مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قزوین:
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین گفت: ساماندهی مزار شهید از ارزش والایی برخوردار است و تعلل در این کار قابل توجیه نیست که این موضوع نیازمند همکاری و تعامل جدی مسؤولان است.
کد خبر: ۳۵۲۸۷۷
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۳ 01 January 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، مهدی طاهرخانی در کارگروه ساماندهی گلزارهای شهدای استان قزوین که ظهر امروز در سالن جلسات معاونت عمرانی استانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: تاکنون 60 شهید گمنام در 26 نقطه استان قزوین به خاک سپرده شدند.

وی افزود: ساماندهی 10 گلزار شهید گمنام و عملیات اجرایی 4 گلزار شهید هم در این استان آغاز شده و باید با جدیت انجام شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین اضافه کرد: ساماندهی مزار شهید از ارزش والایی برخوردار است و تعلل در این کار قابل توجیه نیست که این موضوع نیازمند همکاری و تعامل جدی مسؤولان است.

طاهرخانی با بیان اینکه مزار شهدای گمنام باید ساماندهی شود، یادآور شد: هر مشکلی که در این زمینه وجود دارد، باید پیگیری‌های لازم صورت گرفته تا در اسرع وقت برطرف شود.

*

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین هم در این جلسه با اشاره به اینکه برخی از مدیران در ساماندهی گلزارهای شهدا پای کار بوده و همت می‌کنند، افزود: این تلاش باید در بین همه مسؤولان باشد تا بتوانیم در این ساماندهی به نتایج خوبی برسیم.

غلامرضا حقایق‌پور با بیان اینکه گلزارهای شهدا بهترین مکان در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است، عنوان کرد: این گلزارها باید در شأن شهدا باشد به همین دلیل اگر نیازمند ساماندهی است باید در دستور کار مسؤولان قرار گیرد.

وی مطرح کرد: مسؤولان با انجام اقدامات لازم در گلزارهای شهدا می‌توانند از این گلزارها به عنوان بهترین مکان در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بهره گیرند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین با بیان اینکه شهدا در هشت سال دفاع مقدس جانفشانی کردند تا آرامش و امنیت در جامعه حاکم شود، تصریح کرد: شأن و مقام شهدا والا بوده و نباید اجازه داد افراد عادی در کنار آن‌ها دفن شوند.

حقایق‌پور با اشاره به اینکه ساخت المان شهدای گمنام در شهرهایی همانند اقبالیه و بیدستان آغاز شده است، عنوان کرد: ساخت این المان در دانشگاه علوم پزشکی، آوج و آبگرم صورت نگرفته که باید عملیات اجرایی آن‌ها هم آغاز شود.

این مسؤول به المان شهدای روستای خوزنین اشاره کرد و گفت: این گلزار باید در اسرع وقت ساماندهی و عملیات اجرای آن آغاز شود.

گفتنی است در این جلسه همچنین مصوبات جلسه گذشته از طرح نهایی المان شهدای مفقودالاثر، عدم دفن افراد عادی در گلزارهای شهدای روستاها، ساماندهی گلزارهای شهدا در روستاهایی که طرح هادی اجرا می‌شود، طرح مطالعاتی جمع‌آوری دیوارهای گلزارهای شهدا، ایجاد راه دسترسی برای گلزارهای فاقد جاده و تقویت فضای سبز گلزار شهدای استان مورد بررسی قرار گرفت و تصمیمات لازم در این خصوص اتخاذ شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار