کد خبر: ۳۵۲۰
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۷ 08 February 2015
رییس پلیس فتا استان البرز ضمن هشدار به خانواده‌ها و کاربران چت روم گفت: افراد مختلفی در این فضا فعالیت می کنند لیکن بیشتر آنان را پسران و دختران نوجوان تنها و منزوی تشکیل می‌دهند.
سرهنگ یزدان نیکنام افزود: این نوجوانان که به دلایل مختلف، توانایی ارتباط سالم را با همسالان خود ندارند، اغلب از محیط چت برای رفع مشکلات ارتباطی خود استفاده می کنند.
وی اظهار کرد:این افراد با فاصله گرفتن از دنیای واقعی، ساعت های زیادی را با جستجو در دنیای مجازی گفت و گوهای بیهوده با جنس مخالف را به گفت و گوی سالم با خانواده، اقوام ودوستان ترجیح می دهند.
نیکنام افزود: البته بیشتر دختران با نیت همسر یابی به چت کردن می پردازند حال آنکه، اغلب پسران با دید سرگرمی به این پدیده نگاه می کنند ودر چت کردن با گفتن جملات عاطفی دروغین با احساسات دختران بازی کرده که این امردر بسیاری ازموارد، باعث ضربه های روحی جبران ناپذیری به دختران می شود.
رییس پلیس فتا البرز خاطرنشان کرد: مجرمان اخاذ در محیط چت، برای فریب دادن دختران ساده دل به بهانه ازدواج با آنها گفت و گو کرده و خود را به عنوان فردی که دارای مدرک بالای دانشگاهی وشغل پر درآمد است معرفی می کنند ، این مجرمان پس ازاینکه با ترفندهای مختلف ازدختران، فیلم وعکس تهیه کرده با تهدید طرف مقابل به انتشار تصاویر خصوصی، ازآنها اخاذی می کنند.
سرهنگ یزدان نیکنام اظهارکرد: چت روم، دنیایی است که افراد قادرند در آن هویت خویش را پنهان کنند و نتیجه آن از دست رفتن مهار اخلاقی و اجتماعی در دنیای چت است ، ازدواج های ناموفق اینترنتی، استثمار جنسی، ورود به شبکه شرکت های هرمی و خروج ارز از کشور از پیامدهای آن است و سایت های مستهجن و غیراخلاقی اغلب در کمین افراد ناآگاه جامعه است.
وی گفت : چت روم اولین مکانی است که یک جوان احساس آزادی می کند و معمولا مورد برخورد و سرزنش خانواده، واقع نمی شود ، به عبارتی این آزادی باعث سوءرفتارهایی در بین جوانان می شود.
به گزارش ايرنا رئیس پلیس فتا البرزگفت: وقت گذرانی بیش از حد در چت روم ها علاوه بر تلف کردن پول و سرمایه باعث می شود کاربران که اغلب گروههای محصل جامعه هستند در انجام تکالیف تحصیلی کوتاهی کرده و دچار افت تحصیلی شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار