مروری بر روزنامه های یکشنبه 28 آذرماه؛
روزنامه های امروز، بیانات رهبر انقلاب در جمع سران قوا و مسئولان نظام در پاسخ به نخست وزیر انگلیس و توصیه به وحدت را در کانون توجه قرار داده اند. این در حالی است که موضوع انتقاد دولتی ها به عملکرد صدا و سیما و همچنین موضوع برجام و نامه نگاری ظریف به موگرینی، از دیگر موضوعات مهم امروز بوده است.
کد خبر: ۳۴۵۰۴۶
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۳ 18 December 2016

روزنامه های امروز، بیانات رهبر انقلاب در جمع سران قوا و مسئولان نظام در پاسخ به نخست وزیر انگلیس و توصیه به وحدت را در کانون توجه قرار داده اند. این در حالی است که موضوع انتقاد دولتی ها به عملکرد صدا و سیما و همچنین موضوع برجام و نامه نگاری ظریف به موگرینی، از دیگر موضوعات مهم امروز بوده است.

تیتر برخی روزنامه صبح کشور

آرمان: نامه ظریف به موگرینی

کیهان: انگلیس همیشه منشأ تهدید، فساد، خطر و نکبت بوده است

آفتاب یزد: معاون پارلمانی رئیس جمهوری: پیروزی روحانی قطعی است

شرق: وزیرکُشی روی آنتن

به گزارش «تابناک»، بیانات رهبر انقلاب در جمع سران قوا و مسئولان در کانون توجه قرار دارد.

 
 
 

 

 

انتقاد شدید اصولگراها به اقدام ظریف

 

روزنامه جوان امروز در گزارشی با تیتر «بخيه اروپايي روي زخم امريکايي» با اشاره به نامه ظریف به موگرینی نوشت: «ظريف بار ديگر براي نجات برجام از اروپا كمك خواست با آنكه در ماه‌هاي پاياني مذاكرات «فقط كري» بود كه با او قدم مي‌زد و مذاكره مي‌كرد. اشتون بار‌ها به ظريف گفته بود كه «بنشينيد و مشكلات خود را با امريكا حل كنيد» و ظريف هم كه اين نكته را خود به خوبي درك مي‌كرد، همين كار را كرد و مذاكرات هسته‌اي را روي ميز امريكا گذاشت. حالا با آنكه حتي مقامات اروپايي نيز مي‌گويند «بدعهدي» امريكا مانع اصلي برجام است، ظريف براي گذر دادن برجام از سرنوشت كنوني، به موگريني نامه نوشته است و اين يعني «تقريباً هيچ»! كمك خواستن از اروپا كه در ماه‌هاي پاياني مذاكرات تقريباً حذف شده بود، به اميد آنكه با «خود امريكا» بهتر مي‌توان نتيجه گرفت و اصلاً «اصل مذاكره ما با امريكاست»، در واقع يعني تقريباً هيچ نتيجه‌اي نمي‌توان از نامه به موگريني گرفت. اين نامه يك بخيه ظريف اروپايي است روي زخم امريكايي.»

انتقاد شدید دولتی ها از عملکرد صدا و سیما/ برنامه غرضی برای رفع حصر و ممنوع‌التصویری 

حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان نیز در یادداشتی در این روزنامه در این باره نوشت: «ظریف، با ارسال نامه‌ای به فدریکا موگرینی، خواستار تشکیل کمیسیون مشترک برای رسیدگی به بدعهدی اخیر آمریکا در تمدید تحریم‌های ۱۰ ساله ایران شده است. باید از تیم محترم مذاکره‌کننده کشورمان که در دلسوزی آنان تردیدی نیست پرسیده شود؛ از تشکیل جلسه کمیسیون مشترک برجام چه انتظاری دارید؟ آیا تصور می‌کنید که طرف مقابل به مستندات روشن شما مبنی بر نقض برجام توجهی خواهد کرد؟ آیا کسانی با این هویت جنایتکارانه می‌توانند از اینکه نقض عهد آمریکا در برجام را نادیده بگیرند، کمترین احساس رسوایی و ننگ داشته باشند؟! و آیا نباید در ادامه اجرای برجام منتظر بدعهدی‌های فراوان دیگر بود؟!به آسانی می‌توان حدس زد که از شکایت به کمیسیون مشترک برجام آبی گرم نمی‌شود و به احتمال بسیار زیاد و نزدیک به یقین، شکایت کشورمان را وارد نمی‌دانند و قضیه به همین سادگی علیه ایران اسلامی خاتمه می‌پذیرد! در دور قبلی مذاکرات نیز وقتی اروپایی‌ها زیر قول خود زدند، راه‌حل موثر آن بود که تمامی فعالیت‌های تعلیق شده را از سرگرفتیم و امروز هم تنها راه همان است، بازگشت به نقطه اول یعنی نقطه قبل از امتیازات نقدی که به حریف داده و در مقابل وعده‌های نسیه‌ای که گرفته‌ایم!»

انتقاد شدید دولتی ها از عملکرد صدا و سیما

امروز روزنامه های اصلاح طلب از روند و عملکرد صدا و سیما در قبال دولت به دشت انتقاد کرده اند.

 

 

 

روزنامه شرق در همین ارتباط در گزارشی با عنوان «وزیر‌کشی روی‌ آنتن» نوشت: «حمله به دولت در صداو‌سيما؛ اين‌بار اما نه از يك زاويه؛ هجمه‌‌اي سه‌جانبه به سه وزير دولت. ١٠ ساعت مستمر حمله به وزير راه‌وشهرسازي در برنامه‌هاي خبري با سانسور گزارش تحقيق و تفحص مجلس مبني بر مقصرنبودن اين وزارتخانه، در منگنه قراردادن وزير بهداشت و درمان در برنامه «ثريا» و البته پاسخ صريح قاضي‌زاده‌هاشمي به مجري برنامه و حمله غیرمستقیم مهران مدیری به محمدجواد ظريف، وزير امور خارجه ايران، در برنامه «دورهمي». انتخاب گزينه‌هاي فعال از میان وزراي دولت بي‌دليل هم نيست. سه‌ وزيري كه سه سال روي‌كاربودن دولت، به‌خوبي از پس فعاليت‌هاي محوله برآمده‌اند، هرچند انتقاداتي هم بر آنها وارد است. هماهنگي در اين حملات تنها اين گزاره را به ذهن متبادر مي‌كند: «وزيركشي روي آنتن.» اين حملات پيش‌تر هم عليه دولت به كار گرفته شده بود. حمله به برجام در برنامه‌هاي خبري از مهم‌ترين اين حملات بود. حمله به برجام نه آغاز و نه پايان اين حملات بود. سيل انتقادات به قراردادهاي نفتي از يك سو و حمله ادامه‌دار صدا‌وسيما به ماجراي حقوق‌هاي نجومي هم از سويي ديگر مورد توجه ويژه رسانه ملي قرار گرفت. البته اين موارد فقط بخشي از حملات صداو‌سيما به دولت در سه سال اخير بود.»

 

علی اکبر ترکان مشاور رئیس جمهور نیز در یادداشتی در روزنامه ایران با عنوان «پشت پرده آنتن صدا و سیما» نوشت: «نگاهی به برنامه‌های صدا و سیما در پوشش رویدادهای ملی و کارشناسی، به ویژه سانحه اخیر تصادف قطار در سمنان و بازتاب گزارش‌های منتشره در این باره، نشان از آن دارد که رویکردهای سیاسی و جناحی بر رفتار این سازمان غلبه دارد و بیم آن می‌رود که منافع ملی قربانی اهداف سیاسی شود. درحالی که همه متخصصان گواهی می‌دهند در سانحه تأسف بار قطار در سمنان، سیستم‌های مدیریتی و فنی راه‌آهن به درستی عمل کرده‌اند و علت، خطای انسانی بوده است، معلوم نیست که صدا و سیما براساس چه سازوکار فنی و کارشناسانه‌ای، می‌خواهد نتیجه دیگری را القا کند؟

مشاور رئیس جمهور در ادامه مقاله خود بر اساس نامه اعتراض وزیر راه و شهرسازی به رئیس صدا و سیما اشاره کرده که در سال‌های گذشته، دلال یک شرکت خارجی در مناقصات مربوط به تهیه این سیستم‌ها شرکت کرده بود، اما پس از شکست، تهمت‌هایی را به مدیران راه‌آهن در دولت قبلی وارد کرد. این فرد، پس از محکومیت در دادگاه، راهی زندان شد، اما اکنون پس از آزادی، بار دیگر ادعاها و سخنان دور از واقعیت خود را تکرار می‌کند و حال عملکرد رسانه ملی این گمانه را ایجاد می‌کند که مبادا صدا و سیما در چنبره برخی دلالان شرکت‌های خارجی اسیر شده باشد.»

انتقاد شدید دولتی ها از عملکرد صدا و سیما/ برنامه غرضی برای رفع حصر و ممنوع‌التصویری 

روزنامه قانون نیز که امروز پس از ماه ها توقیف به دکه ها بازگشته است، در گزارش اول خود با عنوان «دورهمي هاي تفـرقه ‌برانگیز » به حاشيه هاي برنامه‌هاي صداوسيما پرداخته و می نویسد: «صداوسيما روزهاي آرامي را نمي‌گذراند و به نظر مي‌رسد اين روزها تقابل اين سازمان با دولت مردان به حداكثر ميزان ممكن رسيده است. اختلاف نظري كه در مواردي مصداق عيني و بارز آن دامنه‌ وسيعي پيداكرده و واكنش‌هاي زيادي را در برداشته است-مانند نامه‌ دو وزير دولت تدبير و اميد به رييس سازمان صداوسيما و شكايت از جهت‌گيري اين سازمان در قبال اخبار وزارت‌خانه‌هايشان- و در مواردي هم برنامه‌سازان صداوسيما در جهتي حركت كرده‌اند كه شائبه‌ سفارشي بودن برنامه‌هاي اين سازمان براي تخريب يا تضعيف دولت در ميان افكار عمومي شكل گرفته است.»

بی قانونی امروز

 انتقاد شدید دولتی ها از عملکرد صدا و سیما/ برنامه غرضی برای رفع حصر و ممنوع‌التصویری

انتخابات ریاست جمهوری

به تدریج شاهد هستیم که موضوعات انتخاباتی به موضوعات اصلی روزنامه ها وارد می شود. در همین زمینه، روزنامه اعتماد در گفت و گویی با محمد نبي حبيبي با عنوان « كانديداي مؤتلفه همچنان نامشخص » به نقل از وی نوشت: « مراحل نهايي انتخاب كانديدا در مؤتلفه باقي‌مانده است.»

کاریکاتور از روزنامه شرق

 انتقاد شدید دولتی ها از عملکرد صدا و سیما/ برنامه غرضی برای رفع حصر و ممنوع‌التصویری
همچنین روزنامه اعتماد در خبری با عنوان «برنامه غرضي براي رفع حصر» نوشت: «وزير پست و تلگراف د‌‌‌‌ولت‌هاي ميرحسين موسوي و هاشمي‌رفسنجاني گفت: من روشم را براي رفع حصر نمي‏‌گويم و آن را نزد‌‌‌‌ خود‌‌‌‌ نگه ميد‌‌‌‌ارم، چون‌ اگر روشم را تشريح كنم كه د‌‌‌‌يگر روش نيست. سيد‌‌‌‌ محمد‌‌‌‌ غرضي د‌‌‌‌ر پاسخ به اينكه «اگر رييس‌جمهور ايران شويد‌‌‌‌، مي‌توانيد‌‌‌‌ گام موثري براي رفع ممنوع‌التصويري سيد‌‌‌‌محمد‌‌‌‌ خاتمي و همچنين رفع حصر انجام د‌‌‌‌هيد‌‌‌‌ يا خير؟»، گفت: اينكه حصر به چه د‌‌‌‌لايلي به وجود‌‌‌‌ آمد‌‌‌‌ و اد‌‌‌‌امه پيد‌‌‌‌ا كرد‌‌‌‌ را ميد‌‌‌‌انم و طرفين قضيه را هم ميشناسم. من مانند‌‌‌‌ ٧ سال گذشته با فشار اجتماعي براي رفع حصر اقد‌‌‌‌امي را انجام نمي‌‏د‌‌‌‌هم چون تاكنون با فشار اجتماعي توفيقي حاصل نشد‌‌‌‌ه است. بنابراين بند‌‌‌‌ه روش خاص خود‌‌‌‌م را براي رفع ممنوعالتصويري سيد‌‌‌‌ محمد‌‌‌‌ خاتمي و رفع حصر آقايان ميرحسين موسوي و مهد‌‌‌‌ي كروبي به كار مي‌‏گيرم و مانند‌‌‌‌ روش گذشته رفتار نمي‌كنم. غرضي اد‌‌‌‌امه د‌‌‌‌اد‌‌‌‌: د‌‌‌‌ر مناظرات انتخاباتي به آقاي روحاني خواهم گفت كه مهم‌ترين ايراد‌‌‌‌ و مشكل شما اين بود‌‌‌‌ كه گفتيد‌‌‌‌ متعاد‌‌‌‌لم و با تد‌‌‌‌بير هستم د‌‌‌‌ر حاليكه بعد‌‌‌‌ از انتخابات به رييس‌جمهور ستاد‌‌‌‌ خود‌‌‌‌ش تبد‌‌‌‌يل شد‌‌‌‌ و پشت به همه‌چيز كرد‌‌‌‌. يعني همه آد‌‌‌‌مهاي پشتي خود‌‌‌‌ را از ياد‌‌‌‌ برد‌‌‌‌. وي د‌‌‌‌ر پايان تاكيد‌‌‌‌ كرد‌‌‌‌: بارها گفته‌ام و باز هم خواهم گفت؛ اصلاح‌طلبان بلد‌‌‌‌ نيستند‌‌‌‌ د‌‌‌‌ولت را نگه د‌‌‌‌ارند‌‌‌‌ و اصولگرايان بلد‌‌‌‌ نيستند‌‌‌‌ مرد‌‌‌‌م را نگه د‌‌‌‌ارند‌‌‌‌. فقط و فقط اين مرد‌‌‌‌م هستند‌‌‌‌ كه كشور را حفظ كرد‌‌‌‌ه‌اند‌‌‌‌.»/م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار