معاون اداره‌کل ورزش و جوانان قزوین:
معاون امور فرهنگی و جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان استان قزوین گفت: جوانان با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم می‌کنند و برخی از مسؤولان ادارات هم حال و حوصله پرداختن به امور جوانان را ندارند.
کد خبر: ۳۴۹۵۴۵
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۹ 26 December 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از آبیک، مهران قاسمی در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان آبیک که ظهر امروز در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: با حرف، صحبت و حدیث نمی‌توان مشکلات و مسائل حوزه جوانان را حل کرد.

وی افزود: واقعیت این است که جوانان، بوستان و باغستان جامعه هستند که مسؤولان این قشر از جامعه را تک‌محصولی و تک‌چهره‌ای کرده‌اند.

معاون امور فرهنگی و جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان استان قزوین ادامه داد: تمام نگاه و توجه به جوانان در وزارت ورزش و جوانان جمع شده در حالی که در حوزه جوانان از نظر ساختاری مشکلات و ایراداتی وجود دارد.

قاسمی با اشاره به اینکه برخی مسؤولان استان قزوین به دور خود حصار کشیده‌اند، اضافه کرد: به راحتی با رئیس جمهور و چند وزیر دیدار می‌کنیم اما در دیدار با برخی مسؤولان در استان قزوین با مشکل مواجه‌ایم و نمی‌توانیم با آنان که در حوزه جوانان فعالیت دارند، ارتباط و دیدار داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: اداره‌کل ورزش و جوانان استان قزوین این آمادگی را دارد که در زمینه جوانان، فرهنگ‌سازی، غنی‌سازی اوقات فراغت و نشاط‌سازی در شهرستان آبیک یک سوم هزینه‌ها را پرداخت کند.

این مسؤول اذعان کرد: لازم است دو سوم مابقی هزینه‌های مربوط به برنامه‌های مذکور توسط شهرداری‌ها و دیگر دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی پرداخت شود.

معاون امور فرهنگی و جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان استان قزوین افزود: با هم‌افزایی در حوزه جوانان می‌توان در رفع مشکلات و رسیدگی به امور مربوط به این قشر از جامعه گام برداشت؛ البته باید گفت که هنوز ستاد ساماندهی امور جوانان نهادینه نشده است.

* لزوم تحقق ابداع و نوآوری

قاسمی ادامه داد: مسؤولان باید به همراه معاون و کارشناسان خود را در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شرکت کرده تا علاوه بر ارائه گزارش مصوب و مستند از فعالیت‌های خود، بتوانند در تحقق اهداف این ستاد گام بردارند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر تمام شیوه‌های فرهنگی در جامعه به همان زمان پس از پیروزی انقلاب اسلامی باز می‌گردد و ابداع و نوآوری در آن صورت نگرفته است.

این مسؤول خاطرنشان کرد: با توجه به قدیمی بودن شیوه‌های اجرای برنامه‌های فرهنگی، جوانان رغبتی برای حضور در این برنامه‌ها را ندارند.

معاون امور فرهنگی و جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان استان قزوین حوزه جوانان فرادستگاهی و فرابخشی دانست و افزود: جوانان با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم می‌کنند و برخی از مسؤولان ادارات هم حال و حوصله پرداختن به امور جوانان را ندارند.

 قاسمی ادامه داد: در سفر رئیس جمهور به استان قزوین 100 میلیارد تومان وام ازدواج به حساب بانک‌های این استان واریز شده بود که 70 درصد تحقق یافته است.

وی اضافه کرد: اعتبار تسهیلات ازدواج در حساب بانک‌های استان قزوین واریز شده اما مدیران بانک‌ها به دلایلی مانع از اعطای تسهیلات به زوج‌های جوان می‌شوند که بازخواست آنان ضروری است.

* راه‌اندازی شورای گفت‌وگوی جوانان در قزوین

این مسؤول خاطرنشان کرد: شورای گفت‌وگوی جوانان در استان قزوین باید راه‌اندازی شود و در این زمینه هم مسؤولان باید با جوانان به بحث و گفت‌وگو بپردازند.

معاون امور فرهنگی و جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان استان قزوین اذعان کرد: در سفر رئیس جمهور 110 هزار نامه از سوی مردم نوشته شده بود که 500 نامه مربوط به آموزش و پرورش بوده است.

قاسمی با بیان اینکه در استان قزوین زبان تجلیل از سوی برخی مسؤولان وجود ندارد، یادآور شد: فرد یا مسؤولی که در دولت، مؤسسه و حوزه‌ای فعالیت دارد باید مورد تشویق و ترغیب قرار گیرد که به این مهم هیچ توجه‌ای نمی‌شود.

این مسؤول اضافه کرد: همواره نباید نسبت به افرادی که در عرصه‌های مختلف خدمت می‌کنند تاریک‌بین بوده و فقط نقاط ضعف دیده شود بلکه باید نیمه پر لیوان و نقاط قوت افراد را هم در نظر گرفت.

معاون امور فرهنگی و جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان استان قزوین خاطرنشان کرد: مسؤولان موظف و مکلف هستند درب ادارات آنان به روی جوانان باز بوده و پاسخگوی آنان باشند؛ گرچه تقویت پاسخگویی به ارباب رجوع برای قانع شدن آنان در دستگاه‌های مختلف ضروری است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار