فرماندار آبیک:
فرماندار آبیک گفت: از مدیران شعب برخی از بانک‌های شهرستان آبیک درخواست می‌شود از کارشکنی و اذیت مردم در پرداخت تسهیلات ازدواج پرهیز کنند و در تحقق این مهم تسریع بخشند.
کد خبر: ۳۴۹۵۴۶
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۰ 26 December 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از آبیک، علی رحمانی در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان آبیک که ظهر امروز در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت:  جوانان در پیروزی انقلاب اسلامی نقش بسزایی داشته و برای مدیریت آن جانفشانی کردند که بیانگر تحقق جمله معروف امام راحل در سال 41 و 42 بود.

وی افزود: زمانی که رژیم شاهنشاهی اقدام به دستگیری و تبعید امام خمینی(ره) کرده بود به تمسخر و شماتت ایشان پرداختند و اذعان کردند که سربازان و حامیان شما کجا هستند.

فرماندار آبیک ادامه داد: امام در پاسخ با نگاه بلندنظرانه و تیزبینانه بیان کرده بود «سربازان من در گهواره هستند» که این نوید امام در 13 آبان 57 و 58 به ثمر نشست و جوانان متولد سال 42 تا 45 به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل رفته و هشت سال دفاع مقدس را مدیریت کردند.

رحمانی اضافه کرد: جوانان در دوران سازندگی، توسعه و به ویژه فناوری هسته‌ای نقش مهمی ایفا کردند.

* اعتقادات سازنده جوانان نشان از روح پاک و صادق آنان است

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اعتماد به جوانان می‌توان دنیا را متحول کرد، خاطرنشان کرد: مسؤولان باید این فرمایش رهبری را به عنوان راهگشای امور خود قرار دهند؛ در حالی که رئیس جمهور هم اعتقادات سازنده جوانان را نشان از روح پاک و صادق آنان عنوان کرده است.

این مسؤول اذعان کرد: جوانان جایگاه ویژه‌ای در جامعه دارند که مسؤولان باید از آنان به عنوان سکان‌دار جامعه حمایت کرده و در رفع مشکلات آنان بکوشند.

فرماندار آبیک با اشاره به پیش‌بینی و تخصیص 5 میلیارد ریال اعتبار برای حوزه ورزش این شهرستان افزود: از مسؤولان اداره‌کل ورزش و جوانان استان قزوین و شهرستان آبیک درخواست می‌شود در جذب اعتبار مذکور پیگیری ویژه و لازم را داشته باشند.

رحمانی با بیان اینکه در اجرای برنامه‌های فرهنگی در شهرستان آبیک برای جوانان خلع وجود دارد، ادامه داد: دستگاه‌های فرهنگی شهرستان آبیک باید در تدوین و اجرای برنامه‌های آموزشی نقش مثمرثمری ایفا کنند؛ گرچه قشرهای مختلف بسیج و هیأت‌های مذهبی در اجرای برنامه‌های فرهنگی فعالیت‌های خوبی داشته‌اند.

* وجود بسترهای لازم برای اجرای فعالیت‌های فرهنگی در آبیک

وی اضافه کرد: در شهرستان آبیک بسترهای لازم برای اجرای فعالیت‌های فرهنگی وجود دارد که می‌طلبد اداره ورزش و جوانان این شهرستان با همکاری دانشگاه‌ها و ادارات فرهنگی جهش و حرکتی خوبی در اجرای برنامه‌های فرهنگی داشته باشند.

این مسؤول خاطرنشان کرد: از مدیر شعب برخی از بانک‌های شهرستان آبیک درخواست می‌شود از کارشکنی و اذیت مردم در پرداخت تسهیلات ازدواج پرهیز کنند تا زمان تحقق این مهم طولانی نشود و مجبور نشویم از طریق استان پیگیر پرداخت وام ازدواج باشیم، که تاکنون دو مورد انجام شده است.

فرماندار شهرستان آبیک تصریح کرد: مردم باید بدانند که در تمام بانک‌ها با توجه به قدرتی که دارند، تسهیلات ازدواج واریز شده و به غیر از بانک‌های مطرح همانند ملی به بانک‌های دیگر هم می‌توانند مراجعه کنند و حتی از سوی صندوق کار آفرینی امید هم اعطای وام ازدواج صورت می‌گیرد.

رحمانی افزود: پروژه پارک بانوان به کُندی صورت می‌گیرد که تکمیل آن ضرورت دارد چرا‌که جزو مطالبات مردم به ویژه بانوان این شهر است.

وی با بیان اینکه احداث سینما از سوی بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری در این زمینه مقرون به صرفه نیست، ادامه داد: این آمادگی وجود دارد که در سال آینده 500 میلیون ریال اعتبار برای تبدیل سالن آمفی‌تئاتر شهید آوینی فرهنگسرای باران به سینما اختصاص داده شود.

این مسؤول تأکید کرد: برنامه‌های فرهنگی، هنری، آموزشی و ورزشی دهه فجر باید با نگاه جوان‌پسند تدوین و اجرا شود.

فرماندار آبیک یادآور شد: برای اجرای همایش‌ها و برنامه‌های مهم و ویژه جوانان این آمادگی وجود دارد که دو سوم هزینه پرداخت شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار