در پی درخواست هنرمندان شرکت‌کننده در کارگاه‌ها، مدیریت امور هنری اعلام کرد باتوجه به درخواست هنرمندان شرکت کننده در کارگاه‌های موضوعی و نشست‌های دانشگاهی ‌بهار فیروزه‌ای مهلت ارسال آثار به مدت ۱۰ روز تمدید شد.
کد خبر: ۳۵۳۰۶۷
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۰۶:۰۵ 02 January 2017
به گزارش تابناک رضوی، به دنبال درخواست هنرمندان متعددی که از کارگاه‌های موضوعی و نشست‌های دانشگاهی ‌بهار فیروزه‌ای استقبال کرده و خواهان فرصت بیشتری برای طراحی آثار مطلوب داشتند، مهلت ارسال آثار فراخوان المان‌های نوروزی به دبیرخانه بهار فیروزه‌ای ۹۶، به مدت ۱۰ روز تمدید شد.
 
مدیر امور هنری شهرداری مشهد ضمن اعلام این خبر افزود: به این ترتیب هنرمندان عزیز می‌توانند آثار خود را تا پایان وقت اداری ۲۷ دی‌ماه ۱۳۹۵به دبیرخانه جشنواره ارائه دهند.
 
محمدجواد میری همچنین با دعوت از هنرمندان به توجه هرچه بیشتر به موضوعات، شرایط و چارچوب‌های جشنواره، تاکید کرد: امیدواریم این فرصت زمینه بیشتری فراهم کند تا هنرمندانی که دغدغه ایده‌های خوب و جامعی داشتند با نگرانی کمتری به تکمیل آثار خود ذیل محورهای موضوعی اعلام شده در فراخوان اول جشنواره بهار فیروزه‌ای ۹۶ بپردازند.
 
وی همچنین با اعلام اینکه فراخوان المانها تنها فراخوان جشنواره بهار فیروزه‌ای نیست ادامه داد: هنرمندان می‌توانند با شرکت در فراخوان تزئینات شهری که به زودی منتشر خواهد شد نیز به ارائه آثار و ایده‌های خود اقدام کنند.
 
بنابراین گزارش تابناک رضوی، ستاد جشنواره در اولین فراخوان، آمادگی خود را برای دریافت آثار محیطی اعم از حجم، المان، چیدمان، هنر محیطی، هنر تعاملی، نور و... در چارچوب شرایط و با ویژگی‌های ذیل اعلام کرده بود

- زیبایی و زیباسازی چهره‌ی شهر
- گویایی و توان برقراری ارتباط با مخاطب عمومی
- برخورداری از حس شکوفایی، طراوت و تنوع رنگی متناسب با فصل بهار
- نو بودن در محتوا و فرم؛ پرهیز از ایده‌های تکراری
- قابلیت اجرای بهینه و تولید کیفی
- برخورداری از هویت ملی و دینی و پرهیز از شخصیت‌پردازی و فضاسازی برگرفته از فرهنگ بیگانه
 - تناسب با «محورهای موضوعی» و «اولویت‌های ساختاری» ذیل


 محورهای موضوعی

1.   مشهد، جانِ جهان
2.  پاس‌داشت مقام مادر و منزلت پدر (با توجه به همزمانی روز مادر و روز پدر با نوروز امسال)
3.  خاطره‌های مشترک
4.   فرهنگ شهروندی
5.  بهار و موضوع آزاد


 اولویت‌های ساختاری

1. استفاده خلاقانه از فضاهای عمرانی و محیط‌های شهری مشهد و ترجیحاً طراحی متناسب با نقاط مشخص (میادین و گذرگاه‌های) شهر مشهد
2. استفاده از عنصر حرکت و ویژگی‌های تعاملی (مشارکت کاربران، بازی و سرگرمی و...)
3. استفاده از فرم‌های بصری هنرهای ایرانی و عناصر معماری بومی (کاشی، آجر، آینه و...) و استفاده از هویت بصری مشهد 2017
4. بهره‌مندی از درون‌مایه‌ی طنز    
 

 شرایط و مقررات ارسال آثار

1. آثار ارسالی باید در چارچوب ویژگی‌های مطرح شده در فراخوان، ذیل «محورهای موضوعی» و ترجیحاً با توجه به «اولویت‌های ساختاری» ذکر شده، باشند.
2. در تعداد طرح‌های ارسالی ‌محدودیتی وجود ندارد با این وجود دبیرخانه جشنواره، توازن تعداد آثار منتخب در هر چهار محور موضوعی فراخوان را در نظر داشته و به هنرمندان توصیه می‌کند به مضامین و محورهای موضوعی جدیدتر توجه ویژه داشته باشند.
3. هنرمندان می‌توانند در مرحله اول، طرح خود را در قالب ماکت و یا تصویر ارائه کنند. (ارائه ماکت ترجیح دارد). همچنین ارائه‌ی فرم اطلاعات هنرمند و اثر الزامی است. هنرمند بایستی ماکت یا پوستر اثر خود را از طریق پست یا مراجعه حضوری (به نشانی مشهد، بوستان کوهسنگی، نگارخانه چارسوق، دبیرخانه جشنواره‌ی بهار فیروزه‌ای) در تاریخ مقرر تحویل نماید.
4. فرم اطلاعات اثر باید به صورت تایپی و شامل موارد ذیل باشد: اطلاعات شناسنامه‌ای، شماره تماس (ثابت و همراه)/ نشانی محل سکونت/ آدرس پست الکترونیک/ محور موضوعی و شاخصه‌ی ساختاری مرتبط/ ترجیحاً عنوان اثر.
5. از درج نام پدیدآورنده بر روی تصویر یا ماکت اثر خودداری شود.
6. تصویر اثر باید پوستری شامل سه عکس از زوایای مختلف ماکت یا نمای سه‌بعدی طرح باشد، به نحوی که تمام ابعاد و زوایای اثر، رنگ و بافت آن قابل مشاهده باشد. هر پوستر باید در ابعاد 50 در 70 سانتی‌متر (افقی) با کیفیت 300Dpi ، در فرمت jpg و به صورت RGB تهیه شده و پس از پرینت، ترجیحاً روی فوم‌بورد تحویل شود. باید از قراردادن هرگونه بافت، رنگ و تصویر خام در پس‌زمینه خودداری گردد، اما استفاده از بافت شهری و شبیه‌سازیِ جانمایی فرضی اثر در مبلمان شهری توصیه می‌شود.
7. ضروری است از ارسال آثار تقلیدی و کپی پرهیز شود.


 جوایز

سه اثر برتر در بخش اصلی جشنواره: هر یک 50.000.000 ریال + لوح سپاس
هزینه طراحی سایر آثار منتخب در بخش اصلی: هر یک 15.000.000 ریال + لوح سپاس


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار