عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد تاکید کرد:
عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد در حاشیه تقدیر از دانش‌آموزان برتر شرکت‌کننده در جشنواره «زنگ‌ کار» گفت: نظام استاد شاگردی یکی از بهترین روش‌های کسب مهارت برای کار است و باید احیاء شود.
کد خبر: ۳۵۴۲۶۳
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۷ 03 January 2017
حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اصغر لطفی در گفت‌وگو با تابناک رضوی گفت: یکی از معضلات جامعه امروز ما معضل بیکاری است؛ این موضوع وقتی پیچیده‌تر می‌شود که متاسفانه شاهدیم در اکثر موارد نیروی کار ما مهارت‌های لازم برای ورود به بازار کار را کسب نکرده است؛ این در حالی است که نظام استاد شاگردی از همان کودکی ونوجوانی، فرد را با فضای کسب و کار آشنا کرده و باعث ‌می‌شود جوانان ما با مهارت‌های لازم و مناسب قدم به بازار کار بگذارند.
 
وی در ادامه اقدام صورت گرفته توسط فرهنگسرای غدیر در خصوص برگزاری جشنواره «زنگ کار» در فصل تابستان برای دانش آموزان را مثبت وموثر توصیف کرد و افزود: برگزاری این جشنواره اقدام خوب و قابل تقدیری بود و امیدوارم که با خروجی خوبی هم در بحث رفع ناهنجاری، مشکل بیکاری و استفاده مطلوب دو گروه تحصیل کرده و محرب از فرصت جوانی همراه باشد.
 
وی با اشاره به مشارکت بیش از ۷ هزار دانش‌آموز مشهدی در گام نخست این طرح گفت: این آماری که در این مراسم اعلام شد؛ آمار بسیار خوبی است. اگر چه در مقایسه با کل آمار دانش آموزان مشهدی آمار کم و پائینی است، اما برای‌ گام نخست رضایت‌بخش و امیدوار کننده است.
 
عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد بیان کرد: متاسفانه جامعه ما دچار مدرک‌گرایی شدیدی شده از سوی دیگر درآمدزایی بیش از ماهیت کار مورد توجه است این مشکلات باید برطرف شود چرا که نگاه اسلام در مقوله کار این است که کار باید به‌گونه‌ای باشد که برطرف کننده نیاز جامعه و پس‌انداز آخرت فرد باشد.
 
لطفی تصریح کرد: جامعه ما می‌خواهد زمینه‌ساز ظهور امام زمان(عج) باشد و نیاز جامعه باید به درستی شناسایی شود، به‌گونه‌ای که در دو زندگی دنیایی و آخرتی سربلند باشیم.
 
وی ادامه داد: شاگردان و استادکاران نیز باید نسبت به نفس کار و عمل صالح در آن کار توجه کنند، موضوعی که زمینه‌ساز رشد و تعالی‌شان در دنیا و تامین‌کننده پس‌انداز ارزشمندشان در آخرت است.
لطفی با اشاره به اهمیت اصلاح نگرش والدین نسبت به کار فرزندانشان گفت: والدین باید راه درست را به فرزندانشان نشان دهند و بازکننده موانع موجود در مسیر حرکتی‌شان باشند و در رفتار و گفتار خود با فرزندانشان نشان دهند که زندگی دنیایی، یک گذرگاه است و در آموزه‌های تربیتی‌شان توجه به زندگی ابدی را به فرزندان خود تبیین کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار