واکنش محسن غرویان به سخنان اخیر آیت الله مصباح، در گفتگو با «انتخاب»:
شاگرد سابق آیت الله مصباح یزدی به سخنان اخیر او علیه دولت و آیت الله هاشمی واکنش نشان داد.
کد خبر: ۳۴۹۹۶۳
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۰ 27 December 2016

امام خمینی قوی تر از اینها بودند که کسی بتواند جام زهر به ایشان بخوراند / سخنان آیت الله مصباح را قبول ندارم، این حرف ها خلاف بیانات رهبری است / آیا رئیس جمهور اصلح از نگاه آقای مصباح کسی است که به معیشت مردم توجه نکند و فقط به آخرت بپردازد؟

شاگرد سابق آیت الله مصباح یزدی به سخنان اخیر او علیه دولت و آیت الله هاشمی واکنش نشان داد.

آیت الله محسن غرویان در گفت و گو با خبرنگار سیاسی «انتخاب» درباره اظهارات اخیر آیت الله مصباح مبنی بر اینکه «عده ای افتخار می  کنند به امام جام زهر نوشاندند» گفت: از نظر من امام خمینی (ره)کسی نبودند که کسی بتواند به ایشان جام زهر را بنوشاند یعنی ایشان خود قوی تر از اینها بودند و اراده بالاتری داشتند، کسی قدرت اینکه جام زهر را به امام خمینی بنوشاند نداشت، ایشان خود به این نتیجه رسیدند که قطعنامه به مقتضای مصلحت جامعه است، شرایط زمان و مکان را لحاظ کردند و قطعنامه را پذیرفتند، این جام زهر توسط کسی به امام خمینی خورانده نشد، اگر این طور بود  که ایشان می گفتند که جام زهر را به من خوراندند.

این عضو هیئت علمی جامعه المصطفی همچنین به اشاره به انتقادات اخیر آیت الله مصباح به دولت و برجام ادامه داد: بنده مسئله برجام را آنقدر مهم می دانم که بعضی از تحلیل ها را نمیتوانم قبول کنم، رهبری یک مصلحت بالاتری را از مصالح مردم در ذهن داشتند و بخاطر آن اجازه دادند و یا دستور پیگیری دادند.  رهبری فرموده بودند که «من ظاهر و باطنم یکی است و هرچه در ظاهر میگویم در باطن نیز همان است»، بنابراین ما نمیتوانیم حرفهایی را که خلاف ظاهر بیانات رهبری است به ایشان نسبت دهیم، من نمیتوانم این تحلیل ها را بپذیرم.

غرویان تاکید کرد: به نظر من رهبری در آن شرایط مذاکره را به مصلحت مردم و انقلاب و نظام دیدند و دستور دادند ،البته ایشان همیشه تذکر می دادند که باید با احتیاط عمل کنیم اما خودشان موافق بودند. آقای ظریف هم در طول مذاکرات می گفتند ما قدمی بر نمیداریم مگر با اطلاع و اجازه رهبری.

وی همچنین درباره اظهارات آیت الله مصباح در مورد انتخاب کاندیدای اصلح اظهار کرد: بحث این است که مصداق اصلح چیست؟ و این اصلح کیست؟ البته این موضوع هم که فرد از دیدگاه چه کسی اصلح استنیز جای سوال دارد. اصلح برای مردم و زندگی مردم است یا اینکه مسائل دیگری مدنظر است.

وی افزود: اصلح موضوعی عقلانی است و همه عقلا میگویند فرد اصلح اما این اصلح معیار و ملاکش چیست و از دیدگاه چه کسی و برای چه اموری است، این جای بحث دارد وگرنه در بحث اصلح، همه با فرد اصلح موافقند، ما هم موافقیم.

عضو هئیت علمی جامعه المصطفی گفت: باید مشخص شود که ایا اصلح از نگاه ایشان، کسی است که اصلا به دنیا و زندگی و اقتصاد و معیشت مردم توجه نکند و فقط به مسئله آخرت بپردازد؟ یا نه اصلح کسی است که هم به مسائل معنوی و هم به مسائل دینوی مردم توجه کند، بالاخره رئیس جمهور اصلح کسی است که بتواند هم امور فرهنگی و امور دینی و مذهبی را سامان دهد و هم امور دینوی مردم را.

غرویان بیان کرد: مردم در حکومت اسلامی آب،غذا، اقتصاد ، زندگی ، راه ، کشاورزی، صنعت و روابط تجاری با دنیا میخواهند و رئیس حمهوری باید کسی باشد که در این مسائل هم اصلح و نگاهش ،نگاه خدمت به مردم باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار