امام جمعه قم:
امروز قم نه تنها مرکز روحانیت، اسلام، تشیع و حوزه‌ های علمیه است، بلکه مرکز انقلاب اسلامی نیز می باشد و امروز دوست و دشمن به حرکت مردم قم، مرجعیت و حوزه علمیه نگاه می ‌کند و جوانان قم حرکت نسل جوان در 19 دی را به عنوان الگو قرار بدهند.
کد خبر: ۳۵۵۹۲۰
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۳ 06 January 2017
به گزارش تابناک قم، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم با اشاره به دهه بصیرت افزود: مهم ترین واقعه در این ایام دهه بصیرت است که از 9 تا 19 دی ماه می باشد در آن روز دشمن به باورهای مردم تاخت و به امام(ره) و اسلام و قرآن اهانت کرد تا اینکه مردم قم در 19 دی نسبت به این اهانت ها عکس العمل نشان دادند.

وی با بیان برخی از مشترکات میان دو واقع 9دی و 19 دی خاطرنشان کرد: در 9 دی هم به قرآن و مسجد و اهل بیت(ع) و امام حسین(ع) اهانت شد و مردم نسبت به این فتنه، عکس العمل نشان دادند و حماسه دیگری را آفریدند.

امام جمعه قم بیان کرد: در این ایام اراده ها و مجاهدت ها موجب ماندگاری می شود همان اراده ای که مراجع،مردم قم و طلاب در 19 دی را به صحنه آورد و سینه هایشان را آماج گلوله قرار دادند.

وی گفت: ما در 19 دی شهدایی را تقدیم انقلاب کردیم این روز در تاریخ کشور ما، سرآغاز نهضت انقلاب اسلامی به شمار می رود در آن روز مردم نمی دانستند که سرانجام 19 دی چه خواهد شد اما این حرکت آن چنان پیش رفت که به پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) منجر شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: امروز قم نه تنها مرکز روحانیت، اسلام، تشیع و حوزه‌ های علمیه است، بلکه مرکز انقلاب اسلامی نیز می باشد و امروز دوست و دشمن به حرکت مردم قم، مرجعیت و حوزه علمیه نگاه می ‌کند و توصیه من به نسل جوان قم این است که حرکت نسل جوان در 19 دی را به عنوان الگو قرار بدهند. 

وی همچنین با اشاره به 8 ماه ربیع الثانی میلاد امام حسن عسکری (ع) عنوان کرد: ایشان 28 سال عمر با برکت داشتند و 6 سال عهده دار امامت بودند و همزمان با سه خلیفه عباسی همراه بود که بیشتر به آزار و زندان همراه بود.

آیت‌الله حسینی بوشهری گفت: همچنین ایام رحلت کریمه اهل بیت(ع) را در پیش داریم امام صادق(ع) پیش از تولد ایشان حضور حضرت فاطمه معصومه (س) را پیش بینی کرده و گفته بود حرم اهل بیت(ع) قم است و اولادی از من در قم دفن می شود که هر کس او را زیارت کند بهشت بر او واجب می شود.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های خود با اشاره به ۱۷ دی ماه روز توطئه کشف حجاب از سوی رضاخان گفت: رضاخان می‌خواست جامعه ما را به بی‌حجابی بکشاند و از این رو چادر را از سر زنان می‌کشیدند که در پی آن قیام مسجد گوهرشاد به راه افتاد.

عضو هیئت رئیسه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عنوان کرد: سیاست غرب فروپاشی خانواده‌ها است که کشف حجاب و بی‌حجابی در حقیقت مقدمه فروپاشی خانواده‌ها است که باید مراقب بود آموزه‌های اسلامی و دینی حفظ و حراست شود.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم آیت الله شرعی بیان کرد: ایشان یکی از شخصیت هایی است که برای انقلاب و پیروزی نهضت سر از پا نمی شناخت.

امام جمعه قم گفت: ایشان به گفته امام خمینی(ره) یک روحانی پرتوان، پرکار، خدوم و با اخلاص بود ما شخصیت های زیادی همچون آیت الله سعیدی و آیت الله شرعی داشته ایم که به انقلاب خدمت کرده اند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار