دكتر اسحاق جهانگيري بدون اشاره به نام آیت‌الله علم‌الهدی که در خطبه‎‌های نماز جمعه هفته قبل مشهد خواستار مستند بودن آمار رشد اقتصادی برای مردم شده بود، گفت: يك آقايي كه معناي رشد را نمي‌داند مي گويد اين ارقام متعلق به نفت است و نتيجه مي گيرد كه عربستان بايد بيشتر در اين باره افتخار كند!
کد خبر: ۳۵۰۱۱۱
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۸ 27 December 2016
به گزارش تابناک رضوی، دكتر اسحاق جهانگيري امروز (سه شنبه) در جمع مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت با بيان اينكه وقتي بانك مركزي اعلام مي‌كند رشد اقتصادي كشور در شش ماهه اول 7.4 درصد بوده است و مركز آمار اين رشد را 6.4 درصد اعلام مي كند، افزود:  مركز آمار مي گويد رشد اقتصادي كشور منهاي نفت 4.3 درصد است؛ در منطقه كدام كشور اين ميزان رشد را داشته است؟ يا در بخش صنعت رشد بيش از 4 درصد بوده و در بخش كشاورزي بيش از 5 درصد؛ آيا نبايد اين ارقام دوستداران كشور را خوشحال كند؟
 
معاون اول رييس جمهور با اشاره به اينكه معلوم نيست از زير سوال بردن آمار و ترديد افكني درباره دستاوردهاي نظام و انقلاب چه چيزي حاصل اين افراد مي شود كه دستاوردهاي كشور را زير سوال مي‌برند؟ پرسيد: مگر رهبري نگفتند كه آمار رسمي كشور نبايد مخدوش شود؟ بدانيد كه رييس جمهور و اعضاي ارشد دولت هيچ اطلاعي ندارند كه بر چه مبنايي مراكز اصلي كشور آمارها را تهيه مي كنند و هرچه آنها مي گويند از نظر ما قابل قبول است.
 
وي خاطرنشان ساخت: كشوري كه از ركود تورمي بي سابقه اي در 50 سال گذشته رنج مي برد امسال توانسته رشد اقتصادي 7.4 درصد داشته باشد و 700 هزار شغل ايجاد كند كه بايد همه از اين دستاورد رضايت داشته باشند.
 
معاون اول رييس جمهور با انتقاد از كساني كه مدام مي گويند اين رشد اقتصادي در جيب مردم تاثيري نداشته است، گفت: در سالهاي گذشته وضعيتي براي كشور ايجاد كردند كه نتيجه اش فرو رفتن اقتصاد در دره بود، ما با برنامه ريزي و تدبير تنها توانسته ايم كشور را  از سقوط بيشتر نجات دهيم و چند پله بالاتر بياييم اما هنوز در دره هستيم. به همين خاطر است وقتي مي گوييم مردم درآمدشان هنوز به سال 1390 نرسيده عده اي خيلي خوشحال مي شوند كه پس آن موقع وضعيت مردم خيلي خوب بوده و شما تازه به آن نقطه مي خواهيد برسيد، اما واقعيت اين است كه در دو سال آخر دولت قبل يعني سالهاي 1391 1392 به قدري خرابكاري وسيع بود كه جبران آن به زمان زيادي نياز دارد.
 
دكتر جهانگيري تصريح كرد: به جاي عذرخواهي از مردم به خاطر بلايي كه بر سر كشور آوردند مشغول تخريب كساني هستند كه شانه زير بار زده اند تا كشور به نقطه اي با ثبات برسد. نمي خواهند نگراني مردم كم شود آنها تمام هدفشان اين است كه اميد و اعتماد مردم را از ميان ببرند.
 
وي با تاكيد بر اينكه اميد و اعتماد مردم بزرگترين سرمايه نظام است و اگر مردم نااميد شوند هر اتفاق احساسي ممكن است رخ دهد، گفت: مردم وقتي به دولتمردان اعتماد دارند مي دانند كه نبايد نسبت به قيمت ارز، كالا و تورم به وجود آمده نگران باشند زيرا مديران كشور خواهند توانست اين مسائل را مديريت كنند و آنها همين نقطه را نشانه رفته اند.
 
معاون اول رييس جمهور افزود: مي خواهند كاري كنند كه بزرگترين سرمايه نظام يعني اميد و اعتماد مردم به مسئولان و كشور براي برنامه ريزي از دست برود و متاسفانه اين كار را رسانه هايي انجام مي دهند كه از پول بيت المال استفاده مي كنند. اگر به تيتر هاي آنها در طول هفته نگاه كنيد مي بينيد حتي مجموعه هاي بيرون از كشور اگر مي خواستند مردم را نسبت به آينده بدبين و مايوس كنند نمي توانستند اين چنين برنامه ريزي و طراحي داشته باشند.
 
دكتر جهانگيري خاطرنشان ساخت: اين كارها و اقدامات را در گذشته نيز انجام داده اند و بر خلاف منافع كشور، نظام و ملت به مصلحت هاي شخصي و گروهي خود پرداخته اند البته مردم آگاه و دقيق هستند و اين مسائل را خوب مي فهمند.
 
وي سپس با تاكيد براينكه دولت بايد به صورت جدي و تحت هدايت رهبر معظم انقلاب حركتي دقيق براي پيشبرد برنامه ها داشته باشد، گفت: ممكن است برجام در چند جا هم مشكل داشته باشد زيرا اين قرارداد ، قرادادي يك طرفه نبوده و اگر قرار بود متن آن را فقط خودمان مي نوشتيم خيلي از بندها را به حذف و نابودي مخالفان خود اختصاص مي داديم اما اين قرارداد در بردارنده همه ايده آل ها و اهداف ما نيست.
 
دكتر جهانگيري افزود: همه دنيا به ايران به خاطر موفقيت در مذاكره با كشورهاي1+5 تبريك گفتند ولي نبايد شك داشت كه آمريكايي ها به دنبال شيطنت هستند.
 
معاون اول رييس جمهور با طرح اين پرسش كه چرا از برخي از كارشكني هاي آمريكايي ها خوشحال مي شوند؟ گفت: اين موضوع خوشحالي ندارد و ما بايد تلاش كنيم تا در ارتباط با ساير كشورها مانع از تحركات آنها شويم.
 
وي در اين باره از كساني كه در ماه هاي اخير نسبت به انعقاد قرارداد با دو شركت بزرگ هواپيمايي «بويينگ» و «ايرباس» انتقاد مي كنند گلايه كرد و گفت: تا چه زمان ملت ايران بايد به خاطر خريد هواپيماي دست دوم از كشورهاي واسطه تحقير شوند و مسئولان به خاطر نو سازي ناوگان فرسوده كشور مورد شماتت قرار گيرند.
 
دكتر جهانگيري در پاسخ به اين پرسش كه آيا خريد هواپيما اولويت اصلي دولت است يا بايد به مسائل اصلي ديگر پرداخت؟ گفت: اگر دولت پول نقد داشت و مي خواست تصميم بگيرد حتماً اولويت هايش مسائل ديگر بود اما ما براي خريد هواپيماها تنها 15 درصد پول را پرداخت كرده ايم و بقيه قيمت آن از محل فروش بليط در سالهاي آينده پرداخت خواهد شد بنابراين بايد به باني اين موفقيت بزرگ دست مريزاد گفت.
 
نعمت زاده وزير صنعت، معدن و تجارت نيز در اين جلسه با اشاره به اهميت طرح هاي واگذار شده به اين وزارتخانه در چارچوب سياست هاي اقتصاد مقاومتي گفت: تلاش كرده ايم تا اركان اين سياست ها نظير مردمي شدن اقتصاد و حضور بخش خصوصي، توزيع عادلانه طرح ها، دانش بنيان شدن و حمايت از توليد گران و صادرات خارجي در طرح ها لحاظ شود.
 
وي با اشاره به تاثير برجام در رشد صنعتي و اقتصادي كشور، گفت: امروز فضاي گفت و گو و ارتباط خوبي با كشورها و شركت هاي معتبر دنيا ايجاد شده تا  ما بتوانيم در بستر اين معاملات منافع ملي را بيش از پيش تامين كنيم.
 
وي از حمايت كشورهاي عضو WTO براي الحاق ايران به اين سازمان خبر داد و گفت: حتي آمريكا در نشست اخير ژنو در اين باره اعتراضي نداشت، خوشبختانه در فضاي پسا برجام توانسته ايم 117 سند همكاري با شركت هاي بين المللي معتبر امضا كنيم.

همچنين بنا بر این گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت در اين جلسه گزارش هاي مشروحي درباره طرح هاي اولويت دار اقتصاد مقاومتي در وزارت صنعت و معدن و تجارت شامل توازن بخشي زنجيره فولاد و مس، رقابت پذيري بنگاه هاي كوچك و متوسط، مديريت هدفمند واردات، افزايش صادرات كالا و خدمات، تكميل طرح هاي بالاي 60 درصد پيشرفت فيزيكي و راه اندازي 23 طرح مهم ملي از سوي معاونان وزير ارائه شد.
 
گفتنی است آیت‌الله علم‌الهدی در خطبه‎‌های نماز جمعه هفته گذشته مشهد گفته بود که اگر فروش نفت رشد اقتصادی است، پس عربستان سعودی رشد اقتصادی‌اش از همه دنیا بالاتر است! و مگر فروش نفت رشد اقتصادی است؟ و تازه این نفتی که شما فروختید، پول‌هایش به علت تحریم‌ها به کشور برنگشت.
 
 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۹
راست میگه همش چرت و پرته خفه شدیم از بیکاری شما از کدوم رشد اقتصادی حرف می زنی پس چرا ما چیزی لمس نمیکنیم بس دیگه این رشد اقتصادی مربوط به جیب عده ای آقازاده هستتتتتتتتتتتتتتتتتتتتت
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۹
حداقل اتفاق خوبی که در این چند سال رخ داده آرامش است. تورم هم کم شده و ثبات افزایش یافته و ارتباطات بین اللملی تقویت شده. اینها را با دولت قبل مقایسه کنید خیلی چیزها روشن میشه.اینکه خرابی های بسیار از دولت قبل مانده که جبران بسیار سخت و یا حتی بعضی موارد غیر ممکن است روشن است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار