رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند:«آغاز به‌کار «بادیگاردهای زن» در محافظت از شخصیت‌ها»،« 3 سال حبس برای یکی از یاران احمدی‌نژاد»،«انفجار جنسی در پیش است»،«گزینه‌ جبهه مستقلین برای انتخابات 96»،«واکنش عجیب کی‌روش به انتقاد سرمربی پرسپولیس»... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۳۵۴۴۸۲
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۸ 03 January 2017

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

 اعتراض مردم به مقبره موذن‌زاده اردبیلی

روزنامه «جمهوری اسلامی» خبر داد: همزمان با رونمایی از مقبره سلیم مؤذن‌زاده اردبیلی که توسط امام جمعه اردبیل و با حضور اقشار مختلف مردم صورت گرفت، انتقادات مردم نیز آغاز شده است. اعتراض مردم به این جهت است که نوشته‌های قبر و مقبره مؤذن‌زاده به حروف لاتین است و انتقادکنندگان، این اقدام را شیطنت جریان پان‌ترکیسم می‌دانند. بر اساس گزارش خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی در اردبیل، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل هم در نشست هم‌اندیشی مدیران و کارکنان رسانه‌ها، نسبت به اینکه نوشته مقبره سلیم مؤذن‌زاده به لاتین است، معترض بود.

 

ابراز شرمندگی یک روحانی از عدم تحقق جامعه اخلاقی

آیت‌الله سید مصطفی محقق داماد در همایش ملی رفع خشونت علیه زنان که در دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود با اشاره به بعد عملی مبارزه با خشونت علیه زنان گفت: ‌من به عنوان یک معمر و روحانی شرمنده‌ام که نتوانسته‌ایم جامعه را اخلاقی کنیم. هدف دین اخلاق است. ما نتوانستیم این را آموزش دهیم. آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و همه ما باید سرافکنده باشیم. باید بسیج شویم تا اخلاق را نجات دهیم. ایلنا این خبر را منتشر کرد.

 

آغاز به‌کار «بادیگاردهای زن» در محافظت از شخصیت‌ها

سردار هدایت البرزی، فرمانده یگان حفاظت از شخصیت‌های ناجا با اشاره به فراهم شدن امکان جذب نیروی زن به عنوان محافظ، اظهار داشت: در حال حاضر سازوکارهایی به وجود آمده تا از محافظان زن نیز در ماموریت‌های یگان حفاظت از شخصیت‌ها استفاده شود. وی ادامه داد: البته محافظان خانمی که در این یگان آموزش دیده‌اند بیشتر برای حفاظت از میهمانان زن خارجی در اجلاس‌های بین‌المللی استفاده می‌شوند تا بتوانند به راحتی وظایف حفاظتی خود را در کنار آن شخصیت‌ها انجام دهند. تسنیم این خبر را منتشر کرد.

 

هیچ روایتی درمورد لزوم اطاعت از منتخب مردم نداریم

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) در جمع مدیران وفرماندهان عالی ناجا، با اشاره به آیه ای از قرآن کریم اظهار داشت: اطاعت از خداوند، سلسله مراتبی دارد که شامل اطاعت از خداوند، پیامبر (ص) و اولی الامر مي‌شود؛ همان گونه که در زمان حضرت علی (ع)، اطاعت از مالک اشتر به عنوان نماینده آن حضرت، در واقع اطاعت از حضرت امير (ع) و پیامبر (ص) و خداست؛ اطاعت از ولی امرمسلمین که حجت شرعی بر اطاعتش وجود دارد نیز اطاعت از امام عصر (عج)، پیامبر (ص) و خداست؛ لذا امام (ع) می‌فرماید: رد کردن بر چنین فقیهی، رد بر امام زمان (عج) است و آن نیز در حد شرک بالله است! وی ادامه داد: اما هیچ روایتی نداریم اطاعت از کسی که با رأی اکثریت مردم سر کار آمده، واجب و در حکم اطاعت از امام (ع) و خداوند است! آری؛ تنها در صورتی که ولی فقیه فردی را منصوب کند، اطاعتش واجب می‌شود؛ لذا امام (ره) فرمود: اگر فردی به اتفاق آراء انتخاب شود ولي از سوی ولی فقیه نصب نشود، اطاعت از او اطاعت از طاغوت است.

 

3 سال حبس برای یکی از یاران احمدی‌نژاد به خاطر کامنت فیسبوک

عبدالرضا داوری با بیان اینکه به سه سال حبس قطعی محکوم شده ، مدعی است که حکم جلب سیار و ورود به منزل برای او صادرشده و البته در مقابل این حکم مقاومتی نخواهد کرد این فعال رسانه‌ای نزدیک به محمود احمدی‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا، درباره‌ی حکمی که برای او در روزهای اخیر صادر شده است، اظهار کرد:‌در سال 93 من صفحه‌ای در فیس بوک داشتم که بعد از مدتی فعالیت هک و مدیریتش از دست ما خارج شد که همان موقع هم در سایت شخصی‌ام اعلام کردم. وی ادامه داد: بعد از حدود یک ماه احضاریه‌ای از شعبه 4 بازرسی دادسرای فرهنگ و رسانه دریافت کردم و پرینتی به من نشان دادند که به خاطر سه فقره کامنت، دادستانی علیه من اعلام جرم کرده بود ،این کامنت‌ها مصداق توهین به مقام معظم رهبری، توهین به رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و تبلیغ علیه نظام تشخیص داده شده بود. داوری افزود: هر چقدر توضیح دادم که کنترل کامنت‌ها در اختیار من نیست و در فیس بوک افراد مختلف و ناشناس می‌توانند کامنت بگذارند و در عین حال اگر متن‌های منتشر شده‌ی من بررسی شود مشخص است که همیشه تلاش کردم طبق قانون متن‌هایم را منتشر کنم و این مطالب با روح مطالب من سازگار نیست ، قبول نکردند.

انفجار جنسی در پیش است

مصطفی راستینه، مدیر عامل بنیاد پیشگیری از آسیبهای اجتماعی با اشاره به روابط جنسی و استفاده از مواد نیروزای جنسی در پسران متذکر شد: تهاجم فرهنگی با هدف خانواده و دختران شروع شد و پس از آنها پسران 10 الی 18 ساله ما را هدف قرار داده‌اند و خطری که در راه است خیلی قویتر از تهاجم قبلی است؛ مسئولان اگر به هوش نباشند انفجاری در روابط جنسی خواهیم داشت که تا به‌حال دیده نشده است و این برای مملکت ما که مرکز جهان شیعه است، بسیار ناپسند و زشت است. تسنیم این خبر را منتشر کرد.

واکنش جهانگیری به نامه نعمت زاده برای بخشش جریمه شرکت کره‌ای

اسحاق جهانگیری در واکنش به نامه وزیر صنعت خطاب به مسئولان گمرک با موضوع جریمه 3 هزار میلیارد تومانی شرکت کره ای خطاب به دبیر ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی نوشت: « جناب آقای پالیزدار ، البته برخی عبارات بر علیه وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت قابل قبول و اخلاقی نمی باشد. ولی موضوع مهمی مطرح شده است. با جدیت و حساسیت پیگیری و اقدام لازم بنمایید و نتیجه را گزارش دهید»تسنیم این خبر را منتشر کرد.

 علت اعتراض مردم به مقبره موذن‌زاده اردبیلی/ 3 سال حبس برای یکی دیگر از یاران احمدی‌نژاد/ واکنش جهانگیری به نامه نعمت زاده/ تذکر عاشقانه یک نماینده به لاریجانی/ در تهران گرسنه و بی‌خانمان نداریم!

تکذیب کاندیداتوری صادق خرازی در انتخابات 96

سیدمحمدصادق خرازی درباره خبر کاندیداتوری‌اش در انتخابات ریاست جمهوری 96، اظهار کرد: این حرف‌ها شایعه است چرا که من بستری هستم و حتی معلوم نیست زنده بمانم. الان که با شما صحبت می‌کنم دستگاه اکسیژن به من وصل است. خبرآنلاین این خبر را منتشر کرد.

 

اگر احمدی نژاد بر علیه هولوکاست حرف نمی‌زد گاز ترکمنستان قطع نمی‌شد

‏غلامرضا انصاری عضو اصلاح طلب شورای شهر که در دوران اصلاحات سفیر ایران در ترکمنستان بود در ادعایی عجیب اعلام کرد که احمدي‌نژاد شب قبل از برگزاري كميسيون مشترك گازی دو کشور در دولت نهم ، سخنراني تند و تيزي در مسجد سفارت ايران در تركمنستان عليه هولوكاست انجام داد كه فضاي منفي بين دست‌اندركاران تركمنستان عليه ايران ايجاد كرد و همین عامل قطعی گاز این کشور در روزهای اخیر است. 90 اقتصادی این خبر را منتشر کرد.

 

اصولگرایان یک کاندیدای ناشناس برای سال ۹۶دارند

محمدعلی پورمختاردر مورد اینکه کدامیک از کاندیداهای اصولگرا توان رقابت با روحانی را دارند گفت: روحانی در حال حاضر توانی ندارد و یک کاندیدای ناشناس که در آینده معرفی خواهد شد رای‌اش از روحانی بیشتر است. اصولگرایان رسیدن به وحدت و ائتلاف را امری لازم و ضروری می‌دانند. آن چیزی که برای اصولگرایان و انقلابیون اتفاق خواهد افتاد این است که در همان مرحله اول کار تمام می‌شود و کسی این تفکر که انتخابات دو مرحله ای شود را ندارد، دلیلی هم برای دو مرحله‌ای شدن نیست. آمار و اطلاعاتی که ما داریم این است؛ انتخابات به نفع جریان انقلاب در همان مرحله اول تمام می شود. آقای میرسلیم و یا هر کاندیدای دیگری که معرفی شوند به اندازه آقای روحانی رای دارند. من معتقدم هر فردی که از طرف اصولگرایان مطرح شود رای آقای روحانی را می شکند و حتی در طیف همسو با آقای روحانی نیز افرادی هستند که رقیب ایشان هستند یعنی عارف ،جهانگیری و مطهری به جد به عنوان رقبا یا جانشینان وی مطرح هستند. ما در جلسات می‌بیینیم که اصلاح طلبان بیشتر از ما اصولگرایان نسبت به روحانی نقد دارند و از شرایط کشور ناراضی هستند. انتخاب این خبر را منتشر کرد.

 

نگرانی اصلاح طلبان در انخابات پیش رو

الیاس حضرتی نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: ما فکر می کنیم انتخابات در مرحله اول با پیروزی قطعی آقای روحانی به پایان می رسد و اصلا به دومرحله ای شدن انتخابات فکر نمی کنیم، اصلاح طلبان نگرانی برای برگزاری انتخابات یا مشارکت مردم و رای آوری روحانی ندارند، فقط نگران کارشکنی ها و بهم زدن بازی توسط رقباء هستند چراکه رقبا ما هر وقت احساس می کنند نمی توانند رقابت کنند بازی را بهم می زنند. اعتماد این خبر را منتشر کرد.

 

تذکر عاشقانه دلخوش به لاریجانی

دلخوش نماینده مجلس در ابتدای صحبت های خود در جریان بررسی لایحه ششم توسعه با مصرعی طنز گلایه اش از لاریجانی را مطرح کرد و گفت: اگر با من نبودش هیچ میلی/چرا ظرف مرا بشکست لاری(لاریجانی) گفتنی است، دلخوش نماینده مردم صومعه سرا در مجلس پیش از این نیز اشعاری جنجالی در صحن مجلس قرائت کرده است. میزان این خبر را منتشر کرد.

 

پرونده صادقی به دادگاه رفت

محمدجواد جمالی سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان در خصوص جلسه صبح امروز هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان‌ گفت: در این جلسه ۱۲ پرونده مورد بررسی قرار گرفت؛‌ اولین مورد مربوط به سه مورد شکایت آقای فریدون از آقای کریمی قدوسی، نماینده مشهد است که دو مورد را هیأت نظارت بر خلاف وظایف نمایندگی تشخیص نداد و یک مورد به بررسی‌های بیشتر نیاز دارد. شکایت آقای ساداتی‌نژاد از آقای صادقی مورد بررسی قرار گرفته بود که هیأت نظارت صحبت‌های آقای صادقی را برخلاف وظایف نمایندگی تشخیص داد، متأسفانه هیأت نتوانست طرفین را به صلح و سازش بکشاند. بنابراین شکایت ایشان از آقای صادقی نماینده تهران به دادگاه فرستاده شد. ایلنا این خبر را منتشر کرد.

 

مخالفان روحانی از بیکاری، علیه دولت می‌نویسند

احمد خرم وزیر دولت اصلاحات گفت: روحانی درباره مسایل داخلی هم توانست تا حدودی به برخی از نگرانی‌هایی که برای مردم به وجود آوردند، پاسخ دهد. اطرافیان روحانی هم اعم از دفتر و وزرا به کار خود مشغولند و از نگاهی که صبح تا شب به مردم القا می‌شود، برنمی‌آیند.مخالفان بیکارند؛ به همین خاطر همه وقتشان را صرف تخریب دولت می‌کنند. مخالفان چون بیکارند می‌توانند صبح تا شب مطلب بنویسند و فکر مردم را مخدوش کنند. ایسنا این خبر را منتشر کرد.

 

افراطی‌ها را شستشوی مغزی داده‌اند

علی مطهری اظهار داشت: مدعي اصلي انقلاب امثال من هستند و معتقدم عده‌اي نااهل آمده‌اند و با ندانم‌كاري و گاه از روي هواي نفس دارند انقلاب را به انحراف مي‌كشانند و هر روز دايره انقلابيون را محدودتر مي‌كنند، برخي آرمان‌هاي انقلاب اسلامي مثل آزادي بيان و حقوق شهروندي را به بهانه حفظ نظام مخدوش كرده‌اند. ما به جاي آنكه اپوزيسيون شويم، انقلاب را به مسير اصلي برمي‌گردانيم. برخي از افراطیون را شست‌وشوي مغزي داده‌اند و از نظر روحي و بسته بودن فكر شبيه اعضاي مثلا گروه فرقان يا گروه‌هاي تكفيري امروز شده‌اند. از عواطف مذهبي اينها در راه هدف‌هاي خود استفاده مي‌كنند و مخصوصا قوه تفكر و تجزيه و تحليل آنها را رشد نمي‌دهند. به جاي آنكه افكار و آثار شهيد مطهري را در ميان آنها رواج بدهند كه موجب تقويت قوه تفكر آنها مي‌شود يك سلسله افكار قشري را به آنها تعليم مي‌دهند تا در موقع لزوم از اين افراد به عنوان ابزار استفاده كنند. اعتماد این خبر را منتشر کرد.

 

گزینه‌ جبهه مستقلین برای انتخابات 96

رئیس جبهه مستقلین و اعتدال‌گرایان ایران گفت: علی مطهری یکی از گزینه‌های این جبهه برای انتخابات ۹۶ است.قدرتعلی حشمتیان رئیس جبهه مستقلین و اعتدال‌گرایان ایران با اشاره به برنامه‌های تشکل متبوعش برای انتخابات سال 96، اظهار کرد: تاکنون 16 گزینه برای انتخابات ریاست جمهوری در دستور کار قرار داریم که آقای علی مطهری یکی از گزینه‌های ما محسوب می‌شود.وی با تاکید بر اینکه هنوز کاندیدای ما مشخص نشده است، گفت: جبهه مستقلین و اعتدال‌گرایان که حزب ما نیز در آن عضویت دارد در جلسه شورای مرکزی اخیر خود مصوب کرد که نامزد نهایی‌اش را تا دهه مبارک فجر اعلام کند.رئیس جبهه مستقلین و اعتدال‌گرایان ایران خاطر نشان کرد:‌برخی از کاندیداهای مد نظر جبهه برنامه‌هایشان را در اختیار ما قرار داده‌اند.حشمتیان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برنامه‌های جبهه متبوعش برای انتخابات شورای شهر نیز گفت: تاکنون 142 نفر را شناسایی کرده‌ایم و آنها نیز سابقه فعالیتهای خود را برای ما ارسال کرده‌اند اما زمان معرفی کاندیداهای شورای شهر پس از احراز صلاحیت اعلام خواهد شد.وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه با آقای مطهری برای انتخابات سال 96 تاکنون جلسه‌ای داشته‌اید گفت: بله با ایشان جلسه‌ای داشته‌ایم و آقای مطهری فعلا به احترام آقای روحانی اعلام کاندیداتوری نکرده است اما منتظر نظر ایشان هستیم.این مطلب در تسنیم منتشر شده است.

 

جبهه اصلاحاتی که سعید قاسمی پیشنهاد داد

سعید قاسمی گفت: فساد مثل یک سرطانی به جان نظام افتاده است باید نیروهای انقلاب پای‌کار بیایند و جبهه اصلاحاتی تشکیل بدهیم و مطالبه تغییر را داشته باشیم.ردار سعید قاسمی فرمانده دوران دفاع مقدس در خصوص علت عدم برخورد با حقوق‌های نجومی اظهار داشت: تا وقتی دولت کسانی که حقوق نجومی دریافت کرده‌اند را ذخیره نظام و امانتدار می‌داند بر برخورد با حقوق نجومی اتفاقی نخواهد افتاد.وی ادامه داد: اداره مالیات به جای اینکه روی درآمد کم مردم محروم و مظلوم مالیات ببندد بیاید برای دروغ و دروغ گویی برخی از دولتی‌ها مالیات وضع کند.سعید قاسمی گفت: فساد مثل یک سرطانی به جان نظام افتاده است باید نیروهای انقلاب پای‌کار بیایند و جبهه اصلاحاتی تشکیل بدهیم و مطالبه تغییر را داشته باشیم.این مطلب در سایت راه دانا منتشر شده است.

 

کواکبیان شکایت خود از کریمی قدوسی را پس گرفت

سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس از بررسی 12 پرونده در جلسه امروز -سه شنبه- این هیات خبر داد و گفت: مصطفی کواکبیان که تنها شاکی جواد کریمی قدوسی برای انتشار سخنان وزیر امور خارجه است درخواست کرده که فعلا این شکایت در هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مطرح نشود.محمدجواد جمالی در حاشیه جلسه علنی روز سه‌شنبه مجلس در جمع خبرنگاران با تشریح جلسه هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان در پاسخ به این پرسش که آیا شکایت تعدادی از نمایندگان از کریمی قدوسی در مورد انتشار صحبت‌های منتسب به ظریف در جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در هیأت نظارت مطرح شد، اظهارداشت: تنها یک نماینده یعنی مصطفی کواکبیان از جواد کریمی قدوسی شکایت رسمی کرده است که وی روز گذشته در جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت فعلا این شکایت مطرح نشود.وی افزود: به همین دلیل هیأت نظارت فعلا به این موضوع ورود نمی کند و مسکوت مانده است.این مطلب در ایرنا منتشر شده است.

 

بعد از برجام غیر از «سگ» چیزی به دستمان نرسید!

سردار مسعود زاهدیان رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گفت: امیدواریم بعد از برجام و ادعای رفع تحریم ها، این تجهیزات که پیش از این جزو اقلام تحریمی بوده، را در اختیار ما قرار دهند. تا این لحظه به جز سگ های موادیاب، هیچ تجهیزاتی در اختیار ما قرار نگرفته ولی ستاد مبارزه با موادمخدر به جد در حال مذاکره است و امیدواریم هرچه زودتر این تجهیزات به دست ما برسد.وی تصریح کرد: این نکته جای تامل دارد که ما از امکاناتی که برای کشف جا سازی های پیچیده لازم داریم و اعتبارات کلانی نیاز داریم که تاکنون تامین نشده و امیدواریم مسئولین در ای زمینه بیش از پیش در این زمینه چاره اندیشی کنند.این مطلب در فارس منتشر شده است.

 

استاندار تهران: در تهران گرسنه و بی‌خانمان نداریم!

استاندار تهران گفت: در تهران به‌معنای واقعی گرسنه مطلق نداریم؛ اینهایی که شما می‌بینید معتاد هستند تا گرسنه؛ حساب این دو از هم جداست.سیدحسین هاشمی استاندار تهران درباره انتقادهای صورت گرفته نسبت به اظهارنظر اخیرش مبنی بر "در تهران بی‌خانمان نداریم"، گفت: من باز هم می‌گویم که در تهران بی‌خانمان نداریم.وی افزود: در تهران به‌معنای واقعی گرسنه مطلق نداریم؛ اینهایی که شما می‌بینید معتاد متجاهر هستند تا گرسنه؛ حساب این دو از هم جداست.استاندار تهران با بیان اینکه تمامی افراد نیازمند تحت پوشش کمیته امداد،‌ بهزیستی و خیّرین هستند، اظهار داشت: حساب گرسنگان از معتادان جداست.هاشمی تصریح کرد: نزدیک 140 هزار نفر از بی‌خانمان‌ها را کمیته امداد پوشش می‌دهد. همچنین 18 هزار زن و 150 هزار مرد را بهزیستی تحت پوشش خود قرار داده و بیش از 3 هزار نفر را نیز خیرین یا سمن‌ها پوشش‌ می‌دهند.وی خاطرنشان کرد: نباید با ارائه آمارهای دروغ کشور را زیر سؤال ببریم.این مطلب در تسنیم منتشر شده است.

 

تشکیل پرونده برای یکی از اعضای شورای شهر پرند

چندی پیش اخباری مبنی بر تبانی و ارتشاء در موضوع آتش‏نشانی پرند توسط یکی از اعضای شورای شهر پرند و شهردار سابق با پیمانکار آتش ‏نشانی در فضای مجازی منتشر شد.خبرها حاکی از این بود که یکی از اعضای این شورا پیشنهاد رشوه 400 میلیونی به پیمانکار داده است.حجت الاسلام والمسلمین قاسم پور دادستان رباط کریم در این رابطه اظهار کرد: پرونده قضایی برای یکی از اعضای شورای شهر پرند به اتهام رشوه و تبانی تشکیل شده اما طی تحقیقات صورت گرفته مشخص شد مبلغ رشوه 400 میلیون نبوده است و یکی از اعضای شورا تقاضای 200 میلیون رشوه را داده است. وی ادامه داد: در حال حاضر طبق تحقیقات صورت گرفته میزان 20 میلیون رشوه مشخص شده است و پرونده به بازپرسی ارجاع و در حال رسیدگی است.دادستان رباط کریم گفت: پیشنهاد رشوه از سوی یکی از اعضای این شورا به منظور تسریع در فرایند امضای قراراد پیمانکار آتش نشانی بوده است.این مطلب در میزان منتشر شده است.

 

نازنین زاغری آزاد نشده است

روز گذشته برخی از رسانه‌های غربی و همچنین برخی شبکه‌ها و کانال‌های تلگرامی در خبرهایی مدعی شدند نازنین زاغری آزاد شده است.خبرگزاری فارس با بررسی این موضوع و کسب اطلاع از منابع آگاهی دریافت این خبر کذب بوده و نازنین زاغری همچنان در زندان به سر می‌برد.

 

آش مرگ بر آمریکا در افتتاحیه جشنواره فیلم عمار

علت اعتراض مردم به مقبره موذن‌زاده اردبیلی/ 3 سال حبس برای یکی دیگر از یاران احمدی‌نژاد/ واکنش جهانگیری به نامه نعمت زاده/ تذکر عاشقانه یک نماینده به لاریجانی/ در تهران گرسنه و بی‌خانمان نداریم!

واکنش عجیب کی‌روش به انتقاد سرمربی پرسپولیس

بازیکنان پرسپولیسی حاضر در اردوی تیم ملی در دوبی با نظر سرمربی تیم ملی فوتبال ایران، ترخیص شدند.بازیکنان پرسپولیسی حاضر در اردوی تیم ملی با نظر کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی فوتبال ترخیص شدند تا به باشگاه خود بازگردند.کی‌روش بازیکنان پرسپولیس که در اردوی تیم ملی در دوبی حاضر هستند را پس از آن آزاد کرد که برانکو در گفت‌وگو با رسانه‌ها با انتقاد از شرایط لیگ، گفته بود که اگر پرسپولیس قهرمان نشود مقصر کی‌روش، فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ است.انتقادات برانکو، واکنش کی‌روش را به همراه داشت و او نیز ۷ بازیکن این تیم پرسپولیس را از اردوی دوبی آزاد کرده است.

 

مانع اصلی رسیدن به اقتصاد مقاومتی از دیدگاه علم الهدی

آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر سه شنبه در دیدار با مدیرعامل بانک انصار خراسان‌رضوی با اشاره منویات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی، اظهار کرد: متاسفانه اقتصاد مقاومتی هنوز آنطور که باید توسط دولت اجرا نشده است و گویا قرار نیست هم اجرا شود.وی ادامه داد: ما توقع داریم سپاه با وجود دو بانک و شما با توان اقتصادی خود در اقتصاد مقاومتی موجی را ایجاد کنید و تغییراتی را بوجود آورید.نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی با اشاره به فضای ایجاد شده در صندوق ذخیره فرهنگیان تصریح کرد: سیستم بانکی ما مانع بزرگی بر سر راه رسیدن به اقتصاد مقاومتی محسوب می شود، زیرا عامل بسیاری از مفاسد اقتصادی است.وی با بیان اینکه بانک انصار خراسان رضوی یک نهاد انقلابی اقتصادی است، تاکیدکرد: رعایت فرهنگ اصیل انقلابی در تمامی موارد در این بانک ضروری است.

 

واکنش ترکان به «کمک بابک زنجانی به ستاد روحانی»

اکبر ترکان درباره مدعی شدن بابک زنجانی که به انتخابات ریاست جمهوری کمک کرده است گفت: اگر منظور این است که بابک زنجانی به ستاد انتخاباتی دکتر روحانی کمک کرده این حرف دروغ است چون ما در ستاد انتخاباتی حساب هایمان روشن بود و حسابدار و اداره امور مالی داشتیم و تمام دریافت ها و پرداخت هایمان هم در ستاد انتخاباتی که آقای نعمت زاده رئیس ستاد بود ثبت شده است و چنین اتفاقی نیافتاد.وی ادامه داد: ما یک ترازنامه شفاف در ستاد داشتیم و همان موقع هم اعلام کردیم که اگر آقایان همه موافق هستند، همه کاندیداها اعلام کنند که از چه کسانی پول گرفتند و کجاها خرج کردند. هنوز هم این آمادگی را داریم به شرطی که همه کاندیداهای آن دوره بیایند و اعلام کنند از چه کسانی پول گرفتند و کجاها خرج کردند؟ افرادی که در ستاد آقای روحانی بودند الان هم در دسترس هستند؛ این افراد آمادگی دارند که ترازنامه شان را اعلام کنند که از کجا ها پول گرفتند و کجاها خرج کردند از این شخص هم هیچ پولی به این ستاد داده نشده و حساب های ستاد مشخص است .ترکان تصریح کرد:ما اعلام کردیم که آمادگی داریم مخارج را اعلام کنیم به شرطی که همه کاندیداها این کار را بکنند. من آن موقع هم پیشنهاد کردم همه بیایند ترازنامه منابع و مصارفشان را اعلام کنند و بگویند از چه کسانی پول گرفتند و کجاها دادند. همه منابع در این حساب رفت و همه مصارف هم با چک از آن حساب بیرون آمد. من پیشنهاد می کنم مبالغی که بابک زنجانی ادعا کرده پیگیری شود که در صورت اثبات، هر پولی به هر کسی داده، پس گرفته شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :