اين‌كه آسیب به درختان در شهر قم بسيار بالاست،افزود: هر روز چندين اخطار براي شهرونداني كه به درختان آسیب زده‌ و يا شرايط نامناسبي را براي درختان فراهم كرده‌اند امضا مي‌شود.

وي با اشاره به نمونه‌هايي از صدمه زدن به درختان، تصريح كرد: اين اخطارها در شرايطي است كه صاحب يك مغازه‌ يا اهالي يك منزل درخت جلوي خانه را بريده يا نفت پاي درخت ريخته‌اند تا خشك شود، در حالي كه شايد نمي‌دانند هر حجم سبز، چقدر براي اين شهر ارزش دارد.

جواديان با تأكيد بر اين‌كه شهروندان اگر آگاه شوند، آسیب به درختان بسيار كمتر خواهد شد، ادامه داد: براي مثال شهروندي درخواست قطع درخت داشته و مي‌گويد اين درخت به ساختمان من آسيب مي‌زند اما وقتي بررسي مي‌كنيم متوجه مي‌شويم مي‌خواهد تابلو مغازه‌اش ديده شود؛ يا مثلا شهروندي به بهانه اين‌كه درخت كثيفي دارد، آن را مي‌برد.

وي با اشاره به تاكيدات دين مبين اسلام به حفظ و حراست از درختان، خاطرنشان كرد: اگر به احاديث مراجعه كنيم، تعابير عجيبي درباره كساني كه درخت را از بين مي‌برند وجود دارد.

مديرعامل سازمان پارك ها و فضاي سبز شهرداري قم خاطرنشان كرد: پيامبر اسلام مي‌فرمايند: «هر كس يك درخت زنده را ببرد خداوند از سر وارد دوزخش مي‌كند.» آسیب هايي كه نسبت به درختان در قم وارد مي‌شود، از ديگر شهر‌ها بيشتر است و اين جاي تاسف دارد.

جواديان با اشاره به اهميت حفظ و حراست از درختان و فضاي سبز در شهر قم، گفت: ارزش يك درخت در قم به خاطر كويري بودن منطقه بسيار بيش از شهرهايي است كه اقليم سرسبز دارند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار