کد خبر: ۳۵۶۴۲۱
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۱ 07 January 2017
جمعی از ساکنین روستای گرداب سفلی در بخش موگرمون شهرستان لنده ضمن اعتراض به صدور فیش های نجومی برق در ای شهرستان گلایه و خواستار رسیدگی فوری به این مسئله شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرلنده، برق یکی از نعمت های بی شمار الهی است که زندگی همه ما به خصوص بیمارانی که اتاق های سی سی یو و اتاق عمل هستند به ثانیه ثانیه بودن برق متصل است چرا که همه این تکنولوژی ها علمی، پزشکی و خدمات رفاهی مرهون داشتن برق است.

مصرف برق در شهرها به تناسب وجود وسایل برقی نظیر تلویزیون، آبگرمکن های برقی، گیرنده های دیجیتال، رایانه ها، لباسشوئی ها، ظرفشوئی های برقی، جاروبرقی، یخچال ها و فریزها و هزاران نمونه دیگر باعث افزایش میزان برق نسبت به روستاها است.

میزان مصرف برق در روستاها به دلیل عدم استفاده ساکنین از وسایل برقی پرمصرف به تبع کمتر است از میزان مصرف در سطح شهرخواهد بود.

این ماه که قبض‌های برق به دست برخی مشترکان روستاهای لنده رسید برق میزان مبلغ قبض بیشتر مشترکان را گرفت و شوکه شدند.

حال جمعی از ساکنین روستای گرداب سفلی با اعتراض نسبت به صدور قبض های نجومی برق در این روستا اعتراض کرده و خواستار رسیدگی فوری به این معضل شدند.

قاسم شریعتی دهیار روستای گرداب سفلی در گفت وگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی خبرلنده ضمن اعتراض به صدور قبض های برق در این روستا اظهارکرد: میزان مصرف برق در روستاها نباید آنقدری باشد که برای مصرف دوماه برق سه میلیون ریال قبض صادرشود.

وی افزود: صدرو قبض های نجومی برق در این روستا سبب گلایه و اعتراض همه ساکنین این روستاشده است که انتظار می رود مسئولان اداره برق شهرستان واستان نسبت به بررسی آن اقدام کنند.

دهیار روستای گرداب سفلی بخش موگرمون تصریح کرد: شغل بیشتر ساکنین این روستا کشاورزی و دامداری است و تنها شب ها به تماشای تلویزیون، روشنایی لامپ ها و روزانه هم از یخچال استفاده می کنند که با احتساب میزان مصرف همه این ها نباید میزان هزینه برق مصرفی اینگونه باشد که در قبض ها درج گردید.

وی تاکیدکرد: میزان مصرف برق مصرفی در یک منزل روستایی در گرداب سفلی از تاریخ14 آبان ماه تا 14 دی ماه بدون هیچ گونه بدهی قبلی بیش از سه میلیون ریال می باشد که واقعاً برای یک خانوار روستایی بسیار بالا است.

شریعتی از مسئولان و متولیان امر در خواست کرد تا ضمن توجه به وضعیت معیشتی مردم روستاها، میزان مصرف برق مصرفی در روستاها و آموزش لازم در خصوص میزان مصرف بهینه برق مردم این روستا و سایر روستاهای این شهرستان را یاری نماییند.

روستای گرداب سفلی دارای 50خانوار و 230نفر جمعیت می باشد و از توابع بخش موگرمون در شهرستان لنده در فاصله 12کیلومتری شهرلنده واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار