مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری، سیر نزولی آمار ازدواج در استان قم را نگران‌کننده توصیف کرد.
کد خبر: ۳۵۳۱۴۷
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۰۲:۲۶ 02 January 2017
به گزارش تابناک قم، معصومه ظهیری اظهار کرد: در کل کشور نیز به طور نسبی شاهد این مسأله هستیم؛ به خصوص در برنامه ۵ ساله که این کاهش میزان ازدواج به نسبت دوره قبل می‌تواند برای جامعه و فرهنگ آسیب‌زا باشد.

وی با اشاره به این‌که بخشی از افزایش آمار طلاق ارتباط با مسأله کاهش آمار ازدواج دارد، گفت: ما در استان قم در مسأله آمار طلاق تغییر محسوسی نداشته‌ایم؛ حال آن که آمار طلاق در استان‌های دیگر افزایش یافته به طوری که رتبه طلاق در قم نسبت به کل کشور که قبلاً سوم بوده در حال حاضر هشتم است.

استاد حوزه علمیه خواهران با تأکید بر لزوم در پیش گرفتن رویکرد آموزشی و فرهنگی برای ترویج فرهنگ ازدواج آسان و بهنگام افزود: اگر بتوانیم در مسیر ترویج فرهنگ ازدواج آسان تلاش کنیم و از آن سو به تقویت بنیان خانواده بپردازیم هم آمار ازدواج رشد خوبی پیدا می‌کند و هم این‌که از آن سو شاهد کاهش نسبی آمار طلاق در جامعه خواهیم بود.

وی با اشاره به این‌که در روزگار کنونی شاهد بروز و ظهور آسیب‌های نوین در روابط خانوادگی هستیم، اضافه کرد: بخش مهمی از این آسیب‌ها ریشه در استفاده نادرست از فضای مجازی و ابزارهای نوین ارتباطی دارد.

ظهیری اضافه کرد: در زندگی امروزی که از سنت به سمت صنعت می‌رود، فراغت‌های زیاد و اوقات بیکاری زنان به ویژه که درصد جالب توجهی از زنان ما خانه‌دار هستند، موجب شده به شبکه‌های اجتماعی تلفن همراه یا شبکه‌های ماهواره‌ای روی آورند که این‌ها زمینه‌ساز بسیاری از نابسامانی‌ها می‌شود.

وی گفت: این مسأله از آنجا مهم و جدی است که بدانیم یکی از ابزارهای خیانت ناظر به نوع ارتباط با رسانه‌های جمعی و تأثیرپذیری از آن‌ها به ویژه شبکه‌های مبتذل ماهواره‌ای و نیز سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی است که در این زمینه خانواده‌ها باید بسیار مراقب باشند.

منبع: همشهری
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
بله وسیرصعودی طلاق!!!!!!!!1
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار