جشنواره فرهنگی «گوش به زنگ» با حضور نوجوانان مشهدی شرکت‌کننده در طرح و مادران آن‌ها به کار خود پایان داد.
کد خبر: ۳۵۶۳۴۸
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۲ 07 January 2017
به گزارش تابناک رضوی، در اختتامیه این جشنواره که ویژه نوجوانان 12 تا 15 ساله برگزار شد؛ دانش‌آموزان و مادرانشان با مشارکت هم در مسابقات در نظر گرفته شده  شرکت کردند و خود را محک زدند.
 
این جشنواره در بخش‌های مختلفی چون حفظ قرآن، تولید روزنامه دیواری، بازی هفت‌سنگ و پخت آش در مدارس مشهد برگزار شد.
 
در بخش حفظ و با هدف اشاعه فرهنگ قرآن و عترت حفظ سوره جمعه موضوع رقابت بود. به پنج نفر برتر این رشته در بخش خواهران کارت هدیه 2میلیون و پانصد هزار تومانی اهدا شد و به پنج نفر برتر همین رشته در بخش برادران دوچرخه هدیه شد.
 
در بخش روزنامه دیواری آثار زیادی رسیده بود؛ نفرات برتر این رشته در مراسم اختتامیه بار دیگر به رقابت پرداختند و با توجه به آثار ارسالی متعدد در این بخش در جشنواره به ترتیب آثار گروه کبوتران حرم، امام مهربانی، امام مهربان، گروه باختگان به ترتیب از مدارس شاهد قریشی، بلال حبشی، مهد دانش2، حلیمه2 رتبه‌های برتر را از آن خود کردند.
 
بازی هفت سنگ به منظور احیاء بازی‌های سنتی و پرشور و هیجان قدیمی بخش دیگری از جشنواره «گوش به زنگ» را به خود اختصاص داده بود؛ در این بخش و در مراسم اختتامیه جشنواره، فینال برادران بین دو تیم دبستان بلال و دبستان اختری انجام شد و دبستان اختری توانست با امتیاز 8 بر 7 دبستان بلال را شکست دهد و قهرمان بخش هفت سنگ برادران  در جشنواره گوش به زنگ شود.
 
دختران نیز در رقابت‌های هفت‌سنگ حاضر بودند و فینال این رشته در بخش دختران بین 2 مدرسه رستگارمقدم و عترت2 برگزار شد که دبستان رستگار مقدم موفق شد 8 بر 6 عترت2 را شکت دهد. در بخش پختن آش که ویژه مادران دانش آموزان بود خانم مریم مهدی پور از مدرسه طوبی توانست با کسب 80 امتیاز از هیئت داوارن رتبه نخست را از آن خود کند.
 
لازم به بیان است که این جشنواره با همت آموزش و پرورش ناحیه 1 و فرهنگ سرای قرآن و عترت شهرداری مشهد از آبان ماه سال جاری برگزار و مراسم اختتامیه آن  16 دیماه برگزار شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار