خبر خوش مدیر رسانه ملی در خراسان رضوی در دیدار با فعالان بسیج رسانه:
مدیر کل صدا و سیمای خراسان رضوی از راه اندازی رادیو زیارت با اعتبار کشوری پنجاه و پنج میلیارد تومان با حمایت رئیس سازمان صدا و سیما دکتر عسگری و مشارکت شورا و شهرداری مشهد در آینده نزدیک خبر داد.
کد خبر: ۳۵۶۶۸۵
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۱ 08 January 2017
به گزارش تابناک رضوی، محسن نصرپور، مدیر کل صدا و سیمای خراسان رضوی در نشست هم‌اندیشی با فعالان همت بسیج رسانه استان درباره بودجه راه‌اندازی شبکه ملی رادیویی زیارت اظهار کرد: رادیو زیارت با همکاری آستان قدس رضوی و حمایت و پشتیبانی ریاست سازمان صدا و سیما جناب دکتر عسگری و همچنین استاندار خراسان رضوی و مشارکت شورای اسلامی شهر و شهرداری مشهد در آینده نزدیک راه‌اندازی می‌شود.
 
 افتتاح شبکه ملی رادیو زیارت با 55 میلیارد تومان به‌زودی! / فیلم‌های خوب را خریداریم! / صدا و سیما روابط عمومی دولت نیست
 
وی افزود: حدود پنج میلیارد تومان از بودجه این طرح توسط استان و پنجاه میلیارد آن نیز از سوی رسانه ملی پیش بینی شده و این شبکه زیر نظر معاونت امور استان‌های سازمان صدا و سیما راه اندازی می‌شود.
 
وی درباره انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام هم اظهار کرد : از آغاز برای تولید برنامه هفتگی ثابت با عنوان مشهد 2017 اعلام آمادگی کردیم که با وجود عدم تامین این بودجه تاکنون ، تولید 2200 دقیقه برنامه در حوزه مشهد 2017 انجام شده و آماده پخش است.
 
وی افزود: با وجود عدم مشارکت مالی دانشگاه‌ها،  13 قسمت مستند 45 دقیقه ای پیرامون نخبگان استان که از جمله استادان برجسته دانشگاه های استان محسوب می شوند تولید که پخش آن ها آغاز شده است.
 
مدیر کل صدا و سیمای خراسان رضوی همچنین از آماده سازی 250 قسمت برنامه سیما مرتبط با احکام که در حرم مطهر رضوی ضبط شده و از تولیدات فاخر سازمان محسوب میشود برای پخش در سیما خبر داد.
 
وی افزود: برنامه های انتقادی از قبیل گزارش 5 و تلنگر با تغییرات جدید فنی و ساختاری برای افزایش مخاطب فهیم این شبکه صورت پذیرفت که افزایش مخاطب بسیار محسوس بوده است.
 
نصرپور کاهش 15 دقیقه ای بخش های خبری را از جمله ابلاغیه های رئیس سابق سازمان صدا و سیما دانست و این رویکرد را سبب افزایش و تسریع خبر و بهبود فرآیند اصلی خبر در حوزه حرفه‌ای انتقال خبر به مخاطب خواند و البته گلایه یکی از حاضران نسبت به محدودیت این زمان برای استان را پذیرفت.
 
وی همچنین از آمادگی سازمان برای خرید حق پخش تولیدات الف از جمله انیمیشن و تولیدات گروه ب همانند آثار نمایشی، مستند، برنامه های سرگرمی از موسسات هنری و اشخاص حقیقی خبر داد که علاقمندان می‌توانند با ارتباط با سازمان از طریق روابط عمومی و یا معاونت ها امر به فروش حق پخش تولیدات خود کنند.
 
نصرپور برخی موضوعات مدنظر برای خرید آثار را شامل امام رضا(ع) و نیز محیط زیست، طلاق ، اعتیاد و برخی مسائل اجتماعی مبتلابه مانند بیکاری و مقوله اقتصاد مقاومتی ، مهاجرت معکوس( از شهر به روستا) ، خشونت و نزاع‌ها و فضای مجازی، ذکر کرد.
 
 این مقام مسئول در رسانه ملی درباره برخی نقدها نسبت به همراهی صدا و سیما با دولت نیز اظهار کرد: صدا و سیما روابط عمومی دولت نیست بلکه روابط عمومی نظام و حاکیت است و نشان دادن کارآمدی نظام اسلامی برای ما اولویت دارد.
 
به گفته وی، بسیج رسانه باید سفیر گفتگوی مصلحانه مبتنی بر اصول باشند و مقوله هایی مانند مسجدمحوری، آینده پژوهی و نوسازی معنوی و اخلاق را نیز مدنظر قرار دهد.
 
ابوترابی، معاون سیمای خراسان رضوی نیز در قسمتی از این دیدار از آغاز برنامه در مسیر زندگی با رویکردی جذاب با موضوع خانواده در 156 قسمت از هفته گذشته از شبکه استان خبر داد.
 
وی همچنین رویکرد برنامه « رو در رو » را کاملا تعاملی خواند و از آماده سازی کلیپ‌های کوتاه یک تا 2 دقیقه ای با موضوع اقتصاد مقاومتی و با معرفی مشاغل گفت که قرار است از شبکه شما نیز پخش شود.
 
عباس محمدیان، رئیس سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی نیز در آغاز این نشست طی سخنانی با تاکید بر ضرورت هم افزایی رسانه ها به مباحثی مانند استفاده از ظرفیت بسیجیان فعال در رسانه ها در صدا و سیما و تعالی تعاملات فی‌مابین رسانه ملی و سپاه پاسداران و تقویت نیروهای همسو با گفتمان انقلاب اسلامی و ارزشها پرداخت.
 
حاضران در این نشست نیز به طرح برخی دیدگاه‌ها و نقدهای خویش نسبت به ارتقای سطح برنامه های رسانه ملی به خصوص در شبکه خراسان رضوی پرداختند که تاکید بر افزایش بهره مندی از ظرفیت فضای مجازی ، مطالبات رهبری ، تقویت نشاط اجتماعی و امید به آینده ، تعامل با نخبگان ، تحلیل و رصد مسائل عمومی ، پرهیز از سهل‌گیری رسانه‌ای ، تعیین هندسه موضوعی مخاطب ، تاکید بر افزایش مسئولیت اجتماعی و احیای فریضا امر به معروف و نهی از منکر با عامل بودن در رفتارها ، از جمله موضوعات مطرح شده بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار