رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم خبر داد
رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم از اجرای طرح ملی دادرس در 100 آموزشگاه متوسطه دوره اول در قم خبر داد.
کد خبر: ۳۴۵۱۹۵
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۳ 18 December 2016
به گزارش تابناک قم، محمد احمدی با اشاره به اجرای طرح ملی دادرس در 100 آموزشگاه متوسطه دوره اول اظهار کرد: طرح دادرس در راستای اجرای فرمایشات و پیروی از منویات رهبری در حمایت از سرمایه ملی و به منظور کاهش سطح آسیب‌پذیری، خسارات و تلفات ناشی از حوادث برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با عنایت به سوانح احتمالی آتی در کشور و ضرورت آمادگی همگانی تفاهم‌نامه‌ای بین معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر و معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش منعقد شد.

رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به محتوای تفاهم‌نامه دانش‌آموزان گفت: این طرح مخفف دانش‌آموزان آماده در روزهای سخت است که در قالب تیم‌های 14 نفره آموزش‌های امدادی در قالب پناهگیری و تخلیه اضطراری، احیای قلبی، ارزیابی و کنترل علایم حیاتی و حمل مصدوم را فرا می‌گیرند.

این مسؤول با بیان اینکه خونریزی، پانسمان و بانداژ، شکستگی و آتل‌بندی و اطفای حریق از دیگر مباحث این دوره است خاطرنشان کرد: این طرح در سال تحصیلی 96ـ95 در آموزشگاه های متوسطه دوره اول در استان قم برگزار می‌شود.

احمدی ابراز امیدواری کرد: با توسعه و ترویج ظرفیت‌های خودامدادی و سازماندهی تیم‌های اولیه مدیریت بحران که مبتنی بر دانش‌آموزان آموزش دیده است، گامی مثبت در زمینه افزایش سطح ایمنی، کاهش خطرپذیری و پیامدهای ناشی از وقوع حوادث در مدارس استان برداریم.

وی با بیان اینکه در هر مدرسه دو تیم 14 نفره در این طرح شرکت می‌کنند، گفت: دانش‌آموزان پس از فراگیری آموزش‌های امدادی در المپیاد آماده در قالب سه مرحله شرکت می‌کنند و پس از برگزاری المپیاد درون مدرسه‌ای تیم منتخب مشخص شده و به مرحله ناحیه‌ای معرفی می‌شوند.

رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم عنوان کرد: پس از مرحله ناحیه‌ای، تیم‌های دانش‌آموزی مدارس که از سوی ارزیابان جمعیت هلال احمر بررسی می‌شوند، به مرحله استانی راه پیدا می‌کنند و دانش‌آموزان منتخب پس از برگزاری دوره‌های آموزشی تکمیلی برای اعزام به مسابقات کشوری آماده می‌شوند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار