نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان با بیان اینکه 9 دی به عنوان روز بصیرت و آگاهی برای همه دوران ها کاربرد دارد گفت: با توجه به تاکیدات قرآن کریم و ائمه اطهار(ع) داشتن بصیرت و آگاهی از نعمت چشم برای مردم با اهمیت تر است.
کد خبر: ۳۵۱۷۷۶
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۳ 31 December 2016


به گزارش ایرنا آیت الله عباسعلی سلیمانی در خطبه های نمازجمعه این هفته در مصلای قدس زاهدان اظهار داشت: اگر شناخت حاصل از بصیرت و آگاهی وجود نداشته باشد تشخیص فرق میان حق و باطل امکان پذیر نخواهد بود.
امام جمعه زاهدان افزود: امروز برای مقابله با داعش باید آگاهی از این روز بزرگ و حماسی سرلوحه همگان قرار گیرد.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با بیان اینکه ملت بزرگ ایران با آگاهی و بصیرت در این روز بزرگ حیات مجدد به انقلاب بخشید گفت: این روز سرلوحه و سرمشق برای ملت و الگویی برای فهم و شعور مردم همه دوران ها شد.
خطیب جمعه زاهدان تصریح کرد: امروز جنگ استکبار جهانی با ملت ها به ویژه جمهوری اسلامی ایران از طریق ترویج شبکه های اجتماعی و فیلم های هالیودی با مضمون گسترش بی بندوباری و لاابالی گری است.
آیت الله سلیمانی افزود: با توجه به اینکه دشمنان اسلام علاوه بر هجمه های فرهنگی با راه اندازی گروه های تکفیری و داعش به دنبال ایجاد فتنه های قومی و مذهبی میان مسلمان هستند، 9 دی می تواند الگویی برای افراد خواهان بصیرت و وحدت باشد.
عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: جوانان احساس نکنند انقلاب اسلامی به راحتی بدست آمده بلکه ملت ایران هزینه های سنگینی را در این راه پرداخته اند که باید همواره پاس داشته شود.
آیت الله سلیمانی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هویزه به عنوان یکی از نمونه رشادت های ملت ایران در راه حفظ انقلاب گفت: در آذر 1359 قبل از شکست بیش از 2 گردان از نیروهای عراقی در جنوب سوسنگرد به وسیله سربازان اسلام یک گروهان از برادران سپاه اهواز برای محافظت و پدافند شهر هویزه از سوسنگرد به آن شهر اعزام و عهده دار حفاظت از جنوب تا جنوب غربی شهر هویزه شدند.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان ادامه داد: 50 تا 60 نفر از نیروهای مدافع شهر هویزه در مقابل نیروهای عراقی که بیش از 6 هزار پیاده نظام با امکانات بسیار پیشرفته بودند برای جلوگیری از پیشروی دشمن مسئولیت مین گذاری جاده ها را به عهده گرفتند زیرا این جاده ها و راه های عبور برای دشمن به مانند رگ های حیاتی در ادامه تجاوز محسوب می شد.
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان های سیستان و بلوچستان و کرمان تصریح کرد: 2 هفته قبل از آن که عملیات مدافعان اسلام علیه نیروهای عراقی در این منطقه انجام گیرد بنی صدر دستور تخلیه هویزه را از برادران بسیج و پاسدار صادر و دستور داد که در سوسنگرد مستقر شدند که این دستور بنی صدر با مخالفت جدی شهید سید محمد حسین علم الهدی مواجه شد که بعد تماس این شهید بزرگوار با حضرت آیت الله خامنه ای دستور بنی صدر لغو و برادران پاسدار در هویزه باقی ماندند.
امام جمعه زاهدان با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس این چنین رشادت ها در کشور با وجود کارشکنی های بنی صدر کم نبود گفت: بیان این رشادت ها به این منظور است تا نسل امروز فکر نکنند انقلاب اسلامی ایران به راحتی بدست آمده است.
عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: گرامی می داریم یاد و خاطره بسیجیان کشور همچون شهید علم الهدی و چمران را که تا آخرین نفس مردانه برای حفظ آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی در مقابل دشمنان تا دندان مسلح ایستادگی کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار