محمد جواد یاری استاد دانشگاه و مدرس علوم سیاسی؛
تابناک مرکزی: یاری در نشست ۹ دی با بیان این که خواص همیشه قابل اعتماد نیستند افزود: نمی‌شود تنها به سوابق و نسب توجه کرد، خیلی ها نان انقلاب را خوردند و کلمه شهید را برای ندا آقاسلطان به کار می بردند،برخی از امام و رهبری مایه می گذارند بنابر این کسی که میخواهد نامزد ریاست جمهوری شود باید شعار انقلابی گری داشته باشد.
کد خبر: ۳۴۹۹۴۳
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۵ 27 December 2016

به گزارش تابناک مرکزی، محمد جواد یاری استاد دانشگاه و مدرس علوم سیاسی عصر روز دوشنبه در نشست تبیین جریان فتنه ۸۸ و حماسه ۹دی که در دفتر سایت خبری تابناک مرکزی برگزار شد، با اشاره به نقش خواص در فتنه ۸۸ اظهار داشت: در بزنگاه هایی که خواص نقش خودشان را به خوبی ایفا نکردند باعث شدند جبهه حق هزینه سنگینی بپردازد زیرا حرکت خواص حرکت عوام را به دنبال دارد، اگر ۲،۳ روز بعد از انتخابات ۵۰ نفر از شخصیت های سیاسی و مذهبی کشور یک بیانیه سنگین علیه جریان فتنه در دفاع از رهبری و نظام صادر می کردند هیچگاه ۸ ماه دچار فتنه نمی شدیم که باعث شود مقام معظم رهبری یک تنه به جنگ فتنه ای برود که قصد ساقط کردن نظام را داشت.

یاری در رابطه با اهمیت روشن شدن جریان فتنه برای نسل جوان افزود: ۷ سال از این ماجرا می گذرد و نسل جوان باید بداند که جریان غیر انقلابی برانداز سازش پذیر بستر آن فتنه را فراهم کرد زیرا اگر جامعه ما جریان شناسی نداشته باشد در هر عرصه ای بازنده خواهد بود دشمن توان ایجاد فتنه را در کشور ندارد مگر این که بستر آن را جریان ها و خواص مهیا کنند و همچنین اهمیت انقلاب اسلامی به صورت مبنایی باید برای نسل جوان مشخص شود، انقلاب اسلامی یک انقلاب ساده مثل بقیه انقلاب ها نبود انقلاب اسلامی یک بحث آخر و زمانی دارد و از طرفی هم یهود و صهیونیست و استراتژی آن ها را برای نسل جوان بیان کنیم تا بدانند یک برنامه ریزی برای انقلاب اسلامی وجود دارد.

یاری تصریح کرد: نمونه های سران انقلاب مخملی در جهان باید به نسل جوان شناسانده شود اگر به جوان سند نشان داده شود می پذیرد اما دشمن بیشتر کار می کند و حق و باطل را مخلوط می کند.

وی خاطر نشان کرد: برای انحراف افکار عمومی خواستند نشان دهند که مردم برای انقلاب اسلامی نبود که به صحنه ورود پیدا کردند بلکه برای عاشورا بود و می خواهند آدرس غلط به مردم بدهند که حرکت ما نزدیک به پیروزی بود و مردم هیچگاه از نظام دفاع نکردند بلکه موضوع اباعبداله و بی احترامی به امام حسبن (ع) بود باعث شد مردم وارد صحنه شدند و می خواهند نقش رهبری را با این شبهه مخدوش کنند.

یاری نقش و مدیریت رهبری را در فتنه 88 مورد توجه قرار داد و بیان کرد: باید نقش رهبری در رفع فتنه ۸۸ که در حد یک معجزه است برای مردم مشخص شود، اما می خواهند تمام این قضایا نادیده گرفته شود و بر روی یک مسئله مذهبی خاص متمرکز کنند اما این در حالی است که مردم رصد می کردند و هنرمندی حضرت آقا  در این ۸ ماه فتنه این بود که پایگاه اجتماعی و لایه های فتنه را برای مردم روشن کردند که البته نمی خواهند مردم این ها را متوجه شوند.

وی افزود: ویژگی فتنه این است که برای روشن شدن ابعادش زمان می خواهد و وقتی مشخص می شود که آرامش شکل بگیرد تا فضا برای مردم روشن شود هنرمندی حضرت آقا هم این بود که بایستی زمان بدهیم.

وی تصریح کرد: این جریان ۲ دروغ بزرگ داشت یکی این که امام را قبول دارد و دیگری این که نماینده اسلام ناب هستند و رهبری دنبال هویدا شدن این ۲ دروغ بودند که نه این ها امام را قبول دارند و نه نماینده اسلام ناب هستند.

یاری به عوامل موثر موفق شدن در انتخابات آینده اشاره کرد و افزود: کسی می تواند در دوره بعد رئیس جمهور منتخب باشد که تیمی کار کند و دغدغه ی اصلی خود را معرفی کند و راه غلبه بر جریان مقابل این است که تیم نامزد ریاست جمهوری معرفی شود که این موضوع تاثیر روانی بسیار زیادی دارد و باعث اعتماد سازی می شود و همچنین نیازمند ارائه یک گفتمان و موج است، اساسا برنده انتخابات کسی است که بتواند یک موج جدیدی را ارائه دهد.

وی در این رابطه ادامه داد: موجی که ارائه می شود باید منادی انقلاب سوم شود، وضعیت الان کشور با هیچ یک از شاخص های زمان انقلاب همخوانی ندارد، مایه خجالت است که با تمام جسارت می گویند حق ما است که ۶۰ میلیون تومان حقوق بگیریم.

وی بیان کرد: برخی از امام و رهبری مایه می گذارند، دیدار خانواده شهدا می روند، از احمد شاملو تجلیل می کنند، این یک فتنه بزرگ است بنابر این کسی که میخواهد نامزد ریاست جمهوری شود باید  شعار انقلابی گری داشته باشد یعنی بازگشت به مکتب امام و رهبری و تبدیل شود به شعار انتخاباتی مگر نه این که امام (ره) فرمودند هرگاه دیدید مسولان شما از اقشار مرفه هستند فاتحه آن دولت و ملت را بخوانید؟ این حرف هایی است که همچنان مردم می پسندند این آرمان ها آرمان هایی نیستند که قدیمی شوند.

یاری در رابطه با نفوذ و تکرار فتنه دشمن شناسی را یک اصل مهم خواند و خاطر نشان ساخت: 1500 آیه در قرآن به دشمن شناسی اختصاص دارد که نشان دهنده اهمیت این مسئله است، در این باب مکتب امام باید شاخص قرار گیرد و نیز مردم باید بدانند خواص همیشه قابل اعتماد نیستند و نمی‌شود تنها به سوابق و نسب توجه کرد، خیلی ها نان انقلاب را خوردند و کلمه شهید را برای ندا آقاسلطان به کار می بردند این نشان دهنده وجود انحرافی بزرگ در آن ها است که شخصی که زمانی در سطح قائم مقامی بود امروز این گونه باشد، مردم باید این ها را بشناسند، البته توجه به سوابق هم خوب است اما به شرطی که تا آخر آن را داشته باشند بنابر این مردم باید اهل تشخیص شوند خواص دسته بندی دارند و باید نسبت به معیار ها مشخص شوند که آیا همچنان در مسیر هستند یا خیر.

وی به تاثیرات فیلم مختار بر جریان فتنه ۸۸ اشاره کرد و گفت: این فیلم در سال ۸۸ خیلی خوب کمک کرد به تببین فضا و بسیار اثر گذار بود خیلی خوب است که چنین هنرمندانی داشته باشیم که هنر را برای تبیین فضا به خدمت بگیرند بسیار کمک کننده است و بخشی از بار فتنه ۸۸ را سریال مختار توانست از دوش جامعه بردارد و خوب بصیرت افزایی می کرد، ما فضای تاریخی بسیاری داریم که میتوانیم به عنوان اثر بخشی از آن ها استفاده کنیم.

وی در رابطه با دو قطبی سازی انتخابات آینده بیان کرد: در هر زمینه که دو قطبی سازی کردند و یک سمت را اقتصاد قرار دادند پیروز شدند، در سال ۹۲ یک قطب سانتریفیوژ ها بود و در قطب دیگر اقتصاد و دیدیم که اقتصاد برنده شد و در سال آینده دو قطبی تداوم برجام و تحولات سوریه خواهد بود به این صورت که فضا را شکل دهند که برجام در حال حرکت است و یک فرصت ۴ ساله برای ادامه مسیر میخواهیم.

وی ادامه داد: این موضوع با یک شرط آمریکا رو به رو است که آن هم دیگر هسته ای نیست بلکه سوریه و تحولات منطقه است، تحولات منطقه برای آن ها بسیار هزینه بر بود، ۸۸ کشور مغلوب جمهوری اسلامی ایران در سوریه شدند و تحولات منطقه با پرچمداری جمهوری اسلامی ایران رقم خورده است.

وی به جلوگیری از یک فتنه مانند سال ۸۸ توسط رهبری اشاره کرد و گفت: اگر احمدی نژاد می آمد قطعا فتنه ای بزرگ در سال ۹۶ شکل می گرفت که این امر را رهبری با حذف احمدی نژاد متوقف کرد و منصرف کردن از شرکت در انتخابات هنرمندی تمام عیار رهبری بود که باعث خنثی شدن بخشی از فتنه ۹۶ شد.

وی خاطر نشان کرد: شرایط به سمت جریان انقلابی پیش می رود این که ظریف می گوید من اشتباه کردم به جان کری و آمریکا اعتماد کردم فضای خوبی است برای مانور نیروهای روی آن مانور دهند تا به انتخابات برسیم و از طرفی هم فیش های نجومی که به هیچ عنوان این عقده از دل مردم نباید پاک شود که خود نمونه ای از انحراف در انقلاب است که به هیچ وجه قابل قبول نیست به طور مثال وقتی زندگی مدیران را با مردم چشم موشک مقایسه کنید باید حکم کنید که انقلاب نیاز به انقلاب دارد.

یاری در پایان با بیان این که خوراک تریبون های نماز جمعه ضعیف است افزود: این تریبون بسیار اثر گذار است و در این راستا باید ارتباط دقیق تری با ائمه جمعه برقرار کرد و خوراک دقیق و مناسبی داده شود.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار