پس‌لرزه های مرگ میثم 27 ساله
وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی طی حکمی سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشكي اردبیل را منصوب کرد.
کد خبر: ۳۴۷۰۰۴
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۵ 21 December 2016
به گزارش تابناک اردبیل به نقل از وبدا، سیدحین قاضی زاده هاشمی در متن حکم انتصاب دكتر قدرت اخوان اکبری دانشیار این دانشگاه آورده است: نظر به تعهد، تخصص و تجارب ارزنده جناب عالي، به موجب اين ابلاغ به عنوان سرپرست دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي، درماني اردبیل منصوب مي شويد.

از جناب عالي انتظار دارم با استفاده از توان تخصصي و كارشناسي اعضاي هيأت علمي و كاركنان محترم دانشگاه و استفاده از ظرفيت منابع بالقوه ساير بخش هاي حوزه مأموريت خود اقدامات زير را انجام دهيد:1- تأمين، حفظ و ارتقاء سطح سلامت مردم به ويژه محرومين و نيازمندان2- ارتقاء برنامه هاي جاري حوزه هاي بهداشتي، درماني، آموزشي، پژوهشي، فرهنگي و دانشجويي3- صيانت از منابع انساني، فيزيكي و مالي4- عملياتي نمودن برنامه پنجم توسعه و برنامه سلامت دولت يازدهم5-توسعه عدالت در سلامت در حوزه مأموريت خود6- توجه به امر اعتدال، توانمندي و شايسته سالاري در انتصابات و تكريم اعضاي هيأت علمي و كاركنان حوزه سلامت.

 وزیر بهداشت همچنین در نامه ای از خدمات و تلاشهای دکتر پورفرضی در مدت تصدی مسئولیت ریاست این دانشگاه قدردانی کرد.

به گزارش تابناک اردبیل، گفته می شود تشدید نارضایتی مردمی از ضعف خدمات رسانی در مراکز درمانی استان اردبیل و به خصوص محرز شدن سهل انگاری در مرگ میثم 27 ساله در اورژانس بیمارستان امام خمینی اردبیل از جمله دلایل تصمیم درتغییر مدیریتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل بوده است.

میثم قشلاقی، جوان 27 ساله اردبیلی چندی پیش به بیمارستان امام خمینی (ره) اردبیل مراجعه کرده و به دلیل وضعیت جسمانی و بیماری در مقابل بیمارستان بی‌حال شده و نمی‌تواند به داخل مراجعه کند که به دنبال این امر نگهبانی بیمارستان با اورژانس تماس گرفته و درخواست نیروی خدماتی می‌کند اما مسئولان اورژانس به این درخواست بی‌توجهی کرده و می‌گویند که نیروی خدماتی نداریم.

جوان 27 ساله که بیمار کلیوی بوده و بعد از چند روز قرار بوده برای عمل پیوند کلیه به بیمارستان مراجعه کرده و بستری شود، به دلیل حاضر نشدن نیروی خدماتی در مقابل بیمارستان بیهوش شده و بعد از بیهوشی در آی.سی.یو بیمارستان بستری و مرگ مغزی می‌شود.

خانواده این جوان شکایتی را مبنی بر قصور و تاخیر کادر درمانی بیمارستان امام خمینی(ره) ارائه داده‌اند که این پرونده در دادستانی به صورت فوق العاده و مستقیما توسط شخص دادستان اردبیل پیگیری می‌شود تا در صورت اثبات این امر، با مسببان این حادثه و کوتاهی‌کنندگان برخوردهای قانونی لازم بدون هیچ گذشت و چشمپوشی انجام شود.

ناصر عتباتی دادستان عمومی و انقلاب اردبیل از تشکیل پرونده قضایی برای فوت جوان 27 ساله در بیمارستان امام خمینی (ره) اردبیل خبر داد و گفت: بعد از فوت این پسر جوان پرونده کیفری تشکیل و دادستانی شخصا به این موضوع ورود کرد.

وی افزود: طبق تحقیقات قضایی که از مسئولان اورژانس و نگهبانی صورت گرفت، مشخص شد که سه مرتبه از نگهبانی با اورژانس بیمارستان که کمتر از 150 متر فاصله داشته تماس گرفته می‌شود ولی متاسفانه به دلیل بی توجهی و بی تفاوتی موضوع مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

دادستان اردبیل گفت: نهایتا این بیمار دچار تشنج و حمله قلبی می‌شود و یکی از پرسنل حراست که به صورت اتفاقی از آنجا گذر می‌کند متوجه این موضوع شده و سریعا نسبت به انتقال بیمار به اروژانس اقدام می‌شود ولی متاسفانه وی احیا نمی‌گردد و به کما می‌رود و در نهایت فوت می‌کند.

عتباتی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه این موضوع از طریق نظام پزشکی و دادسرای انتظامی در حال پیگیری است دستورات لازم در این زمینه صادر شده تا بررسی‌های فنی انجام شود و عوامل سهل انگار به  دادستانی معرفی گردند.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۱
ای کاش مدیر کل بهزیستی اردبیل با معاونین بیش از دو دهه رسوب کرده اش هم عوض میشدن هم کارمندا یک نفس راحتی میکشیدن هم کارهای بنده های خدا روی زمین نمیموند . مگه قحط الرجاله که همش باید اینها معاون بشن یا مدیر باشن مدیر و معاونانی میخوان که هم به فکر کارکنها باشن و هم مدد جوها نه اینکه هر کس حقی رو مطالبه کنه بگن به ما مربوط نیست خودرو برای بازدید از منزل مددجوها درخواست میشه میگن نداریم نظافت اتاق درخواست میشه میگن نمیتونیم اضافه کار میخواهیم میگن نداریم تازه تازه بدستور اقایان پانزده درصد کمکهای مردم به مددجوها رو هم ستاد کسر میکنن و به مصارف نامعلوم میرسونن به سازمان بازرسی هم اطلاع داده شده کاری نکردن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۱
تغییر از قبل مدنظر بود ، ربطی به این ماجرا ندارد.مدیران بیش از هشت سال در پست مدیریت نمی مانند.
رضوان بخشی خشه حیران نمین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۴
سستیم دانشگاه پزشکی وبیمارستانهاروز به روزبدترمیشودکسانی که قدم اش به بیمارستان نرسداطلاع پیدانمی کنندخواهشمنداست رسیدگی نمایند09147027768
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار