آیت الله مکارم شیرازی:
یکی از مراجع تقلید شیعیان گفت: بسیاری از مشکلات جامعه از فضای مجازی ناشی می‌شود و اصلاح این فضا نیازمند عزم جدی است.
کد خبر: ۳۵۴۹۷۶
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۷ 04 January 2017
به گزارش تابناک قم، آیت الله ناصر مکارم شیرازی قبل از ظهر چهارشنبه در درس خارج فقه که در مسجد اعظم قم برگزار شد طی سخنانی با بیان اینکه شورای عالی فضای مجازی و رئیس جمهور باید برای اصلاح فضای مجازی تدبیر کنند، گفت: بخشی از مشکلات جامعه با فضای مجازی ارتباط پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه دولت‌های استعماری ایران را مزاحمی برای منافع نامشروع خود می‌دانند، اظهار کرد: این دولت‌ها حداکثر استفاده را از فضای مجازی استفاده می‌کنند تا به کشور ما ضربه بزنند.

استاد سطوح عالی حوزه ادامه داد: فضای مجازی که روزی تنها برای بازی بود امروزه به محیطی برای رواج سموم اعتقادی، سیاسی و توهین به مقدسات شده است.

وی با اشاره به اینکه در آمریکا هزاران نفر کارتن خواب هستند، گفت: به عنوان نمونه دیدیم که رسانه‌های معاند در مسئله گورخواب‌ها در فضای مجازی چه جنجالی به پا کردند.

مشکلات فضای مجازی قابل درمان است

آیت الله مکارم شیرازی با تأکید بر اینکه مسائل و مشکلات فضای مجازی قابل درمان است، گفت: برای درمان این مشکلات عزم جدی نیاز است و هزینه چندانی هم ندارد و ما گروهی از طلاب و فضلا جمع کرده‌ایم و در این زمینه مشغول کار هستند.

وی تأکید کرد: باید تمامی ارگان‌ها از صداوسیما و نهادهای قضایی و دولتمردان همکاری کنند و در این زمینه راهکار پیدا کنند.

این مفسر قران کریم افزود: برخی از وزرا در آمارهایشان اعلام می‌کنند که تنها هفت درصد از فضای مجازی ناسالم است این افراد یا فضاها را ندیده‌اند و یا فقط می‌خواهند توجیه کنند.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار