مدیرکل کتابخانه‌های عمومی قزوین:
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین گفت: یک کتابخانه مشارکتی در ناحیه شهری مهرگان افتتاح و راه‌اندازی شده است که با توجه به تعداد جمعیت ساکن در این شهرک این کتابخانه مشارکتی جوابگو نبوده و نیاز مردم مهرگان را رفع نمی‌شود.
کد خبر: ۳۴۶۲۴۷
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۱ 20 December 2016
به گزارش تابناک از قزوین، رویا اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با اشاره به زمین‌های اهدایی به منظور ساخت و احداث کتابخانه در مناطق مختلف استان قزوین اظهار داشت: زمین‌های اهدایی بسیار متعددی برای احداث و راه‌اندازی کتابخانه در این استان وجود دارد اما به‌ دلیل نبود اعتبار و بودجه برای ساخت کتابخانه این زمین‌ها بدون استفاده مانده و قابلیت بهره‌برداری ندارد.

وی با بیان اینکه کتابخانه روستایی کلج در بخش طارم سفلی به عنوان کتابخانه نمونه کشوری انتخاب شده است، عنوان کرد: انتخاب این کتابخانه به عنوان کتابخانه نمونه کشوری به دلیل کیفیت مطلوب برنامه‌های فرهنگی، بالا بودن تعداد اعضا و توانایی در عضوگیری بوده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین افزود: در این کتابخانه روستایی تعداد یک هزار نفر عضو هستند که بیشتر آن‌ها بانوان بوده و در این کتابخانه با همت و تلاش مضاعف کتابدار گفتمان عاشورایی، شب شعر عاشورایی، نمایشگاه کتاب و نشست‌های تخصصی برگزار می‌شود.

اسماعیلی تصریح کرد: در کتابخانه روستایی کلج 14 هزار جلد کتاب وجود دارد و کتابدار این کتابخانه از افراد بومی آن منطقه بوده تا بتواند ضمن مدیریت صحیح زمان و وقت بیشتری را به حضور در کتابخانه اختصاص دهد.

این مسؤول با بیان اینکه در شهر قزوین کمبود کتابخانه وجود ندارد، خاطرنشان کرد: در شهر آبیک مناطق خاکعلی، قشلاق و زیاران فاقد کتابخانه هستند، همچنین در شهر نرجه شهرستان تاکستان احداث ساختمان کتابخانه از سال 88 با مشارکت خیران آغاز شده اما به دلیل نبود بودجه و اعتبار به صورت اسکلت باقی مانده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین یادآور شد: همچنین در شهر سگزآباد شهرستان بویین‌زهرا احداث کتابخانه از بهمن ماه سال 93 آغاز شده اما به‌ دلیل نبود بودجه به بهره‌برداری نرسیده و منجر به ساخت نشده است.

اسماعیلی با بیان اینکه برخی از مناطق استان قزوین فاقد کتابخانه بوده، مطرح کرد: این استان با توجه به اینکه مهد تمدن و فرهنگ به شمار می‌رود، نهادینه‌سازی و فرهنگ‌سازی مطالعه کتاب در آن اهمیت داشته و در این زمینه احداث و تجهیز کتابخانه‌ها در اولویت اقدامات قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه ناحیه شهری مهرگان هم فاقد کتابخانه است، خاطرنشان کرد: یک کتابخانه مشارکتی در ناحیه شهری مهرگان افتتاح و راه‌اندازی شده است که با توجه به تعداد جمعیت ساکن در شهرک مهرگان این کتابخانه مشارکتی جوابگو نبوده و نیاز مردم مهرگان را رفع نمی‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار