امام جمعه اصفهان:
تابناک: ریل گذاری در جمهوری اسلامی صحیح است، اگر عده ای از مسافران این قطار خطاهایی می کنند می توانیم آنها را پیاده کنیم، اما نمی توانیم قطار انقلاب اسلامی را به خاطر خطای عده ای متوقف کنیم یا از ریل خارج کنیم.
کد خبر: ۳۴۷۶۸۵
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰ 23 December 2016
تابناک اصفهان: آیت الله طباطبایی نژاد گفت: امروز اگر ما فریب دشمنان و مترفین را بخوریم، جمهوری اسلامی هم توفیق لازم را نخواهد داشت، نباید اجازه بدهیم تا حکومت جمهوری اسلامی در اذهان مردم تضعیف بشود و به شبهات پاسخ دهیم، بسیاری از ایرادات در جامعه هست اما اینها دلیل نمی شود که مسیر و هدف انقلاب اسلامی اشتباه است.

آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، مدیر حوزه های علمیه استان اصفهان، بعد از ظهر پنجشنبه در مراسم بزرگداشت مرحوم استاد سید علی اکبر پرورش و حماسه هشتم دیماه مردم اصفهان که با حضور ائمه جماعات مناطق مختلف اصفهان برگزار شد، گفت: اولیای الهی در طول تاریخ با عدم موفقیت راضی کننده برای آنها و با سختیهای زیاد زندگی خود را سپری کردند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: حضرت نوح(ع) بعد از آن همه تلاش برای هدایت بشر از خداوند خواست تا قومش را عذاب کند، بعد از 950 سال فعالیت شبانه روزی حضرت نوح آن توفیق مد نظر خود را کسب نکرد، قوم نوح(ع) دستشان را در گوش خود می کردند تا صدای نبی خدا را نشنوند، سایر ائمه هم همینگونه بودند، حواریون حضرت عیسی(ع) تعدادی در حدود 12 نفر بودند.

به نوشته رسا، وی افزود: پیامبر اسلام(ص) بهتر از سایر ائمه کار کردند و موفقیت بیشتری کسب کردند، اما بعد از ایشان انحراف در جامعه اسلامی ایجاد شد و آنگونه که باید نشد، مدیریت انبیا و شخص رسول اکرم(ص) در بهترین حالت بوده و اشکالی نداشته است، اما 2 عامل سبب این عدم توفیق لازم شده است.

آیت الله طباطبایی نژاد اظهار داشت: نخستین عامل مهم در عدم موفقیت انبیا، مترفین یعنی صاحبان زور و زر بودند، خداوند در هیچ قریه ای پیامبر نفرستاد مگر آنکه مترفین آنها از همان اول می گفتند ما نسبت به آنچه پیامبران می گویند کافریم، اما عدد مترفین همواره کم بوده و نمی توانستند به تنهایی پیامبران را شکست دهند.

در زمان ظهور امام زمان(عج) عقل انسانها رشد می کند

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان ابراز داشت: عامل دوم و عامل اصلی، جهل و نادانی مردم است که سبب شده تا مترفین بتوانند موفق شوند، اگر مردم آگاهی های کافی نداشته باشند و در برابر شایعات و جوسازی های صاحبان زر و زور فریب بخورند، در نتیجه پیامبران و اولیای الهی توفیق لازم را کسب نمی کنند.

وی افزود: در داستان موسی(ع) و ساحران در حضور فرعون، با یک جمله یک انسان فریبکار، همه تلاشها از بین رفت و جهل و عدم تحقیق و زودباوری مردم سبب شد تا حضرت موسی(ع) متهم به دروغگویی و فریب مردم شود، بنابراین شیطنت مترفین و جهل مستضعفین 2 عامل مهم برای عدم توفیق لازم اولیای الهی در طول تاریخ بوده است.

آیت الله طباطبایی نژاد بیان داشت: امام زمان (عج) وقتی ظهور می کنند، خداوند دست عنایتی به سر انسانها می کشد که عقلشان رشد می کند، روحانیان و انسانهای متدین نمی توانند مترفین را مهار کنند و آنها را از شیطنت باز دارند، مترفین امروز قطعاً از مترفین زمانهای دور، شقی تر و حرفه ای تر هستند و امروزه دستگاه ها و ابزار برای فریب مردم بسیار فراهم تر و بهتر از گذشته است.

نمی توان به بهانه خطای عده ای از مسؤولان، قطار انقلاب را از ریل خارج کرد

مدیر حوزه علمیه اصفهان اظهار داشت: امروز برخی روحانیان اعتراض می کنند که ما چرا با کمونیستها متحد شده ایم تا سوریه را نجات دهیم، امروز نه روسیه برای نجات اسلام می جنگد و نه ما برای منافع روسیه می جنگیم، ما می خواهیم اسرائیل و داعش نزدیک ما نشود و آنها را در سوریه زمینگیر و نابود کنیم، ما می خواهیم کفار بر مسلمانان پیروز نشوند و به دستور قرآن در این زمینه عمل می کنیم.

وی ادامه داد: برخی مردم با دیدن گناهی و اشکالی در جامعه اسلامی می خواهند به حکومت جمهوری اسلامی ایراد وارد کنند که اگر حکومت اسلامی است پس چرا فلان گناه در جامعه وجود دارد، در طول تاریخ هیچ حکومتی نبوده که در آن گناه و اشکال نباشد و این موضوع در حکومت امیرمؤمنان(ع) هم وجود داشته است، یکی از فرمانداران حضرت امیر(ع) زیاد ابن ابیه بوده است.

آیت الله طباطبایی نژاد تصریح کرد: ریل گذاری در جمهوری اسلامی صحیح است، اگر عده ای از مسافران این قطار خطاهایی می کنند می توانیم آنها را پیاده کنیم، اما نمی توانیم قطار انقلاب اسلامی را به خاطر خطای عده ای متوقف کنیم یا از ریل خارج کنیم، اگر در حکومت امیرمؤمنان(ع) در گوشه ای حاکمی یا فرمانداری مرتکب منکری شد، این صحیح نیست که بگوییم ما می رویم و به سپاه دشمن امیرمؤمنان(ع) می پیوندیم.

امام جمعه اصفهان توضیح داد: رهبر معظم انقلاب امروز همه شرایط روایت ائمه معصومین(ع) برای رهبری جامعه اسلامی را داراست و هیچ کس نمی تواند در این باره ایرادی وارد کند، جامعه حتماً رهبر می خواهد و مطابق روایات و نامه امیرمؤمنان(ع) به معاویه بعد از قتل عثمان، هیچ مسلمانی نباید قدم ار قدم بردارد تا رهبر با صفات لازم را انتخاب کنند.

مرحوم پرورش همواره با روشنگری انقلاب را یاری و با مکر دشمنان و مترفین مبارزه کرد

وی تصریح کرد: تا عقول مردم به بلوغ نرسد و فهم مردم افزایش نیابد، امام زمان(عج) هم ظهور نخواهند کرد، چرا که تا وقتی مردم جاهل هستند، گرفتار شیطنتها و دسیسه های دشمنان خدا می شوند و اولیای الهی را یاری نمی کنند، عده ای امروز شبهه می کنند که چرا در صنایع دفاعی هزینه و هیاهو می کنید و باید بر روی مسائل اقتصادی کار کنید، پاسخ اینست که اگر همین صنایع دفاعی را نداشتیم، دشمنان لحظه ای درنگ نمی کردند و ما را نابود می کردند و اصلاً فرصتی به ما نمی دادند.

آیت الله طباطبایی نژاد گفت: امروز هم اگر ما فریب دشمنان و مترفین را بخوریم، جمهوری اسلامی هم توفیق لازم را نخواهد داشت رهبر معظم انقلاب فرمودند باید انقلابی بود و انقلابی ماند و انقلابیگری کرد، یعنی نباید اجازه بدهیم تا حکومت جمهوری اسلامی در اذهان مردم تضعیف بشود و به شبهات پاسخ دهیم، بسیاری از ایرادات در جامعه هست، اما اینها دلیل نمی شود که مسیر و هدف انقلاب اسلامی اشتباه است.

امام جمعه اصفهان بیان داشت: اگر ما برگردیم و ضعیف شویم، انقلاب ما هم ضعیف خواهد شد، مرحوم استاد پرورش از کسانی بود که سرمایه بزرگ برای انقلاب بود و با روشنگری و علم و تقوای خود همواره اسلام و انقلاب را یاری و با مکر دشمنان و مترفین مبارزه کرد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار