توسط سازمان امور مالیاتی کشور صورت گرفت؛
دین پرست معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور گفت: سازمان امور مالیاتی کشور، مجوز رفع اثر از کلیه محدودیت های قانونی شرکت پدیده شاندیز را صادر کرد.
کد خبر: ۳۵۰۸۵۷
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۱ 29 December 2016
به گزارش تابناک رضوی، دین پرست رئیس کارگروه ویژه پیگیری مسائل شرکت پدیده شاندیز گفت: بدنبال موافقت سازمان امور مالیاتی کشور با تقسیط بدهی های مالیاتی شرکت پدیده شاندیز به صورت پلکانی و رفع اثر از کلیه محدودیت های قانونی ایجاد شده درخصوص مدیران و شرکت های تابعه، از جمله رفع ممنوع الخروجی، رفع انسداد از حساب های بانکی شرکت شاندیز و...، پس از دریافت اسناد دریافتنی (سفته)، اقدامات اجرائی از سوی اعضای هیات مدیره شرکت پدیده شاندیز در حال انجام است.
 
دین پرست معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور و رئیس کارگروه ویژه پیگیری مسائل شرکت پدیده شاندیز افزود؛ بدنبال صدورمجوز ذکر شده از سوی رئیس سازمان امور مالیاتی کشور، اسناد دریافتنی مورد نظرآن سازمان نیز، ازسوی شرکت پدیده شاندیز تامین و در اختیار اداره کل مالیاتی استان خراسان رضوی قرارگرفت و این اداره کل نیز؛ متقابلاً با انجام مکاتبات لازم بعنوان مراجع قانونی ذیربط و از جمله ادارات ثبت اسناد و املاک مربوطه، زمینه رفع توقیف تعدادی از املاک متعلق به شرکت را فراهم نموده و طبق اعلام پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ درخصوص رفع توقیف حساب های بانکی و خطوط ارتباطی، لغو ممنوع الخروجی مدیران شرکت و سایر موارد مرتبط نیز، طی چند روز آینده اقدام خواهد شد.
 
 
 تجمع تعدادی ازسهامداران در شاندیز
ازسوی دیگر دیروز  تعدادی از سهامداران پدیده خواستار همکاری شهرداری شاندیز نسبت به تسهیل در امر شروع مجدد پروژه پدیده و صدورپایان کار برای  این پروژه توسط شهرداری بودند وبا اعتراض به برخورد دو گانه دهقان  نماینده طرقبه وشاندیز نسبت به مسائل قبل و بعد از بحران پدیده درمقابل ساختمان شهرداری شاندیز تجمع کردند.
 به گزارش تابناک از خراسان رضوی، در این تجمع سهامداران معترض خواستار همکاری شهرداری شاندیز نسبت به تسهیل در امر شروع مجدد  و صدور پایان کار   این پروژه توسط شهرداری بودند .  در این خصوص شهردار شاندیز با حضور در جمع سهامداران گفت: درباره توافقات اخیر باید روال قانونی آن نسبت به حق وحقوق شهرداری ومجوزات طی شود که ما در این خصوص با اداره های ذی ربط جلساتی داشته ایم وخواهیم داشت. سلطانی در ادامه افزود :در رابطه با صدور و  دادن پایان کار، شهرداری شاندیز طبق وظیفه  قانونی نه طبق خواسته خود و شورای شهر، در جهت اجرای قانون عمل می کند ویک سری استعلامات وجود دارد که باید مورد تایید قرار گیرد. ثورج سلطانی اظهار کرد : هدف همه مسئولان این بوده وهست که به بهترین وجه ممکن این مسئله حل شود  و این را می دانیم که پیشرفت پدیده وشاندیز با هم مرتبط است.
 
در خور ذکر است که یکی از سهامداران خطاب به شهردار شاندیز گفت: آیا شما با علم به  11 استعلام امضا نکردید مگر شما نا کار بلد بودید.  چرا باید  نماینده این شهر یک نامه بزند و صدور پایان کار به مراحل بعدی موکول شود حالا که امضا کردید باید اجرا شود که در جواب شهردار شاندیز گفت: ما طبق سلسله مراتب از فرادستی استعلام گرفته ایم  وهر طور آن ها قانون را اجرا کنند ما تابع قانون هستیم و امیدواریم با هم اندیشی با سازمان های ذی ربط مسئله به زودی حل شود.

پدیده تاکنون هیچ استعلامی برای پایان کار ارائه نکرده است
شهردار شاندیز با اشاره به مهلت این نهاد برای صدور پایان کار پروژه‌های پدیده اظهار کرد: ما از پدیده خواسته‌ایم برای دریافت پایان کار پروژه‌های خود، از برخی سازمان‌ها استعلامات لازم را دریافت کند که هنوز این استعلامات به دست ما نرسیده است. ثورج سلطانی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این که اگر قرار باشد برای یک پروژه یا کل پروژه‌های پدیده پایان کار صادر شود، شرکت پدیده باید از اداره های مختلف استعلام بگیرد، اظهارکرد: قانون این مسئله را برای ما تعیین کرده و صدور پایان کار بدون این استعلام‌ها خلاف قانون است. وی ادامه داد: در جلسه ستاد تدبیر نیز وضعیت مالی شرکت پدیده و شهرداری شاندیز مشخص و قرار شد که برای پروژه‌های آن پایان کار صادر شود با این حال ما به مسئولان پدیده و دیگر مسئولان ذی‌ربط نامه‌ای ارسال کردیم که باید مجموعه پدیده استعلام‌های لازم را در اختیار ما بگذارد تا بتوانیم نسبت به صدور پایان کار پروژه‌های آن اقدام کنیم. درهمین رابطه هدایتی عضو شورای شهر شاندیزنیزگفت: صدور پایان کار نیازمند تضامین قانونی است و ما در این خصوص تنها به مصوبه ستاد تدبیر اکتفا نمی کنیم. به گزارش سایت پدیده وی افزود:حق با تجمع کنندگان است، دلشان پر است و ما نیز نمی توانیم قول الکی به سهامداران بدهیم باید هر چه زودتر به توافق برسیم تا کار به نتیجه برسد. هدایتی افزود:همه اعضای شورای شهر به جز یک نفر در خصوص توافقاتی که در استانداری درباره موضوع پدیده شده، هم نظریم اما تضامین لازم باید داده شود تا پایان کار صادر شود و در این خصوص نمی توانیم تنها به مصوبه ستاد تدبیر اکتفا کنیم. وی افزود:شهرداری شاندیز در صورتی رشد خواهد کرد که از مجموعه پدیده حمایت کند اما صدور پایان کار نیازمند برگزاری جلسات متعدد و ارائه تضامین قانونی از سوی پدیده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار