امسال مبلغ پنج میلیارد تومان جهت کمک به دانش آموزان کنکوری مستعد مناطق محروم اختصاص یافته است
کد خبر: ۳۴۵۰۶۰
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۳ 18 December 2016
به گزارش تابناک خوزستان ؛دکتر شریعتی در مراسم افتتاحیه مدرسه امام حسین(ع) که جمعه 26 آذرماه در کوی علوی اهواز برگزار شد اعلام کرد: امسال مبلغ پنج میلیارد تومان جهت کمک به دانش آموزان کنکوری مستعد مناطق محروم اختصاص دادیم 

استاندار خوزستان اظهار داشت: حیات آموزش و پرورش و نوسازی مدارس  به حمایت استان و استانداری وابسته است و این مسأله از بدو فعالیت، یکی از اصول اصلی و اولیه‌ام است و در حد توان تلاش کردم که نسبت به ساخت، تجهیز و بهبود وضعیت مدارس به‌خصوص در مناطق محروم، روستایی و عشایری اهتمام ورزم.

وی افزود: از ابتدا تصور می‌کردم اگر می‌خواهیم اداره استان بر عهده فرزندان آن باشد، باید روی آموزش و پرورش سرمایه‌گذاری شود تا نیروهای موردنیاز تربیت و تلاش شود که دانش آموزان بتوانند استعدادهای بالقوه خود را بالفعل کنند تا بتوانند در اداره بیشتر استان و کشور یک نقش اساسی داشته باشند. 

استاندار خوزستان ادامه داد: تنها کاری که در این خصوص می‌توان انجام داد، سرمایه‌گذاری روی آموزش و پرورش است. البته هزینه‌های زیربنایی دیگری نیز وجود دارد اما در مقایسه با آموزش و پرورش، روبنایی محسوب می‌شود. زیربنایی‌ترین سرمایه‌گذاری همان سرمایه‌گذاری در امر آموزش و پرورش است.

شریعتی گفت: به همین علت نیز ما اهتمام ورزیدیم که پیش‌دبستانی را در استان اجباری کنیم چراکه یکی از علت‌های اصلی افت تحصیلی دانش آموزان، دو زبانه بودن آن‌ها بود.
 
استاندار خوزستان تصریح کرد: امسال هزینه زیادی را متحمل شدیم تا تمام مدارس حتی مدارس عشایری استان، پیش‌دبستانی داشته باشند. از همه دست اندرکاران استان که در این خصوص تلاش کردند قدردانی می‌کنم. تا حد زیادی در زمینه پیش‌دبستانی موفق بودیم و درصد پوشش این دوره در استان بسیار بالا رفته است. 

وی افزود: در امر کنکور نیز پنج میلیارد تومان هزینه را تقبل کردیم زیرا دانش آموزانی در نقاط محروم تحصیل می‌کنند که با وجود استعداد خوب، امکان بالفعل کردن آن را ندارند. با مشاهده این مسأله به این نتیجه رسیدیم که اگر این کار را انجام ندهیم از عدالت آموزشی به دور مانده‌ایم و حق دانش آموزان استان ضایع می‌شود چراکه شرایط برای بروز استعدادهای آن‌ها فراهم نبوده است.

استاندار خوزستان با بیان اینکه آموزش و پرورش تاکنون به طور جدی یکی از دغدغه‌های مسئولان استان بوده است، گفت: تا امروز توفیقات خوبی در این زمینه داشته‌ایم اما هنوز به سطحی که در شأن خوزستان باشد، نرسیده‌ایم. باید همه با هم تلاش کنیم تا به آن سطح برسیم.

منبع: تابناک
برچسب ها: دکتر شریعتی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار