بسته ویژه خبری تابناک گیلان؛
تابناک گیلان / تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد؛ خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر‌رسمی؛ خبرهای که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به سادگی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پررنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.
کد خبر: ۳۵۱۸۴۸
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۱ 31 December 2016
تابناک گیلان / تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد؛ خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر‌رسمی؛ خبرهای که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به سادگی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پررنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.
 
 
هاشمی رفسنجانی: امام گفتند در خودتان داريد… آقای خامنه ای


خلاصه ی سخنان آيت الله هاشمي رفسنجاني در مراسم چهلم درگذشت آیت الله موسوی اردبیلی در حسینیه ی جماران به نقل از کانال تلگرامی سایت جماران در پی می آید:

آيت الله موسوي اردبيلي را از زماني كه شناختم، هميشه به تناسب زمان وظايف خود را انجام مي دادند.

آيت الله موسوي اردبيلي و بهشتي تندروي ها را كنترل مي كردند.

در حادثه اي مانند كه هفتم تير كه هدف آن از كار انداختن سه قوه بود، وضعيت به گونه اي بود كه بيماران را با برانكارد به مجلس آورديم تا جلسه به حد نصاب برسد. در آن مقاطع نقش آيت الله موسوي بسيار مهم بود.

حق آن بود كه صدا و سيما برنامه جامعي براي ايشان پخش مي كرد. نبايد لحظات آخر مشخص ميشد كه چه كسي و كجا بر پيكر ايشان نماز مي خواند.

بعد از رحلت امام ايشان به قم رفتند و ما ضرر كرديم.

در قم نيز به مثابه مستندي براي انقلاب بودند و هركس به قم مي رفت اطمينان داشت ايشان ستوني براي حفظ انقلاب در حوزه بود. اما بعدا تندروي هايي اتفاق افتاد كه نبايد مي افتاد.

جوانان ما ارشادات ايشان را به ياد ندارند. بيان مقاطع زندگي ايشان بسيار مهم بود.

سنت ايشان در قضاوت بايد ادامه مي يافت.

آيت الله موسوي اردبيلي در همان سالهاي اول انقلاب هم در سطح آيت الله العظمي بود، اما در سطح حزب فعاليت مي كرد و در شوراي افتاء مواضع حزب جمهوري اسلامي را مي نوشتيم.

همه ما در مقابل شخص امام بسيار كوچك بوديم. امام خيلي بزرگ بودند. هنوز اسم امام و رفتار ايشان سرمايه اصلي انقلاب است دشمنان اين را فهميده اند كه تا وقتي امام عزيزباشد انقلاب آسيب نمي بيند. لذا به فكر ترور شخصيت ايشان افتاده اند و اخيرا بهانه اي به دست آنها داده شد و كارهايي كردند.

شخصيتي مانند. آيت الله حاج حسن اقا و برادران بسيار عالمشان كه از مدرسان خوب حوزه هستند، سرمايه انقلاب هستند.

خيلي نياز داريم كه آثار امام، بيت امام و خانواده امام را بزرگ داريم. خيلي كساني كه نام ايثار و…بر كار خود مي گذارند، اشتباه مي كنند.

وقتي امام تصميم گرفتند آيت الله منتظري نباشند ما ٥ نفر شام خدمت ايشان رسيديم گفتيم ما خودمان را براي رهبري يك مرجع آماده كرده بوديم. اما اكنون چه كنيم؟ امام گفتند در خودتان داريد….آقاي خامنه اي.

وقتي آيت الله گلپايگاني راي نياوردند، آيت الله خامنه اي راي بالايي آوردند.

آيت الله خامنه اي در دفاع از رهبري شورايي سخنراني كردند. اما در نهايت رهبري فردي رأي آورد.

اميدواريم شياطين داخلي نتوانند انقلاب را زخمي كنند.
 
 
 
 
ماجرای سیلی‌زدنی که بازیگر زن را ممنوع‌الخروج کرد


فرهنگ > تلویزیون - برنامه «دورهمی»، دیشب میزبان حمید منوچهری، ماه‌چهره خلیلی و کامران رسول‌زاده بود و این هنرمندان درباره زندگی شخصی و حرفه‌ای خود با مهران مدیری گفت‌وگو کردند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، برنامه «دورهمی» شامگاه جمعه 10 دی با حضور حمید منوچهری، گوینده و دوبلور پیشکسوت، ماه‌چهره خلیلی بازیگر سینما و تلویزیون و کامران رسول‌زاده خواننده به روی آنتن شبکه نسیم رفت.

ابتدا حمید منوچهری توسط مهران مدیری به برنامه دعوت شد.

او درباره شروع فعالیت خود گفت: «علاقه باعث شد از دبستان شروع کنیم و تا الان ادامه بدهیم. من عاشق رادیو هستم و همزمان رادیو و دوبله را باهم شروع کردم. بعد از گذشت حدود 50 سال هنوز عاشقانه رادیو را دوست دارم و اولویت اول من است.»

این هنرمند 75 ساله عزت‌الله مقبلی را شگفت انگیزترین دوبلوری که با او کارکرده است، خواند و ادامه داد: «مقبلی خدا رحمتش کند؛ از هر نظری بی‌نظیر بود.»

منوچهری درخصوص از بین رفتن گذشته درخشان دوبله و صداپیشگی در ایران توضیح داد: «متاسفانه امروز فیلمی برای دوبله نیست. جوانان خوب و علاقه‌مند زیادی هستند، البته نسبت به گذشته ممکن است یک مقدار عشق‌شان کم شده باشد ولی فیلمی نیست که خودشان را نشان بدهند.»

او درباره ماجرای عاشق شدنش گفت: «سوم شعبان سال 48 مراسمی بود، ما بعد از مراسم خواستیم او را تا منزل‌شان برسانیم و آن‌ها هم قبول کردند و سوم رمضان عقد کردیم و حاصل این وصلت دو فرزند پسر است.»

منوچهری درخصوص سخت‌ترین صدایی که دوبله کرده است گفت: «در انیمیشن «کارگاه گجت» قرار شد صدای رییس را بگویم، چون همه شخصیت یک دست بود، کمی کار مشکلی بود.»

او درباره دوره‌ای که کارگردان برنامه «صبح جمعه با شما» بود توضیح داد: «بله من چند سالی کارگردانی این مجموعه را برعهده داشتم و باعث افتخارم است.»

در ادامه برنامه کامران رسول زاده شاعر و خواننده قطعاتی را زنده برای حضار اجرا کرد.

پرونده قضایی ماه‌چهره خلیلی در انگلستان

سپس ماه‌چهره خلیلی بازیگر سینما و تلویزیون در برنامه حاضر شد و با مهران مدیری به گفت‌وگو پرداخت.

این بازیگر که سال‌ها در انگلیس زندگی کرده است، درخصوص بازگشت خود به ایران توضیح داد: «من همیشه دوست داشتم برگردم، 19 سال در ایران نبودم و با والدینم شرط کردم که اگر در دانشگاه قبول شوم به ایران بیایم. در ایران با مادربزرگم پروین سلیمانی به دفاتر مختلف فیلمسازی رفتیم برای اینکه دوست داشتم با کارگردانان معروف عکس بگیرم و در همین حین پیشنهاد بازیگری به من شد.»

او درباره ماجرای عاشق شدنش گفت: «در نگاه دوم عاشق شدیم و خیلی زود ازدواج کردیم، از خواستگاری تا ازدواج سه ماه طول کشید و چون خانواده من انگلیس بودند از طریق اینترنت مراسم را برگزار کردیم، من چای آوردم و بعد از اینکه بله گفتم آن‌ها نقل را در صفحه پاشیدند.»

خلیلی درخصوص آینده کاری خود توضیح داد: «در حیطه کاری تجربه پشت دوربین را هم دوست دارم، کار کوتاه و مستند هم ساخته‌ام و می‌خواهم کاری درباره مادربزرگم را بسازم.»

این هنرمند درباره عجیب‌ترین شایعه‌ای که درباره خود شنیده است گفت: «اولین شایعه که پس از بازگشت به ایران برایم نوشتند، به اشتباه من را خواهرزاده خانم سلیمانی معرفی کردند، آن موقع حسابی گریه کردم.»

او درخصوص شکایت قضایی که در انگلیس داشته و ممنوع الخروج هم شده است گفت: «در یک مجتمع تجاری بودم که مردی با بچه‌اش دعوا می‌کرد و او را زد، خیلی ناراحت شدم رفتم جلو تا او را آرام کنم، ولی نشد و مجبور شدم سیلی‌بزنمش.»

این بازیگر 45 ساله در پایان درباره اکران نشدن تعداد زیادی از فیلم‌هایی که درآن‌ها بازی کرده افزود: «چون به قسمت اعتقاد دارم زیاد ناراحت نمی‌شوم، کاری که روی پرده نمی‌رود خستگی را به تن عوامل‌ می‌گذارد.»

 
 
 
آخرین اخبار نقل و انتقالات پرسپولیس
 

پرسپولیس در نقل و انتقالات نیم فصل چهار بازیکن جدید می تواند جذب کند.

تیم فوتبال پرسپولیس چهار جای خالی در فهرست بازیکنان بزرگسال خود دارد و به جای احمد نوراللهی، امید عالیشاه، محمد آرام طبع و گولچ می تواند چهار بازیکن جدید جذب کند.

در صورتی که محمد انصاری و پلی یانسکی از جمع سرخپوشان جدا شوند این تیم می‌تواند ۶ بازیکن جذب کند اما جدایی ساسان انصاری فهرست پرسپولیس را خالی نکرده و به جای او رامین رضاییان به پرسپولیس اضافه شده است.

با جدایی شهاب زاهدی و محمد رحمتی که ماشین سازی خواهان به خدمت گرفتن آنها شده است پرسپولیس می تواند بازیکنان زیر ۲۳ سال جذب کند.

در این میان پلی یانسکی اوکراینی هنوز با جدایی توافقی موافقت نکرده است و مسئولان باشگاه را برای فسخ قراردادش با شرایط سختی مواجه کرده است.

اما از فهرست خرید پرسپولیس پیوستن شایان مصلح از تیم دسته اولی سپیدرود به این تیم تقریبا قطعی شده است اما مسئولان باشگاه از جذب علی کریمی از دیناموزاگرب و شجاع خلیل زاده از سپاهان تقریبا نا امید شده اند.

برخلاف اخباری که در برخی محافل خبری عنوان شده مبنی بر این که خلیل زاده بندی برای جدایی در قراردادش دارد و هر زمان خواست می تواند به پرسپولیس یا تیم دیگری برود، چنین چیزی صحت ندارد و خلیل زاده تنها یک بند در قراردادش دارد که در صورت داشتن پیشنهاد خارجی می تواند لژیونر شود و اگر این طور نبود خلیل زاده عملاً بازیکن آزاد حساب می شد و نیاز به مذاکره سایر باشگاه ها با مسئولان سپاهان برای جذب او نبود.

خلیل زاده در حال حاضر از تیم خارجی خاصی پیشنهاد ندارد اما طی یک ماه گذشته پیشنهادهایی داشت که مبلغ بالایی نداشته و نزدیک به ۱۰۰ هزار یورو بوده است اما به آنها پاسخ مثبت نداده است.

از میان بازیکنان لیست اصلی، پرسپولیسی ها امیدوار به جذب پراهیچ هستند و در این میان احتمال این که برانکو لیست دوم به باشگاه ارائه کند وجود دارد. در میان گزینه های آلترناتیو مدنظر پرسپولیس محمد طیبی با سپاهان و عزت الله پورقاز با سایپا در حال توافق هستند و سیامک کوروشی هم شانس پرسپولیسی شدن دارد.

اما مهم ترین گزینه خرید پرسپولیس در نیم فصل سروش رفیعی است که قرار است روز یکشنبه با مسئولان باشگاه پرسپولیس مذاکره کند.

در این میان گفته می شود محمدعلی ترکاشوند مشاور پرحاشیه باشگاه پرسپولیس دیگر مسئول نقل و انتقالات این تیم نبوده و فرد دیگری این مسئولیت را به عهده خواهد گرفت.

 
 
 
مرخصي احمدي‌نژاد و يارانش در روز پنجشنبه!
 

پنجشنبه ۹ دي بود و در مراسم‌هاي مختلف شخصيت‌هايي به سخنراني پرداختند. از جليلي تا بذرپاش در اين روز به پشت تريبون رفتند و به بيان موضوعاتي پرداختند، اما بيش از همه در شبكه‌هاي مجازي براي سخنراني آيت‌ا... مصباح‌يزدي در مسجد امام صادق (ع) واقع در ميدان فلسطين تبليغ شده بود.
مراسمي كه روز پنجشنبه برگزار شد«همايش ۹ دي، احياي انقلاب اسلامي» بود و به نوشته تسنيم، حجت‌الاسلام آقاتهراني دبيركل جبهه پايداري، صادق محصولي قائم‌مقام جبهه پايداري، مجيد متقي‌فر سخنگوي جبهه پايداري، محمدباقر ذوالقدر و حجت‌الاسلام رحيميان و مهدي محمدي رئيس و عضو هيات موسس جبهه مردمي انقلاب اسلامي در اين مراسم حضور داشتند.

به گزارش نامه نیوز، در حالي مصباح‌يزدي روز پنجشنبه به مناسب «۹ دي» سخنراني كرد و مردان دولت‌های نهم و دهم مانند بذرپاش هم در اين روز به پشت تريبون رفتند اما نشاني از محمود احمدي‌نژاد نبود! اين سوالي است كه البته براي ۹ دي سال ۹۵ نيست، بلكه او در سال‌هاي اخير چندان تمايلي ندارد تا مانند ياران و پشتيبانان ديروز خود در اين روز سخنراني كند. نكته قابل تامل اينكه در سايت احمدي‌نژاد مطلبي باتيتر «ملت ايران ۹ دي ازآرمان‌هاي خود دفاع كرد» منتشر شده است كه اين تصور رادر خواننده ايجاد مي‌كند كه او يكي از سخنرانان اين روز بوده است، اما زماني متن منتشره اظهارات رئيس‌جمهور سابق به پايان مي‌رسد تاريخ «۹ دي» نمايانگر آن است كه او مطلب جديدي درباره اين روز نداشته است و بايد به اين نكته توجه داشت متن منتشره نشاني از شباهت به متن سخنراني ساير سخنرانان ۹ دي ندارد! البته تنها احمدي‌نژاد نبود كه نامي از او در مراسم‌هاي «۹ دي» ديده نشد، بلكه اگر به كانال‌هاي تلگرامي نزديكان او مراجعه شود، آنها هم اشاره‌اي به اين روز نكرده‌اند، چنان‌كه در حالي كه ساير كانال‌هاي تلگرامي حامي دولت قبل مطالبي درباره «۹ دي» منتشر كرده بودند، حميد بقايي، علي‌اكبرجوانفكر و بهمن شريف‌زاده و غيره اشاره‌اي هر چند كوچك به اين روز نداشتند. براي بررسي اين موضوع مي‌توان چند گمانه را مطرح كرد كه در ادامه مي‌آيد:
 
دلخوري‌ها پس از ترك پاستور
 
واضح است كه احمدي‌نژاد از ياران سابق خود دلگير است، چرا كه شايد پس از پايان دولتش انتظار داشت از عملكرد او حمايت شود كه نه تنها چنين نشد، بلكه برخي حاميان ديروز به صف منتقدان او پيوستند.بنابراين مي‌توان اين گمانه را مطرح كرد كه احمدي‌نژاد براي نشان دادن دلخوري خود حاضر به حضور در مراسمي نيست كه دوستان ديروز كه منتقد امروز او هستند، در آن حضور داشته باشند. البته اين عدم حضور تنها مربوط به ۹ دي نيست و پيش از آن هم بارها ياران امروز احمدي‌نژاد به‌صورت علني از ياران ديروز انتقاد كرده‌اند.
 
مخاطباني كه پذيراي او نيستند؟
 
گمانه ديگري كه در اين راستا مي‌توان مطرح كرد، عدم تمايل به حضور احمدي‌نژاد در پشت تريبون‌هاي عمومي است. رئيس‌جمهور سابق تمايل دارد كه نامش فراموش نشود، حتي اگر از حضور در انتخابات رياست‌جمهوري سال۹۶ نهي شود. سفرهاي استاني او مصداق اين ادعاست، اما تمايل او يك بخش موضوع است و بايد افرادي هم باشند كه تمايل به حضور در مراسمي داشته باشند كه احمدي‌نژاد سخنران آن است. احمدي‌نژاد مدت زيادي است كه پشت تريبوني در پايتخت نرفته است و البته مطالبه زيادي هم براي اين حضور نبوده است، چرا كه اگر مطالبه‌اي براي سخنراني او بود، به‌طور حتم رسانه‌اي مي‌شد.
 
شايد حاشيه پس از بيان گلايه‌ها
 
گمانه ديگري كه درباره پررنگ نبودن مواضع احمدي‌نژاد درباره موضوعاتي كه پشتيبانان ديروز او تمايل به سخنراني درباره آنها را دارند به احتمال طرح موضوعاتي از سوي بازمي‌گردد كه احتمال حاشيه‌ساز بودن آنها مي‌رود. همان‌طور كه اشاره شد، ياران ديروز او امروز در صف نخست منتقدانش هستند. بنابراين اين امكان وجود دارد كه او در پشت تريبون به انتقاد از شخصيت‌هايي بپردازد كه داراي جايگاهي هستند، مانند مصباح‌يزدي كه روزي صريح‌ترين حمايت‌ها را از احمدي‌نژاد مي‌كرد، اما در مقطعي چتر حمايتي خود را بست. به عنوان نمونه بيان كرد:«هنوز هم براي بنده اين يك معمايي است كه چنين آدمي با اين فراست، با اين هوش، با اين كارآمدي، چطور شيفته يك نفري مي‌شود كه از خودش ضعيف‌تر است و صدها نقطه‌ضعف در آن قابل رويت است. براي بنده هنوز اين معما باقي است. اما به هر حال يك واقعيتي است.» پذيرش اين جملات كه اشاره به مشايي داشت، براي احمدي‌نژاد خوشايند نبود. بنابراين افشاي اين گلايه چندان خوشايند نيست.
 
تاييد تغيير احمدي‌نژاد
 
در نهايت از اين نكته نبايد عبور كرد كه احمدي‌نژاد اگر هم تريبون داشته باشد، مواضعش شباهتي با مواضع پشتيبان‌های ديروزش ندارد و او در مسيري قرارگرفته است كه رفتارهاي آنها را تاييد نمي‌كند. مصباح‌يزدي شاخص‌ترين حامي احمدي‌نژاد بود اما سال‌هاست كه حتي شنيده‌اي از ديدار آنها منتشر نشده است و عدم موضع‌گيري درباره ۹ دي هم به پررنگ‌تر شدن اين اختلافات دامن زده است. احمدي‌نژاد ديگر احمدي‌نژاد ۸۴ نيست و ترديدي در آن نيست كه او هراسي از افشاي اين تغيير ندارد.
 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار