معاون فرهنگی دادگستری قزوین:
معاون فرهنگی دادگستری استان قزوین گفت: اگر می خواهیم حقوق شهروندی حفظ شود باید همه ما مسئولان نسبت به این حقوق عالم و عامل باشیم.
کد خبر: ۳۵۴۳۳۱
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۹ 03 January 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری شبستان از قزوین، حجت الاسلام عبدالهی ظهر امروز (14 دی) در جلسه ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی که در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، بیان کرد: حفظ حقوق همه انسان ها از بدو خلقت انسان تبیین شده است و این یک موضوع جدید نیست.

 

وی ادامه داد: اگر می خواهیم حقوق شهروندی حفظ شود باید همه ما مسئولان نسبت به این حقوق عالم و عامل باشیم و در فرمایش حضرت علی (ع) هم بر رعایت حقوق شهروندی از سوی مسئولان تاکید شده است.

 

معاون فرهنگی دادگستری استان قزوین اضافه کرد: ما مسئولان اگر خودمان نسبت به حقوق شهروندان اقدام کنیم خیلی از مشکلات حل می شود و بیشترین انگشت اشاره در خصوص حقوق مردم که باید رعایت شود به ناحیه دادگستری است، البته قانون اساسی، اصول مختلفی را در خصوص حقوق شهروندی بیان کرده که امنیت قضایی، آزادی بیان و غیره از جمله این موارد است.

 

وی عنوان کرد: دادگستری هم تلاش کرده نسبت به این امور نهایت دقت و اقدام را انجام دهد به طوری که ما در دادگستری هیئت نظارت بر حقوق شهروندی  را داریم که ریاست آن با رئیس کل دادگستری استان است و هفت عضو دارد.

 

حجت الاسلام عبدالهی اعلام کرد: اگر حقوق شهروندی از ناحیه همه ارگان ها، ادارات کل و مسئولان کشوری رعایت شود خیلی جا برای رسیدگی دادگستری نمی ماند همانطور که گفته می شود پیشگیری بهتر از درمان است و این امر یکی از وظایف دادگستری است و همه بزرگان در همه ادارات باید خود را موظف بدانند حقوق افراد را در مراجعات رعایت کنند.

 

وی خاطر نشان کرد: در حوزه فعالیت های فرهنگی در حوزه عفاف و حجاب برنامه های مختلفی را در دادگستری داریم که با تاسیس معاونت فرهنگی در قوه قضائیه و دادگستری در این بحث همت ویژه ای می شود.

 

در ادامه مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین اظهار داشت: در بازرسی که در سال گذشته از دستگاه های اجرایی استان داشتیم همکاری و همراهی خوبی داشتند که افزایش 25 درصدی مشارکت دستگاه ها در ارزیابی خودشان را شاهد بودیم و امسال هم این توقع وجود دارد که از اسفند ماه که بازرسی ها آغاز می،شود دستگاه ها همکاری کنند.

 

محسن قاسمی افزود: انتظار می رود دستگاه ها جلسه ستاد صیانت را داشته باشند و روی دستورالعمل های ابلاغي اشراف کامل داشته و برنامه های اجرایی مبتکرانه، اثربخش و جذاب داشته باشند و همچنین دستگاه ها استمرار در خودارزيابي داشته باشند.

 

مدیرکل امور بانوان استانداری قزوین هم در این جلسه گفت:  یکی از مهمترین برنامه ها در دفتر امور بانوان، ترویج فرهنگ عفاف و راهکار تربیت دینی در خانواده ها است و در کنار توجه همه جانبه به توانمندسازی بانوان در کنار اشتغالزایی و مهارت های زندگی، بحث عفاف و حجاب را داریم.

 

مریم بیدخام عنوان کرد: برگزاری نمایشگاه مد و لباس ایرانی از جمله اقدامات انجام شده است که با مشارکت طراحان برتر رخ داد؛ همچنین برگزاری همایش آسیب شناسی عفاف و حجاب را داشتیم که با وجود اسلامی بودن همه چیز چه اشکالاتی بوده که منجر شده نتیجه مطلوب را نداشته باشيم که این همایش با حضور اساتید حوزه برگزار شد.

 

وی تأکید کرد: برگزاری همایش دختران مینودری، همکاری در برنامه من خانواده ام ررا دوست دارم، تقدیر از بانوان کارمند محجبه و غیره از دیگر برنامه های ما بوده است.

 

مدیرکل امور بانوان استانداری قزوین ادامه داد: در برنامه های مختلفی که داشتیم به هر دلیلی به بحث عفاف و حجاب پرداخته شده است به طوری که امروز در شريفيه همایش مهارت هاي زندگی و تحکیم بننیان خانواده برگزار می شود که در کنار آن بحث عفاف و حجاب را داریم، همچنین برنامه هایی نظیر برگزاری نمایشگاه مد و لباس و غیره را در دستور کار داریم.

 

 مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری قزوین هم بیان کرد: از سال 93 حوزه عمرانی استانداری در قالب 15 محور حقوق شهروندی به شهرداری ها ابلاغ شد که هم در بودجه سنواتی و برنامه ریزی یکسال آتی اقداماتی را داشته باشند که بیش از 15 محور به مدیریت شهری برمی گشت که در سال 94 به 40 محور ارتقا دادیم.

 

ایرج زاهدپور یادآور شد: در رابطه با فرهنگ سازی مقررات راهنمایی و رانندگی، تفکیک زباله، مناسب سازی جامعه شهری برای جامعه معلولان، کاهش آلودگی زیست محیطی ، ترویج فرهنگ آپارتمان نشینی و غیره از جمله مواردی است که شهرداری برای آن برنامه داشته است.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار