امام جمعه تبریز:
به گزارش تابناک تبریز، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز با اشاره به اینکه اگر تمام ثروت‌های جهان در اختیار برخی افراد قرار گیرد و در مقابل آن افرادی به نان شب محتاج باشند مخل وحدت است و اختلاف طبقاتی را پدید می‌آورد، اظهار کرد: البته در هیچ کشوری به صورت کامل مساوات وجود ندارد.
کد خبر: ۳۴۷۷۰۳
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۴ 23 December 2016

به گزارش تابناک تبریز، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز با اشاره به اینکه اگر تمام ثروت‌های جهان در اختیار برخی افراد قرار گیرد و در مقابل آن افرادی به نان شب محتاج باشند مخل وحدت است و اختلاف طبقاتی را پدید می‌آورد، اظهار کرد: البته در هیچ کشوری به صورت کامل مساوات وجود ندارد.

وی با بیان اینکه در کشورهای اسلامی باید فقر و بی‌بضاعتی مردم از بین برود، افزود: بر این اساس است که مقام معظم رهبری تاکید بر از بین بردن رکود اقتصادی و بیکاری دارند و اقتصاد مقاومتی را بیان می‌کنند.

خطیب جمعه تبریز به پیروزی و آزادسازی حلب اشاره کرد و گفت: صبر و ظفر در کنار هم هستند و این آزادسازی یک پیروزی اعجازآمیزی است که حزب‌الله ایران، سوریه و مدافعان وحدت داشتند ولی 64 کشور مخالف، یک ائتلاف سوری تشکیل دادند که این یک ائتلاف بی‌اساس، بی‌پایه و عبث بود ولی مقاومت سربازان اسلام با مشیت پروردگار و همت انقلابیون حلب آزاد شد و تروریست‌های جهانی که آنجا استقرار داشتند و با مدیریت کشورهای مختلف حتی ترکیه از بین رفتند.

مجتهدشبستری با اشاره به اینکه علاوه بر کمک‌های غیبی بنا به روایتی که شنیده‌ایم غنائم خوبی از نظر انسانی و ذخایر مالی در دست مقاومت رسیده است، گفت: اسرایی که از داعش گرفته شده و همچنین مهمات خوبی از نظر سیستم‌های مخابراتی به دست آمده که همکاری داعش با النصره را نشان داد که با کمک هم به ترور و اغتشاش در بین مردم تلاش می‌کردند.

نماینده ولی فقیه در استان دستاورد دیگر را مردمی‌ محور کردن در کشور دانست و افزود: پیروزی حلب مزه حاکمیت دولتی را چشاند و اینکه دولت با همت خود تجاوز و نفوذ به کشور خود را پاکسازی کرد.

وی با بیان اینکه مرتجعین عرب از این پیروزی ناراحت هستند، افزود: کشور همسایه ما که ادعای اسلام دارند شروع به جوسازی علیه ایران کردند و چهره داعش را مظلوم نشان می‌دهند که در خبرگزاری‌های ترکیه می‌توان دید.

خطیب جمعه تبریز خاطرنشان کرد: وقتی حلب آزاد شد سفیر روسیه به دست گارد امنیتی ترکیه کشته شد و جالب اینجا است به محض کشته شدن سفیر آن فرد را نیز می‌کشند و به عقیده برخی این ترور به وسیله آمریکا بود که از آزادسازی حلب ناراحت است.

انقضای تاریخ استعمار و قلدری آمریکا

وی با اشاره به اینکه برخی خبرگزاری‌ها نوشته‌اند که آمریکا در مدت طولانی از فعالان و بازیگران در سوریه بود و الآن می‌بینند که سوریه و ارتش بشار اسد در حال پاکسازی از دشمن است، گفت: تاریخ استعمار و قلدری آمریکا نه تنها در سوریه تمام شده بلکه در یمن، عراق و افغانستان و سایر کشورها نیز به زودی تمام خواهد شد.

عضو خبرگان رهبری در خطبه اول با اشاره به روایتی از امیرالمومنین(ع) مبنی بر اینکه پرهیزگاری داشته باشید و خوف الهی در بدنتان نمایان شود، اظهار داشت: امید است از سرمایه تقوا و پرهیزگاری داشته باشید.

وی با اشاره به مناسبت‌های هفته گفت: پنجم دی ماه سالروز تولد عیسی مسیح است و تبریک می‌گویم و البته حضرت عیسی (ع) امت خود را به صلح و صفا دعوت می‌کرد و حرفی از ایشان که می‌گویند حضرت عیسی (ع) گفته اگر به یک طرف صورتتان سیلی زدند آن طرف دیگر را نیز بیاور نسبت اشتباه است.

خطیب جمعه تبریز اظهار کرد: هفتم دی ماه سالگرد تشکیل نهضت سوادآموزی به فرمان حضرت امام خمینی (ره) است و از نظر اسلام ابزار علم و دانش علم‌آموزی است و از این رو امام در اوایل انقلاب به تشکیل نهضت سوادآموزی دستور دادند و اکثر مردم بی‌سواد بعد از انقلاب باسواد شدند و با این فریضه الهی آشنا شدند.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه پنجم دی ماه سالروز تشکیل سپاه حفاظت هواپیمایی است، گفت: نفش حمل و نقل از نظر سیاسی اجتماعی و اقتصادی بسیار مهم است و فرودگاه‌ها نیز مانند سایر پایانه‌ها از امنیت کامل برخوردار هستند.

وی افزود: بعد از انقلاب که برخی هرج و مرج‌ها ایجاد شد به دستور امام بخشی از سپاه مأمور ایجاد امنیت هوایی شد و سپاه پاسداران که حافظ انقلاب در بخش‌های مختلف بوده و امنیت بخش را به دست گرفته‌ است.

مجتهدشبستری خاطرنشان کرد: در هفته وحدت یک کنفرانس وحدت اسلامی با حضور میهمانان خارجی برپا و تصمیماتی گرفته شد و همچنین دیداری با مقام معظم رهبری داشتند که ایشان بیانات ارزشمندی را ایراد فرمودند.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری به نیاز ضروری وحدت اسلامی تاکید کرده و فرمودند تفرقه هدف اصلی دشمن است و می‌خواهند بین اهل سنت و شیعیان ایجاد کنند و شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی مانند هم هستند و دو لبه قیچی بوده که سعی بر جدایی مسلمانان دارند.

امام جمعه تبریز افزود: وحدت مسلمین اسباب سربلندی شده و برای دشمنان سرافکندگی آورده و آن را می‌توان از مقاومت شش ماهه مردم یمن یاد کرد که از رهبر شیعیان خود عیسی قاسم حمایت کردند و چندین ماه است که در اطراف خانه عالم بزرگواری هستند.

مجتهدشبستری تصریح کرد: سران خلیفه یمن سعی بر شکستن این تحصن دارند که این موجب شد تحصن هر چه بیشتر داده باشد./فارس

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
-
|
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۵
کدوم مردم؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :