رعايت موضوعات اخلاقي و ارزش‌هاي اسلامي خط قرمز فعاليت اين شبکه‌ها به شمار رفته و بر اين اساس اگر شبکه‌اي بخواهد فعاليت‌هاي خود در ايران را دنبال کند لازم است دقت نظر و همکاري‌هاي لازم در اين خصوص را داشته باشد.
کد خبر: ۳۴۷۶۸۹
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۴ 23 December 2016
 به گزارش تابناک رضوی، طي سال‌هاي اخير دولت تلاش‌هاي متعددي براي فعاليت شبکه‌هاي اجتماعي در ايران انجام داده و از اولين روزهاي فعاليت خود تلاش کرده است فضايي مناسب جهت دسترسي مردم به اين برنامه‌ها فراهم کند.
 
وزير ارتباطات طي اين سال‌ها بارها تاکيد کرده که دولت مخالف آن است که دسترسي مردم به اين نوع نرم افزارها به دليل موضوعات اقتصادي قطع شود. البته محمود واعظي بر اين نکته نيز تاکيد بسيار داشته که رعايت موضوعات اخلاقي و ارزش‌هاي اسلامي خط قرمز فعاليت اين شبکه‌ها به شمار رفته و بر اين اساس اگر شبکه‌اي بخواهد فعاليت‌هاي خود در ايران را دنبال کند لازم است دقت نظر و همکاري‌هاي لازم در اين خصوص را داشته باشد.
 
بر همين اساس طبق گزارش کلیک خبرگزاری آریا، طي ماه‌هاي گذشته از سوي دولت و وزارت ارتباطات مذاکرات متعددي با مديران تلگرام صورت گرفته و قرار بر همکاري اين شرکت با دولت شد.
 
حال با توجه به اهميت مسئله امنيت فضاي مجازي مدتي است شبکه پيام رسان تلگرام اقدامي جديد صورت داده و پيام‌هاي امنيتي خود را علاوه بر متن انگليسي با ترجمه فارسي براي کاربران ارسال مي‌کند.
 
بدين ترتيب به عنوان مثال اگر شما قصد داشته باشيد تلگرام خود را بر روي لپ‌تاب، تبلت، رايانه يا دستگاه ديگري نصب کنيد در ابتدا براي شما يک کد امنيتي ارسال مي‌شود که اين کد در گذشته با توضيحاتي به زبان انگليسي ارسال مي‌شد، اما به تازگي ترجمه فارسي اين پيام هم ارسال مي‌شود تا مشکلات کمتري در خصوص هک کاربران و سوء استفاده از حساب‌هاي آنها صورت گيرد.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار