برای نخستین بار برنامه آموزشی همایش و نمایش(تئاتر کلاس) در راستای تحکیم بنیان خانواده در فرهنگسرای انقلاب و به میزبانی اداره آموزش سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری مشهد برگزار شد.
کد خبر: ۳۵۶۳۴۵
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۳ 07 January 2017
به گزارش تابناک رضوی، سید حسن پورحسینیان، مبتکر این برنامه، مدرس دوره‌های توانمندسازی و  مهارتهای زندگی با بیان اینکه این کار با محوریت موضوعی ارتباط موثر و با هدف انسجام بخشی نظام خانواده طراحی شده؛ گفت: یقینا آموزش  زمانی تاثیر گذار است که دارای محتوای کاربردی و قالب جذاب و به روز باشد.  
 
اجرای طرح  
 
وی در ادامه  بیان کرد: این طرح ترکیبی از آموزش، رسانه و هنر است و شامل بخش های مختلفی چون تئاتر، انیمیشن، کلیپ سینمایی، نماهنگ و ... است.
 
وی اضافه داشت: این برنامه آموزشی قرار است برای مخاطبین فرهنگسراها(خانواده‌ها، زوج‌های جوان) برگزار شود و اطلاع‌ر‌سانی آن از طریق پیامک و یا توزیع تراکت در مساجد و مدارس و به صورت  میدانی صورت می‌گیرد و با توجه به ابتکاری و نو بودن آن،  استقبال خوبی از نخستین دوره آن شده است.  
 
وی تصریح داشت :  شعار ما "انتخاب عاقلانه؛ زندگی بالغانه" است. انتخاب عاقلانه برای ترویج ازدواج "ساده، سالم و به هنگام" و زندگی بالغانه برای تحکیم بنیان خانواده.  
 
پور حسینیان در ادامه گفت: بین 85 تا 90 درصد مسئولین، علماء، اساتید دانشگاه و اقشار مختلفی که تا کنون مخاطب این برنامه  بوده اند؛ ازاین طرح استقبال و رضایت داشتند.  
 
وی تاکید داشت :  هدف سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری مشهد از برگزاری این دوره های آموزشی ایجاد ارتباط موثر، سازنده و پویا در تمامی سطوح خانواده و جامعه است.  
 
وی با بیان اینکه امروزه شاهد افزایش آمار طلاق در جامعه هستیم گفت:  کاهش نرخ رشد طلاق، آسیب‌های اجتماعی و اختلافات خانوادگی از اهداف زیربنایی این طرح است و امید داریم این مهم با حمایت‌های همه جانبه مسولین محقق شود.
 
پور حسینیان افزود:  متاسفانه امروزه طلاق در دوران عقد فراوانی بالایی دارد وریشه آن تربیت ناصحیح خانواده، دخالت خانواده‌ها، تجمل‌گرایی، سخت گیری‌های بیش از حد، چشم و هم‌چشمی و بسیاری مسایل دیگر است که نمایانگر رفتارهای غیر‌بالغانه و حتی کودکانه افراد است.
 
به گفته وی، این طرح نوین آموزشی می تواند تاثیر بسزایی در رشد و رویش فضای فرهنگی شهر داشته باشد.
 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار