کد خبر: ۳۵۶۳۷۰
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۷ 07 January 2017
تابناک - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان بیان کرد: امسال در حوزه کودک و نوجوان 333 هزار کتاب در استان منتشر شده است که رکورد جدیدی در این حوزه محسوب می شود.

فیروز فاضلی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد شمارگان کتاب در قالب 186عنوان کتاب به چاپ رسیده که نسبت به سال های گذشته، ثبت رکورد جدیدی در حوزه کودک و نوجوان است.
 
وی بر ضرورت نهادینه شدن فرهنگ مطالعه و موضوعات فرهنگی از دوران کودکی تاکید و اضافه کرد:حوزه یادشده به سبب حساسیت پرورشی و تربیتی، نیازمند تحقیق و اهتمام بیش از پیش است.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ادامه داد: فرهنگ و مباحث فرهنگی باید از دوران کودکی و نوجوانی شکل بگیرد و گرنه پس ازشکل گرفتن شخصیت، تغییر آن بسیار دشوار است.
 
فاضلی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برپایی دوازدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب گیلان با بیش از ١١٤ هزار بازدیدکننده در مهرماه امسال گفت: از ابتدای سال تا کنون بیش از ٦٠ نمایشگاه کتاب با بیش از ٧٦ هزار بازدید کننده در شهرستان های مختلف استان برگزار شده است.
وی نیازسنجی جامعه برای مطالعه را مهم خواند و گفت: تا نیازی نباشد، مطالعه معنا پیدا نمی کند و احساس نیاز در جامعه، هدف جوانان و نوجوانان برای مطالعه حائز اهمیت است.
در ٩ ماه سال جاری، ٥٤١ عنوان کتاب در شمارگان ٧٧٦ هزار جلد توسط ٣٩ ناشر فعال استان گیلان، چاپ و منتشر شده است.
١٤٤ ناشر دارای مجوز در گیلان فعال هستند که از این تعداد ١١٦ ناشر در مرکز استان و مابقی در شهرستان ها فعالیت دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار