بسته خبری تابناک کهگیلویه وبویراحمد به ارائه خبرهایی در حوزه های مختلف می پردازد. در این بسته خبری به برخی خبرهای بین المللی از جمله:«وقتی اردوغان جرائت پیدا می کند »،« پلیس نظامی روسیه وارد حلب می شوند » و ..پرداخته می شود.
کد خبر: ۳۴۷۸۷۷
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰ 24 December 2016
تحولات در عرصه بین المللی در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که در عرصه رسانه های مختلف مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور سیاست رسانه ای خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند.
بسته ویژه خبری «تابناک کهگیلویه و بویراحمد»، جایی است که مهمترین خبرهای روز دنیا را ‌برای مخاطبان آماده می‌کند.
سلاح هواپیما رباها تقلبی بود
نخست وزیر مالت گفت تسلیحاتی که برای ربودن هواپیمای لیبیایی مورد استفاده قرار گرفته بود تقلبی بودند.
 «جوزف موسکات» نخست وزیر مالت اعلام کرد بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد سلاح‌های بکار برده شده در عملیات ربایش هواپیمای خطوط هوایی لیبی، همگی تقلبی بودند.
به نوشته خبرگزاری «رویترز» ربایندگان از کلت کمری و نارنجک‌های تقلبی استفاده کردند تا مسیر هواپیما را به سمت «رم» تغییر دهند.
2 هواپیماربا روز جمعه یک ایرباس 320 خطوط هوایی «افریقیه» را با 118 سرنشین ربودند و آن را مجبور به فرود اضطراری در جزیره مالت کردند.
هواپیماربایی در نهایت بدون خونریزی و با تسلیم هواپیمارباها به پایان رسید./فارس
 
 وزیر خارجه آمریکا در گفت‌وگوی تلفنی با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به وی قول وتوی قطعنامه‌ای در شورای امنیت که خواستار توقف فوری و کامل شهرک سازی ها در اراضی اشغالی فلسطین از جمله قدس شرقی است را نداد.
اقدام بی سابقه آمریکا در مقابل اسرائیل
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، جان کری، وزیر خارجه آمریکا به صورت تلفنی با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی  گفت‌وگو کرد.
گزارش‌ها حاکی است نتانیاهو و کری درباره قطعنامه‌ای رایزنی کرده‌اند که خواستار پایان دادن به شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری و قدس شرقی است.
وزیر خارجه آمریکا در این گفت‌وگوی تلفنی به نتانیاهو قول وتوی این قطعنامه را نداده است.
رژیم صهیونیستی درتلاش برای جلوگیری از تصویب قطعنامۀ شورای امنیت سازمان ملل علیه شهرک‌سازی اسرائیل در سرزمین‌های اشغال‌شده اعمال فشار رئیس جمهور منتخب امریکا را خواستار شده است.
این درخواست در حالی است که گفته می‌شود دولت باراک اوباما، به‌رغم سیاست دیرینۀ آمریکا در وتوی هرگونه قطعنامه ضد اسرائیلی در شورای امنیت سازمان ملل، قصد دارد در روند تصویب قطعنامه پیشنهادی مصر، مانع‌تراشی نکند.
رأی‌گیری پیش‌نویس پیشنهادی مصری‌ها برای محکومیت شهرک‌سازی رژیم اسرائیل در شورای امنیت سازمان ملل ابتدا قرار بود روز پنج شنبه صورت گیرد؛ اما مصر اعلام کرد که این رأی‌‌گیری به تعویق افتاده است.
 نیوزلند، ونزوئلا، مالزی و سنگال روز جمعه با تعیین ضرب‌الاجل، از مصر خواستند در ارتباط با پیشبرد روند رأی‌گیری شورای امنیت درباره پیش‌نویس قطعنامه ضد صهیونیستی، پاسخی مشخص ارائه دهد./خبرگزاری دانشجو
وقتی اردوغان جرائت پیدا می کند
 رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد این کشور به ازای هر یک «شهید» خود هزار نفر از تروریست ها را خواهد کشد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر، رجب طیب اردوغان که در ازمیر و در کنار بینعالی ییلدریم نخست وزیر ترکیه سخن می گفت، افزود: از داعش انتقام خواهیم گرفت و به لطف ارتش خود، در برابر هر شهید ترکیه ای هزار نفر از تروریست ها را خواهیم کشت.
وی خاطر نشان کرد: از هیچ کسی درباره اقداماتی که باید در مبارزه با گروه های تروریستی صورت دهیم، نصیحت نمی پذیریم. نیروهای مسلح ترکیه از ارتش آزاد برای مبارزه با گروه های تروریستی حمایت می کنند.
هر چه تلاش کنند نخواهند توانست اراده ما را در هم بشکنند و تاثیری بر ما نخواهند داشت. ما به پیشرفت خود ادامه می دهیم و فقط در برابر خدا سر خم می کنیم.
 پلیس نظامی روسیه وارد حلب می شوند
کرملین در بیانیه ای اعلام کرد شویگو در دیدار با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفت: «ما از دوشنبه شب یک گردان پلیس نظامی را در مناطق آزاد شده حلب مستقر کردیم تا نظم را حفظ کند».
به گزارش خبرگزاری فرانسه از مسکو، روسیه روز جمعه آزادی حلب را گامی مهم در حرکت به سوی حل و فصل مناقشه سوریه توصیف کرد. این مناقشه از سال 2011 بیش از 310 هزار قربانی گرفته است.
به گفته فرانز کلینتسویچ  Franz Klintsevitch از اعضای کمیته دفاعی و امنیتی شورای فدراسیون ( مجلس علیا پارلمان روسیه ) این گردان روسیه از 300 تا 400 سرباز تشکیل شده است.
حکومت سوریه پنجشنبه شب آزادی کامل حلب را اعلام کرد که بزرگترین پیروزی در برابر گروه های مسلح از آغاز جنگ در سال 2011 به حساب می آید. این پیروزی با حمایت نظامی متحدان سوریه یعنی روسیه و ایران میسر شد.
این خبر بعد از اتمام عملیات تخلیه دهها هزار غیر نظامی و اعضای گروه های مسلح اعلام شد.
ترکیه حامی اصلی گروه های مسلح و روسیه و ایران متحدان بزرگ حکومت بشار اسد از توافق برای تخلیه حلب حمایت کردند.
پیام رونالدو برای قهرمانان واقعی حلب
به نقل از صدا و سیما، کریستیانو رونالدو ستاره پرتغالی تیم فوتبال رئال مادرید که موفق به کسب توپ طلا شده است در پیامی ویدئویی کودکان سوریه را قهرمانانی واقعی قلمداد کرد.
وی در این پیام ویدئویی گفت: این پیام برای کودکان سوریه است. خیلی خوب می دانیم که شما سختی های زیادی کشیده اید. من بازیکنی بسیار مشهور هستم اما شما قهرمانان واقعی هستید. امیدتان را از دست ندهید. جهان از آن شماست. ما با شما هستیم.
طبق اعلام بنیاد بین المللی حفاظت از حقوق کودکان (Save the children) ستاره باشگاه رئال مادرید کمک مالی قابل توجهی برای ساخت شهر حلب کرده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار