رئیس اداره آبفای شهرستان سراوان از 700 متر اصلاح و توسعه شبکه توزیع آب در شهر "بمپور" خبر داد.
کد خبر: ۳۴۶۵۳۹
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۰۶:۴۱ 21 December 2016

به گزارش تابناک به نقل از روابط‌عمومی اداره آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان، علیرضا بهشتی از 700 متر اصلاح و توسعه شبکه توزیع آب در شهر "بمپور" خبر داد.

رئیس اداره آبفای شهرستان سراوان افزود: 450 متر اصلاح و 250 متر توسعه در شبکه آب و فاضلاب شهر "بمپور" و حومه آن انجام شده است. با اجرای این طرح‌ها توانسته‌ایم افت فشار شبکه آب در خیابان‌های طالقانی، آزادگان، وحدت و سرباز را رفع کنیم.

بهشتی ادامه داد: همچنین با ساخت 5 حوضچه‌ شیرآلات آب در نقاط حساس شهر "بمپور" می‌توانیم مدیریت بهتری در تنظیم فشار، توزیع مناسب آب و جلوگیری از هدر رفت آب در زمان حادثه انجام دهیم.

مصرف آجیل‌های شور در شب یلدا برای بیماران فشار خون ممنوع

مهدی طباطبایی اظهار داشت: برای پذیرایی شب یلدا به جای غذاهای چرب و شیرین و پرنمک مانند انواع شیرینی­ها و آجیل شور و تنقلات فاقد ارزش تغذیه‌ای، از میوه­‌های تازه و مغزهای بی­‌نمک مانند پسته، بادام، فندق، بادام­ زمینی و سایر مغزهای غیرشور استفاده شود و با توجه به اینکه تنقلات و خوراکی‌های شب یلدا حاوی مقادیر زیادی کالری است بنابراین لازم است مردم نکات تغذیه‌ای  را رعایت کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به برخی بیماران مانند بیماران کلیوی و دیابتی توصیه کرد بهتر است از قندهای ساده، انواع مغزها و شیرینی‌ها به مقدار تجویز شده در برنامه غذایی آنها استفاده کنند و افرادی که دارای تری گلیسیرید خون بالا هستند، بهتر است از مصرف مغزهای چرب مانند پسته، بادام و گردو خودداری کنند.

طباطبایی تصریح کرد: شیرینی‌ها، کاکائوها و شکلات‌های دارای انرژی و چربی بالا هستند، بهتر است که در ترکیب مواد خریداری شده شب یلدا کمتر از آنها انتخاب شود. مصرف میوه سبب برآورده‌شدن نیازهای بدن به مواد معدنی و ویتامین‌های مختلف می‌شود و بهتر است از میوه‌هایی مانند انار و هندوانه که  سرشار از ویتامین C، است، استفاده شود.

کسب 10 عنوان برتر توسط کانون‌های فرهنگی دانشگاه زابل

ششمین جشنواره ملی کانون‌‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی دانشگاه‌‌های سراسر کشور با حضور 130 دانشگاه و موسسه آموزش عالی کشور و شرکت بیش از یک هزار و 100 کانون فرهنگی، هنری اجتماعی به مدت سه روز در دانشگاه "امیر کبیر" برگزار شد.

در این جشنواره که به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد دانشگاه زابل با کسب 10 عنوان برتر توسط همه کانون‌های فرهنگی توانسته جایگاه سوم این دوره از جشنواره را پس از دانشگاه فردوسی مشهد و دانشگاه علامه طباطبایی کسب کند.

کانون‌های فرهنگی دانشگاه زابل در این رقابت با کسب 10 عنوان برگزیده در بخش‌های مختلف، رتبه سوم کانون‌های فرهنگی، اجتماعی و هنری کشور را کسب کردند.

در این جشنواره کانون فرهنگی، اجتماعی  موسیقی، تئاتر، شعر و ادب، فیلم و عکس، محیط زیست، هنر‌های تجسمی، و 3 کانون بین کانونی شامل کارآفرینی، همای رحمت، نجوم موفق به کسب رتبه شدند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار