بسته خبری «تابناک»؛
رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند:«اینترنت محصورین براه است»،« گورخواب‌ها بیمه سلامت دریافت می‌کنند»،«انتقاد توییتری مطهری از برنامه‌های صداوسیما در ۹دی»،«ادعای جدید محمود صادقی»... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۳۵۱۶۵۲
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۴ 30 December 2016

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

اینترنت محصورین براه است

سردار نجات، جانشین اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه نظام اسلامی در خصوص محاکمه سران فتنه رافت داشته است، گفت: مصلحت اندیشی یک واقعیت است، چراکه یکی از سران فتنه نخست وزیر و دیگری رئیس مجلس این کشور بوده است و اگر خواسته باشیم آنها را محاکمه کنیم، حکم آنان کمتر از اعدام نیست اما آنان اکنون در بهترین شرایط زندگی می کنند، به طوریکه استخر و اینترنت شان به راه است، پزشک خصوصی داشته و بهترین غذاها را برایشان درست می کنند و اگر زندگی فعلی آنان را برای مردم تشریح کنیم،مردم تجمع خواهند کرد. انتخاب این خبر را منتشر کرد.


روایت کیمیایی از فیلمی که برای سعید امامی نساخت

مسعود کیمیایی در گفت‌وگویی با تاریخ‌آنلاین در خصوص ماجرای ارتباطش با سعید امامی گفت: دعوت سعید امامی، معاون وقت وزارت اطلاعات از کیمیایی از موضوعاتی است که او در این سال‌ها بار‌ها درباره آن صحبت کرده است. او بدون اینکه سوالی در این مورد شود، گفت: «یک آقایی به اسم سعید امامی همه را دعوت می‌کرد من را هم دعوت کرد برای فیلمسازی. من آن فیلم را نساختم. همین، چیز دیگری نبود. کجای جهان یک مامور امنیتی شما را می‌خواهد و شما نمی‌روید؟! بعد نسل ما جوری است که خیلی سختش است که بگویند با قدرت هستی.» او با اشاره به خانواده کسی که خبر دیدار او و سعید امامی را منتشر کرد، گفت: «شما فکر کنید برای اینکه اسمش را در تیتراژ ننوشتم عصبانی شد و زندگی یک آدم را پودر کرده است. حالا هی من دارم جواب می‌دهم و این مهم نیست، این مهم است که دائم دوست دارند این سوال را بپرسند.»


از مجلس زمزمه مسموم دفاع از فتنه بلند می‌شود

حجت‌الاسلام علم‌الهدی در خطبه‌های نماز جمعه مشهد گفت: اینها خواص بودند و بصیرت هم داشتند اما مشکلشان مستی قدرت بود و به جایی رسیدند که کارگزار آمریکا شدند؛ مستی قدرت‌یابی اینها را به جایی رساند که تا مرز برخورد با نظام نیز پیش رفتند. امروز نیز می‌بینیم هنوز عده‌ای از خواص مدافع فتنه‌گر شده‌اند و از مجلس زمزمه مسموم دفاع از فتنه بلند می‌شود و این برای ما یک نقطه انحطاط است. علم‌الهدی ادامه داد: مردمی که در مشهد دیروز از میدان شهدا راه افتادند کاسب فتنه بودند؟ آیا این اخلاص به معنای کاسب فتنه است؟ جریان لائیک ضد انقلاب و بی‌بند و بار دنبال انسجام و اردوکشی سیاسی هستند و اینها از فتنه‌گر دفاع می‌کنند؛ امروز زمزمه مسموم دفاع از فتنه چراغ سبز به آمریکا است.

وی افزود: رئیس قوه قضائیه اعلام کرد پرونده فتنه 88 مفتوح است یعنی روزی که مصالح نظام اقتضا کند فتنه‌گران باید محاکمه شوند و جواب خون‌های به ناحق ریخته شده را بدهند.انتخاب این خبر را منتشر کرد.


رهبری سال ۸۸ به یکی از محصورین گفت: جنس تو جنس این افراد تفاوت دارد

آیت‌الله سعیدی، تولیت حرم حضرت معصومه(س)، در خطبه‌های نماز جمعه قم با اشاره به مدیریت مقام معظم رهبری در فتنه 88 عنوان کرد: رهبرمعظم انقلاب معترضان به نتیجه انتخابات را به آرامش دعوت کردند و آن‌ها را به قانون فراخواندند. وی گفت: مقام معظم رهبری یکی ازکاندیدا را فراخواندند و گفتند جنس تو با جنس این افراد تفاوت دارد اما نصایح مقام معظم رهبری را نپذیرفت و راه اشتباه خود را ادامه داد و دست از فتنه‌گری برنداشت. آیت‌الله سعیدی با اشاره به آشوب‌های فتنه‌گران تصریح کرد: آشوب‌گران هتاکی را به عرصه مقدسات دینی کشاندند و به حریم امام حسین(ع) جسارت کردند که این آشوب‌ها کار افرادی که به کاندیدای معترض رأی دادند نبود چون آن‌ها هم جز ملت انقلابی ایران بودند.تسنیم این خبر را منتشر کرد.


زنده ماندن سران فتنه از روی مصالحی است

آیت‌الله طباطبائی‌نژاد، امام جمعه اصفهان با بیان اینکه برخی می‌گویند چرا سران فتنه را محاکمه نمی‌کنند، گفت: به عنوان یک قاضی دیوان عالی کشوری می‌گویم اگر محاکمه شوند حکم آنها بدون شک اعدام است، این همه نصیحت را گوش نکردند، دشمن را امیدوار به دستیابی به کشور ما و انقلاب ما کردند، این همه آدم کشته شدن و جنایات بسیار دلیل بر مفسد فی الارض بودن سران فتنه است، محارب کسی است که شمشیر بکشد و مردم را بترساند و حکم او اعدام است، کاری که اینها انجام دادند در تاریخ نمونه ندارد. آیت الله طباطبایی نژاد ادامه داد: رهبری و بزرگان و مراجع می‌توانند یک تخفیفی به برخی اشخاص بدهند و از روی مصالحی اعدام چنین اشخاصی را عقب اندازند و این ترحمی است که شامل سران فتنه شده است، پیامبر اکرم(ص) اسیر را بنابر مصالحی و از روی ترحم نمی‌کشت، این زنده ماندن سران فتنه هم از روی مصالحی است، اینجور نیست که مملکت دست افراد خاصی باشد و مردم ما و انقلاب اسلامی به حول و قوه الهی به راه خود با اقتدار ادامه خواهد داد.انتخاب این خبر را منتشر کرد.


عضو جبهه پایداری خواهان پایان حصر شد

حجت الاسلام سید محمود نبویان، مسئول سابق کمیسیون بررسی برجام در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در مذاکرات هسته‌ای به تذکرات مکرر رهبری معظم انقلاب توجه نشد،گفت: جریان فتنه به دنبال اسلام ستیزی و اعتماد به دشمن است. نبویان شامگاه پنج‌شنبه در تجمع بزرگ جوانان انقلابی همدان با اشاره به اینکه به موضوع عاشورا از دو زاویه می‌توان نگاه کرد اظهار داشت: ائمه اطهار(ع) چشمه جاری هستند که باید برای امروزمان از آنها درس بگیریم. وی با بیان اینکه باید به موضوع فتنه از زوایه دیگری نگاه کرد، افزود: مامعتقدیم باید حصر تمام شود، چه معنی دارد سران فتنه در آسایش و راحتی زندگی کنند در حالیکه باید از حصر خارج شده و در دادگاه محاکمه شوند.فتنه‌گران به دنبال براندازی نظام بودند، به نظر شما چرا باید سران فتنه در حصر در راحتی باشند و کباب بخورند.تسنیم این خبر را منتشر کرد.


مرعشی در جیرفت سخنرانی داشت یا نداشت؟

فرماندار جیرفت گفت: هیچ درخواستی برای سخنرانی «حسین مرعشی» در شورای تامین شهرستان جیرفت ارایه نگردیده که مجوزی صادر و یا لغو گردد. ‌احمد امینی روش، درباره اخباری مبنی بر لغو سخنرانی حسین مرعشی در جیرفت، ادامه داد: هیچ درخواستی برای سخنرانی ایشان در شورای تامین شهرستان جیرفت ارایه نگردیده که مجوزی صادر و یا لغو گردد. وی با بیان این‌که «شاید خود ایشان، صلاح دانسته‌اند که سخنرانی خود را لغو کنند»، تاکید کرد: این‌که ایشان قصد سخنرانی در جیرفت دارند یا خیر در جریان نمی‌باشم، شاید ایشان قصد سخنرانی در شهرستان جیرفت داشته و اکنون صلاح دانسته که این سخنرانی را لغو کند. در همین راستا مجید رستمی دادستان عمومی و انقلاب جیرفت نیز در رابطه با اخبار مبنی بر لغو سخنرانی حسین مرعشی در جیرفت گفت: اصلا قراری به سخنرانی ایشان در جیرفت نبود که لغو گردد. وی تاکید کرد: ما در جریان این‌که ایشان در جیرفت سخنرانی داشته باشد، نمی‌باشیم. ایسنا این خبر را منتشر کرد.


گورخواب‌ها بیمه سلامت دریافت می‌کنند

علی ربیعی روز پنجشنبه در بازدید از مرکز نگه داری و درمان اخوان واقع در شهرستان ملارد نصیر آباد در جمع خبرنگاران افزود:تعدادی از معتادان که دو شب گذشته در یکی از آرامستان های شهرستان شهریار شناسایی شدند و جامعه از دیدن تصاویر آنها بشدت متاثر شد، پیشتر هم برای ترک اعتیاد در یکی از این مراکز بستری بودند. وی گفت: متاسفانه تصاویری که نشان داده شد به نظر می رسید که این افراد به طور کامل رها شده اند در صورتی که پرویز یکی از معتادانی که تصویرش در گزارش دوشب پیش در فضای مجازی قرار گرفت سال گذشته در یک کمپ بستری بود اما به دلیل اینکه می خواست دوباره مواد مصرف کند کمپ را ترک کرده بود. ربیعی بیان داشت:دولت ضمن حمایت از مراکز درمان معتادان از فعالان مدنی که به شکل سمن ها در جهت اجتماعی پذیری معتادان تلاش می کنند، حمایت می کند. ایرنا این خبر را منتشر کرد.


ذات احمدی نژاد تفرقه انگیزی است نه وحدت سازی

حجت الاسلام محسن غرویان در گفت و گویی در خصوص موضوع شیخوخیت و کارایی آن در جمع اصولگرایان با توجه به فقدان آیت الله مهدوی کنی گفت: من معتقدم که شیخوخیت نقش مهمی دارد، بزرگانی مانند آیت الله موحدی کرمانی و آیت الله یزدی در قم و تهران در جریان اصولگرایی اثرگذار هستند. ولی آنچه مهم است اینکه مواضع،افکار و اندیشه ها و سخنان این بزرگان چقدر وحدت بخش است. اعتماد این خبر را منتشر کرد. وی در بخش دیگر از این گفت و گو اظهار داشت: اصولا ذات اقای احمدی نژاد تفرقه انگیزی است نه وحدت سازی. اعتماد این خخبر را منتشر کرد.


شناسنامه دارها اموال خود را به مردم اعلام کنند

عضو هیئت رئیسه مجلس نهم در جمع مردم اسلامشهر: حضور مستضعفان در نه دي محوري بود؛ طعنه به نه دي انتقام گيري اشرافيت از مستضعفان است. امروز بی رمقی و خستگی برخی از دولت مردان به اندازه دوران فتنه کام ها را تلخ کرده است. مهرداد بذرپاش گفت: در حال حاضر مسافركشي با خودرو شخصي و موتور، مشاغل آزاد و دلالي و موارد ديگري از همين دست، در دسترس‌ترين گزينه‌هاي موجود براي فارغ‌التحصيلان بيكار دانشگاه است. نگاه قبیله گرایانه را کنار بگذاریم و فرصتها را بطور مساوی و با اولویت جوانان تقسیم کنیم. حقوق های نجومی از محل یارانه مردم و از جیب مردم پرداخت شد و برخی به اسم قانون جیب مردم را می زنند. شناسنامه دارها با شفافیت اموال خود را به مردم بی شناسنامه اعلام کنند و السابقون بودن حق ویژه خواری ایجاد نمی کند. فارس این خبر را منتشر کرد.


هرگز یک ایرانی را تهدید نکن

در پی تهدید ترکمنستان به قطع گاز این کشور به ایران، گاز فاز 6و7و8 پارس جنوبی با تلاش نیروهای ایرانی پالایشگاه فاز 19 پارس جنوبی عسلویه ساعت 15 امروز با شیرین سازی در این پالایشگاه به خط سراسری گاز کشور تزیرق شد تا مذاکره کنندگان ایرانی با خیالی آسوده بر سر مواضع خود بایستند.مهر این خبر را منتشر کرد.


اظهارات تند رئیس و نماینده پارلمان آذربایجان علیه ایران

اوگتای آسادوف رئیس پارلمان آذربایجان در جلسه روز جمعه پارلمانی گفت: ایران نمیتواند در امور داخلی ما دخالت کند. ما در سفر اخیر رئیس جمهور ایران به باکو هیچ واکنشی نشان ندادیم اما باید در روابط دو طرف احترام متقابل حاکم باشد. قدرت حسن قلی اف یک نماینده پارلمانی نیز در نطق خود تهدید ایران علیه آذبایجان بعد از سفر نتانیاهو را تهاجم خواند و گفت این تهدید نباید بدون پاسخ بماند. اگر ایران به آذربایجان حمله کند از روی نقشه محو خواهد شد و به 5 کشور تقسیم خواهد شد.ایسنا این خبر را منتشر کرد.


ایران ورشکست خواهد شد؟!

بانک جهانی که پیش‌بینی دلار۴۱۰۰تومانی را در آذر ماه انجام داده بود؛ درگزارشی که روز سه شنبه 7 دي ماه 95 منتشر کرد گفته است كه با رسیدن دلار به ۵۰۰۰تومان اقتصاد ایران کاملا ورشکست خواهدشد.خبر آنلاین این خبر را منتشر کرد.


چند میلیون نفر یارانه نمی گیرند؟

در حالی آمارهای رسمی نشان می‌دهد که تا پایان بهار امسال جمعیت ایران در مرز ۸۰ میلیون نفر قرار داشته است که اگر این رقم را با تعداد حدود ۷۷ میلیون نفری که در حال حاضر یارانه نقدی دریافت می‌کنند  کنار یکدیگر قرار دهیم باید گفت که اکنون فقط سه میلیون نفر یارانه دریافت نمی‌کنند! ایسنا این خبر را ممنتشر کرد.


روایت سیدحسن خمینی از دیدارش با جمعی از کارتن خوابها

یادگار امام با انتشار فیلمی در صفحه اینستاگرامش، جزییاتی از دیدار خود با جمعی از کارتن‌خواب‌ها را منتشر کردو سیدحسن خمینی فیلمی از دیدار خود با جمعی که قبلا کارتن‌خواب‌ بودند را منتشر کرد. در این فیلم فردی به نام اکبر آقا در این جمع سخنان تاثیرگذاری را بیان می کند که باعث می شود چشمان سیدحسن خمینی پر اشک شوند. یادگار امام در صفحه اینستاگرام خود نوشت: دیشب جمعى از فرزندان و برادران من و شما که روزى کارتن خواب بودند و امروز سلامت خود را بازیافته و به دامن جامعه برگشته‌اند، مهمان حرم امام بودند. این‌ها دردمندانه تشکلى را تشکیل داده‌اند و آگاهانه به دوستانشان و دیگر دردمندان جامعه کمک مى‌کنند.


انتقاد توییتری مطهری از برنامه‌های صداوسیما در ۹دی

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با انتشار مطلبی در صفحه‌ی شخصی خود در توییتر به برنامه‌های صداوسیما در ۹دی انتقاد کرد.متن منتشر شده توسط علی مطهری نماینده‌ی مردم تهران به شرح زیر است؛برنامه های صدا و سیما درباره ۹ دی به گونه ای بود که گویی مایل است با تحریک طرف مقابل حوادث سال ۸۸ تکرار شود.


بادامچیان: میرسلیم تا پایان در صحنه خواهد ماند

نایب رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه ما در فرآیند انتخابات تا پایان مناظرات قاطعانه در صحنه خواهیم ایستاد، گفت: البته تمام تلاش خود را می‌کنیم تا وحدت نیروهای انقلاب را حول یک چهره اصلح، افضل و ارجح شکل دهیم.اسدالله بادامچیان در اجلاس سراسری دبیران استانها و شهرستان‌های حزب موتلفه اسلامی اظهار کرد: شکر خدا که به ما توفیق داد تا بتوانیم نامزد مطلوب و شایسته‌ای را برای انتخابات ۹۶ معرفی کنیم و  امیدوارم سایر دوستان اصولگرایان نیز آقای سید مصطفی میرسلیم کاندیدای موتلفه اسلامی را گزینه اصلح جریان اصولگرایی بدانند.وی مدعی شد: خبر انتخاب آقای میرسلیم  که بعنوان نامزد نهایی حزب موتلفه اسلامی در برخی شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها بصورت غیررسمی اعلام شد واکنش وسیعی در داخل و خارج از کشور داشت.


عدم علاقه ضرغامی برای نامزدی در انتخابات

رئیس اسبق رسانه ملی گفت: باید بیاموزیم که با داشتن تفکرات متفاوت بتوانیم کارهایمان را باهم پیش ببریم و وحدت خود را حفظ کنیم؛ فضای مجازی می‌تواند وسیله جدیدی برای ایجاد فتنه باشد و دارای اهمیت فراوانی است. عضو شورای عالی فضای مجازی متذکر شد: در چند وقتی که از فضای رسانه‌ای دور شده‌ام با تمرکز تمام راه‌های نفوذ در شبکه‌های اجتماعی را بررسی می‌کنم و حضور فعالی در این شبکه‌ها دارم. ضرغامی تأکید کرد: معتقد هستم که اگر قرار است فتنه‌ای ایجاد شود توسط این شبکه‌ها نشر و توسعه پیدا می‌کند، با استفاده از احساسات دینی و فکری به ایجاد فتنه می‌پردازند و این خبرها در عرض چند ثانیه به تمامی نقاط کشور ارسال می‌شود. وی در پایان بیان کرد: هیچ علاقه و برنامه‌ای برای نامزدی در انتخابات ندارم و ظرفیت خود را در خدمت به جبهه انقلاب گذاشته‌ام؛ فکر می‌کنم این ظرفیت باید در اختیار دوستان ما قرار بگیرد در حدی که بتوانیم صادقانه باشیم و این صداقت چیزی نیست که بخواهیم ادعا کنیم و من از این نظر برنامه خاصی ندارم و به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهم.


واکنش امام جمعه یزد به اتفاق هفته گذشته

امام جمعه یزد با گرامیداشت حماسه ۹ دی اظهار داشت: مردم در حماسه ۹ دی بصیرت خود را به نمایش گذاشتند و حضور در صحنه مردم جای تقدیر دارد. وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اتفاقی که هفته گذشته  در نمازجمعه رخ داد و افزود: از مردم و نمازگزاران تقاضا می کنم تا حرمت نمازجمعه و مسجد را حفظ کنند و اگر صحبتی دارند آن را به من منتقل کنند تا آن را مطرح کنم. ناصری تاکید کرد: نباید با برخی حرکت ها بهانه به دست دشمن بدهیم بلکه باید حرمت افرادی که به نمازجمعه می آیند به ویژه افرادی که انقلابی هستند را حفظ کنیم.


مسجدجامعی به دولت می رود؟

عضو فراکسیون اصلاح‌طلبان شورای شهر تهران با اشاره به برخی اخبار مبنی بر انتصاب قریب الوقوع احمدمسجدجامعی به عنوان رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران از سوی رئیس‌جمهور گفت: من نیز این خبر را شنیدم و موضوع پیوستن مسجدجامعی به دولت در اولین جلسه فراکسیون اصلاح‌طلبان شورای شهر تهران مورد بررسی قرار می‌گیرد.محمدحقانی گفت: آقای مسجدجامعی دو دوره در شورای شهر تهران کاندیدا شدند که هر دو دوره با رای بالای مردم تهران انتخاب شدند که این نشان از جایگاه ایشان نزد مردم است. از سوی دیگر با توجه به شناخت کم نظیر ایشان از تهران و تسلط بر مسائل تهران، وزنه‌ای سنگین در شورا هستند و ما به سادگی و راحتی به جدایی ایشان از شورای شهر رضایت نمی‌دهیم.


ادعای جدید محمود صادقی

عضو کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان در مجلس از حضور افرادی باعنوان جعلی کارشناس این کمیته در بانک‌ها و شرکت‌های مرتبط با صندوق و دخالت در کار کمیته خبر داد.محمود صادقی با اشاره به انجام رفتارهای غیرقانونی از سوی برخی افراد با عنوان جعلی "کارشناس کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان در مجلس"، گفت: خبرهایی مبنی بر حضور افرادی باعنوان جعلی کارشناس این کمیته در بانک‌ها و شرکت‌های مرتبط با صندوق و دخالت در کار کمیته به گوش می‌رسد درحالی که کمیته هنوز رسما آغاز به کار نکرده و کارشناسان آن نیز مشخص نشده‌اند.نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این افراد با حضور در "بانک سرمایه" کارمندان و مدیرعامل آن را باعنوان کارشناس کمیته یا افرادی از ارگان‌های نظارتی تهدید کرده‌اند؛ لذا تحرکاتی پیرامون تحقیق وتفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان انجام می‌گیرد که در صورت عدم جلوگیری از آن، مسیر تحقیق و تفحص را به بی راه خواهد برد.


خانم وزیر سخنگو شد

با پیشنهاد هیئت موسس و اعلام حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن رحیمیان و تأیید مجمع عمومی 200 نفره، در جلسه روز سه‌شنبه جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی، خانم مرضیه وحید دستجردی به عنوان سخنگوی این جبهه انتخاب شد.ستاد اجرایی این جبهه نیز امیر ابراهیم رسولی را به عنوان مسئول روابط عمومی و تبلیغات این جبهه منصوب کرد.به گزارش خبرگزاری تسنیم، «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» روز یکشنبه 5 دی‌ماه با حضور 10 نفر از چهره‌های انقلابی اعلام موجودیت کرد.


واکنش پوتین به پیشنهاد لاوروف

رئیس‌جمهوری روسیه اعلام کرد، مسکو در واکنش به تحریم‌های واشنگتن علیه کشورش دیپلمات‌های آمریکایی را اخراج نخواهد کرد و در عوض به دنبال بهبود روابط دوجانبه در دوران ریاست‌جمهوری ترامپ خواهد بود.

به گزارش سی‌.ان‌.ان، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در پاسخ به پیشنهاد اخیر وزارت امور خارجه کشورش، اعلام کرد که قصد ندارد نوعی دیپلماسی غیرمسئولانه را اجرا کند و به جای آن تلاش خواهد کرد تا روابط میان کشورش و آمریکا را پس از مراسم تحلیف دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا بازسازی کند.با این حال، رئیس‌جمهوری روسیه گفت که کشورش این حق را دارد که به تحریم‌های جدید آمریکا که شامل اخراج ۳۵ دیپلمات روسی می‌شود، واکنش نشان دهد.


شرط رحمتی برای ماندن در استقلال

هنوز تکلیف سیدمهدی رحمتی و استقلال مشخص نشده است و این بازیکن در بلاتکلیفی به سر می‌برد. علیرضا منصوریان به دلیل برخی رفتارهای دروازه‌بان تیمش، او را در بازی با سپاهان روی نیمکت نشاند تا دامنه اختلافات آنها بیشتر و بیشتر شود. رحمتی در صحبت‌های خود عنوان کرده که با استقلال قرارداد دارد و در این تیم می‌ماند، اما منصوریان در جلسه‌ با رضا افتخاری مدیرعامل باشگاه صحبتی از ماندن رحمتی نکرده است.سیدرضا افتخاری با تأیید این خبر گفت: سرمربی تیم باید در رابطه با رحمتی تصمیم گرفته و نظر نهایی‌اش را اعلام کند. خود رحمتی متوجه شده که اشتباهاتی داشته است. اشتباهات فنی نبوده و بیشتر رفتاری بوده است. این موضوع را بارها منصوریان به ایشان گفته است. فکر کنم رحمتی چاره‌ای ندارد جر اینکه با سرمربی تیم مذاکره کرده و مشکلات را حل کند تا در استقلال بماند.وب سایت نود این خبر را منتشر کرده است.


توافق ایران و ترکمنستان بر سر صادرات گاز

وزیر نفت از توافق ایران و ترکمنستان بر سر صادرات گاز به ایران خبر داد و با تشریح جزئیات این توافق گفت: پیگیری اختلافات گازی دو کشور در داوری بین‌المللی فعلا منتفی شده است.بیژن زنگنه بعد از ظهر امروز در گفتگو با مهر در تشریح جزئیات توافق امروز گازی ایران و ترکمنستان، گفت: تفاهم نامه مشترک گازی امروز بعد از ظهر بین دو کشور امضا شده و قرار است تا دستیابی به توافق نهایی مذاکرات بین شرکت ملی گاز ایران و ترکمن گاز ادامه یابد.وزیر نفت با اعلام اینکه بر اساس توافق دو جانبه باید با انجام مذاکرات بیشتر در خصوص موارد مورد اختلاف گفتگو و در نهایت توافق نهایی بین دو کشور انجام شود، در پاسخ به پرسش مهر مبنی بر احتمال رفتن ایران و ترکمنستان به داوری بین‌المللی برای حل اختلافات گازی، تصریح کرد: فعلا بحث داوری بین‌المللی منتفی بوده و باید دو کشور از طریق گفتگوها مشکلات و اختلافات به وجود آمده را حل و فصل کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار