شهردار قم خبر داد
شهردار قم با بیان اینکه سعی داریم در مدت پنج سال بتوانیم کمبودهای قم را برطرف کرده و شاهد شرایط مناسب با جایگاه شهر قم باشیم، گفت: تلاش می‌کنیم شاخص‌های منطبق با ظرفیت‌ها و جایگاه اصلی قم را تقویت کرده و به منظر اصلی شهری برسیم.
کد خبر: ۳۵۴۵۶۵
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۰۶:۴۳ 04 January 2017
به گزارش تابناک قم، سیدمرتضی سقائیان‌نژاد در دیدار آیت‌الله مصباح یزدی که در موسسه امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار داشت: بودجه سال 96 شهرداری طبق برنامه 1400 تحویل شورای شهر شده است که این موضوع کمک می‌کند برنامه‌ای برای تحویل شهر قم داشته باشیم.

وی افزود: بدهی‌های شهرداری که قریب به 1600 میلیارد تومان بود و طلب شهرداری از ارگان‌های دولتی مایه نگرانی بوده که حدود 700 میلیارد تومان از آن‌ها مستهلک شده و امروز نیز مقرر شده 700 میلیارد تومان از بدهی‌های دولت نیز از خزانه به شهرداری ارائه شود که نمایندگان مجلس نیز در این زمینه کمک زیادی به شهرداری کردند.

شهردار قم بیان کرد: قرار داد 3 هتل پنج ستاره بسته شده و همچنین ساخت کتابخانه‌ای بزرگ در دستور کار است که کلنگ‌زنی شده است، 75 هزار مترمربع زمین در اختیار عتبه حسینی برای احداث مدینه الزائرین قرار دادیم، آستان مقدس حضرت معصومه نیز در همین محور زائرسرایی را احداث خواهد کرد.

سقائیان‌نژاد عنوان کرد: تمام پروژه‌های شهر قم تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد، یکی از معضلات شهر قطار شهری و منوریل بود که به دلیل مشکلات مرتبط با منوریل و برخی مسائل مرتبط با مسیر آن، خط دوم مترو را نیز فعال کردیم و نگرانی برای مباحث مالی خط نخست مترو نداریم و تا اردیبهشت سه رام قطار و حدود 5 واگن تحویل شهرداری می‌شود.

وی افزود: کار نوسازی هزار دستگاه تاکسی فرسوده طی یکسال گذشته انجام شده است و 40 دستگاه اتوبوس نیز به شهر اضافه شده و تا دو سال آینده قریب به 300 دستگاه اتوبوس که طبق قرارداد از مالکیت شهرداری خارج خواهد شد جایگزین می‌شود.

شهردار قم با بیان اینکه 23 بوستان با استفاده از اعتبارات سفر رهبری به استان قم نیز تکمیل شده و آماده بهره برداری این پروژه‌ها هستیم، گفت 13 ایستگاه آتش نشانی و ورودی جعفریه با استفاده از اعتبارات سفر رهبری تکمیل شده و قریب به 200 هزار تن آسفالت امسال در مناطق محروم توزیع شد و با توجه به اینکه مشکلاتی در تأمین قیر ایجاد شد سعی داریم این پروژه را تا پایان سال ادامه دهیم.

سقائیان نژاد با بیان اینکه سعی داریم در مدت پنج سال بتوانیم کمبودهای قم را برطرف کرده و شاهد شرایط مناسب با جایگاه شهر قم باشیم، تصریح کرد: سعی داریم شاخص‌های منطبق با ظرفیت‌ها و جایگاه اصلی قم را تقویت کرده و به منظر اصلی شهری برسیم.

وی بیان کرد: تعامل شهرداری با ارگان‌های استانی و شورای شهر بسیار خوب و اهتمام جدی برای رفع مشکلات شهر قم وجود دارد، سال گذشته بودجه 1300 میلیاردی پیشنهاد دادیم و برای سال آینده بودجه 2 هزار میلیاردی پیش بینی کرده و تحویل شورای شهر خواهیم داد.

شهردار قم خاطر نشان کرد: ما به دنبال کار سخت‌افزاری در حوزه فرهنگی در قم نیستیم و سعی داریم مؤلفه‌های فرهنگ شهروندی را در شهر اعلام کرده و کسانی که در این حوزه فعال هستند را تقویت می‌کنیم.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار