در پیام شهردار به شهرداران کشورهای اسلامی هم‌زمان با معرفی مشهد به‌عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام تاکید کرد؛
هم‌زمان با آغاز رویداد مشهد ۲۰۱۷، شهردار مشهد در پیامی خطاب به شهرداران کشورهای اسلامی با تاکید بر اینکه «تنها حبل الهی بر مدار قرآن و عترت شکل‌پذیر است» اظهار امیدواری کرد که نسبت به برکات و اثرات بی‌بدیل امام رئوف در زندگی بشری ادای دین شده و وظیفه تاریخی‌ در قبال امت رسول‌ا...(ص) در تسهیل در معرفتشان نسبت به امام‌ رضا(ع) انجام گردد.
کد خبر: ۳۵۲۶۷۵
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۲ 01 January 2017
به گزارش تابناک رضوی، هم‌زمان با آغاز رویداد مشهد ۲۰۱۷، سیدصولت مرتضوی، شهردار مشهد در پیامی به شهرداران کشورهای اسلامی بر شکل‌گیری تمدن انسان‌ساز اسلامی تأکید کرد.
 
تسهیل در معرفت عمومی نسبت به امام رضا(ع) / تنها حبل الهی بر مدار قرآن و عترت شکل‌پذیر است 
 
متن کامل پیام شهردار مشهدالرضا(ع) که امروز و هم‌زمان با معرفی این کلانشهر مذهبی جهان به‌عنوان پایتخت فرهنگ جهان اسلام در آغاز سال نو میلادی منتشر شد، به شرح زیر است:
 
«السلام علیک یا شمس‌الشموس و یا انیس‌النفوس»

«مفتخریم در شهری که به کانون زیارت برای محبین اهل‌بیت علیهم‌السلام بوده و در پهنه سرزمینی ایران پهناور از بلندی‌های هندوکش تا سواحل مدیترانه رایت قرائت و صیانت از مصحف مجید و قرآن کریم را بر دست داشته و مزین به مضجع شریف عالم آل‌محمد، امام رئوف حضرت علی‌ابن موسی‌الرضا(ع) است، تنفس می‌کنیم؛ سلطان سریر ارتضایی که رزق سرزمین پارس در ید رضای اوست.
درنگی است که فرصتی پدید آمده است تا این قطعه‌ای از بهشت، اثرات خود را در شکل‌گیری تمدن انسان‌ساز اسلامی در معرض عموم امت رسول‌الله(ص) و نیز سایر امت‌هایی که حیران معرفت ازلی و ابدی شده‌اند، قرار دهند. در این وانفسای هجمه کفر و تکفیر که تنها حبل الهی بر مدار قرآن و عترت شکل‌پذیر است، محبت اهل‌بیت رسول خاتم، گمگشته امت‌های آزادی‌خواه و حق‌جوست.
برماست تا به بهانه عنوان «پایتخت فرهنگی جهان اسلام» مشهدالرضا(ع) در سال ٢٠١٧ میلادی ادای دین خود را نسبت به برکات و اثرات بی‌بدیل امام رئوف در زندگی بشری ادا کنیم و وظیفه تاریخی‌مان را در قبال امت رسول‌ا... در تسهیل در معرفتشان نسبت به امام‌ رضا(ع) انجام دهیم.
باشد تا مرضای حضرت حق قرار گیرد.»
سیدصولت مرتضوی
شهردار مشهد الرضا(ع)، پایتخت فرهنگی جهان اسلام
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار