عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: وظیفه داریم برای نسل امروز روشن کنیم عامل شهادت 17 هزار شهید ترور همین گروه‌هایی هستند که ریشه‌شان در کشورهای خارجی و سازمان‌های امنیتی انگلیس و آمریکا است.
کد خبر: ۳۴۸۹۱۷
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۹ 25 December 2016
به گزارش تابناک قم به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت‌الله محمدجواد فاضل لنکرانی در دیدار دبیرکل بنیاد هابیلیان اظهار کرد: باید برای نسل امروز اثبات کنیم دنیا وقتی ادعا می‌کند به دنبال حقوق بشر است کاملاً دروغ می‌گوید، چون روش و مشی او غیر از این است.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) افزود: شهدای بزرگواری که ما به واسطه ترورهای ناجوانمردانه از دست داده‌ایم، سرمایه‌های بزرگی برای ما بودند که خداوند همه‌شان را با اولیای خودش محشور می‌کند مخصوصاً شهید بزرگوار آقای هاشمی‌نژاد که از ذخیره‌های بزرگ انقلاب و سرمایه‌های حوزه‌ و کشور بود.

آیت‌الله فاضل لنکرانی ضمن تقدیر از فعالیت‌های بنیاد هابیلیان اضافه کرد: یکی از توطئه‌های بزرگ دشمن که صدمه‌های زیادی به انقلاب ما وارد کرد همین مسئله‌ ترورها بود، یک بعد از تحلیل انقلاب بررسی حرکات مخالفین در مقابل این انقلاب است که سرمایه‌های بزرگ کشور را از همین راه ترور از میدان خارج و جامعه‌ انقلابی ما را از نعمت وجود آن‌ها محروم کردند.

نویسنده کتاب «قاعده تسامح در ادله سنن» افزود: آنچه من مناسب می‌دانم عرض کنم و نمی‌دانم روی این منظر کار کرده‌اید یا باید کار شود و یا بیشتر باید کار شود، این مسئله است که دین ما با ادله فراوان با مسئله‌ ترور بسیار مخالف است، اعم از ترور شخصی یا گروهی. ترور چیزی است که نه با عقل سازگاری دارد و نه با دین. عقل و دین می‌گوید اگر یک انسان مرتکب جرم شد او را باید بیاوریم جرم را به او تفهیم کنیم اگر قدرت توجیه و دفاع نداشت او را مجازات کنیم، اما اینکه انسانی را در نیمه‌ شب با بمب و اسلحه غافلگیر کرده و او را ناجوانمردانه ترور کنند این کار با دین و عقل سازگاری ندارد.

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: وقتی به پرونده‌های ترور از اول انقلاب تاکنون نگاه می‌کنیم به این نتیجه‌ روشن می‌رسیم که تمام این ترورها تشکیلاتی بوده است باید سازمان‌های تشکیلاتی این ترورها به نسل امروز شناسانده شوند؛ امروز کاملاً وابستگی این سازمان‌ها به بیگانگان مشخص شده است، اعم از سازمان مجاهدین خلق و یا سازمان‌های کمونیستی که در کردستان و یا وهابیونی که در سیستان و بلوچستان آن فجایع را به وجود آوردند.

آیت‌الله فاضل لنکرانی تاکید کرد: عقیده بنده این است که حتی در متون درسی دبیرستان‌ها و حتی دانشگاه باید آورده شود، ده‌ها سال است که به ما تلقین می‌کنند آمریکا و اروپا به دنبال حقوق بشرند! با حمایتی که آن‌ها از این گروه‌های تروریستی می‌کنند آدم می‌فهمد که تمام این ادعاها دروغ و بازی است، تمام این‌ها وسیله است تا به اهداف خودشان برسند، وظیفه داریم برای نسل امروز روشن کنیم عامل شهادت تمام این 17 هزار شهید ترور این گروه‌هایی است که ریشه‌شان در کشورهای خارج و سازمان‌های امنیتی انگلیس و آمریکا است باید برای نسل امروز اثبات کنیم دنیا وقتی ادعا می‌کند به دنبال حقوق بشر است کاملاً دروغ می‌گوید، چون روش و مشی او غیر از این است.

نویسنده کتاب « نظریة حق الطاعة» گفت: داعش یک پدیده‌ای نبود که یک روزه و یکماهه سر بیرون بیاورد، بلکه سال‌ها کار کردند، اول طالبان را درست کرده و بعد از دل آن داعش را بیرون آورده و با خشن‌ترین وجه به جان مردم انداختند، ‌یعنی ترور را به صورت رسمی، مبنایی و فکری آن هم در منظر عموم نهادینه کرده‌اند. الان هم در اروپا عده زیادی بی‌گناه را می‌کشند و بلافاصله با افتخار مسؤولیتش را به عهده می‌گیرند.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
انصاری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۶
علاوه بر ترور، شکنجه، تجسس، دروغ، حق خوری، بی عدالتی نیز با عقل و دین جور در نمیاید.
سخن گفتن آسان است عزیزان ولی عملا این اتفاقات افتاده و میافتد و همه سر را در زیر برف کرده اید.
.........................................................................................................................
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار