این دانشگاه افتخار دارد اولین دانشگاه دولتی کشور باشد که میزبان شهدای گمنام شده است و این افتخار تا ابد برای دانشگاه باقی خواهد بود و باید همیشه یادآوری شود.
کد خبر: ۳۵۶۸۰۴
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۰ 08 January 2017
به گزارش تابناک خوزستان، حجت الاسلام والمسلمین شفیعی در مراسم  گرامیداشت چهاردهمین سالگرد تدفین شهدای گمنام در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با تبریک چهاردهمین سالگرد تدفین 5 شهید گمنام در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز به خانواده دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، گفت: این دانشگاه افتخار دارد اولین دانشگاه دولتی کشور باشد که میزبان شهدای گمنام شده است و این افتخار تا ابد برای دانشگاه باقی خواهد بود و باید همیشه یادآوری شود.

وی با اشاره به سخنان خود در 15 دی ماه 81، یک روز قبل از تدفین شهدای گمنام در دانشگاه، مبنی بر اینکه تدفین این پنج جاویدالاثر به معنای انتظار پنج مادر و خانواده که هیچ گاه عزیزشان به جمعشان برنخواهند گشت، می باشد، خاطرنشان کرد: ما می بایست آنچه که این پنج خانواده برای فرزندانشان انجام می دادند را انجام بدهیم و نسبت به این عزیزان که در خاک دانشگاه آرمیده اند چنین نقشی را عهده دار هستیم.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ های خوزستان، ادای احترام و تجلیل  شهیدان را صرف نظر از اعتقادات دینی، توجه به بعد تشخیصی و زیبایی شناختی دانست و گفت: مردم، شهدا و رزمندگان 8 سال دفاع مقدس بخوبی متوجه وظیفه خود در آن مقطع زمانی بودند و برای انجام این وظیفه هزینه بس گرانبهایی پرداخت کردند و قطعا" برای حفظ شرف و آرمان های ایران، هزینه های جبران ناپذیر و سنگینی وارد شده است.

وی با اشاره به نقش آفرینی مدافعان حرم در سوریه و اینکه در پنج سال قبل که این توطئه بین المللی شروع شد، برخی روشنفکران و رجال سیاسی، مخالف دخالت و حضور رزمندگان ما در این کشورها بودند چراکه آنرا یک مسئله داخلی آن کشورها می دانستند و دخالت در آنرا لازم و صلاح نمی دانستند، اظهار کرد: شهیدان مدافع حرم همانند شهدای دفاع مقدس وظیفه خود را در این برهه درست تشخیص دادند و با تقدیم جان عزیزشان به عمر این توطئه پایان داده اند.

حجت الاسلام والمسلمین شفیعی اولین شهید مدافع حرم را منصور مسلمی سواری از منطقه عین دو اهواز دانست و گفت: طبق اظهارات خانواده این شهید،  وی با این تفکر که فردای قیامت چه جوابی در پاسخ به پیامبر اسلام (ص) بدهد نا آرام و بی قرار شده بود تا اینکه برای دفاع از حرم حضرت زینب کبری (س) راهی سوریه شد و به مقام والای شهادت نائل گردید.

این استاد حوزه و دانشگاه  با اشاره به خاطرات هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا مبنی بر اینکه برای اقناع مقامات برخی کشورها به تشکیل یک دولت اسلامی به 120 کشور سفر کرده بود، بیان داشت: نتیجه این اقدام بوجود آمدن داعش بود که شهدای مدافع حرم بدون اطلاع از این توطئه و دست های پشت پرده با نورانیت درونی خود، داعش را یک خطر برای دنیای اسلام احساس کردند.

حجت الاسلام والمسلمین شفیعی با بیان اینکه جریان تروریستی داعش در آخرین لحظات عمر ننگین خود به سر می برد، اذعان داشت: تاریخ در برابر شهدای مدافع حرم سجده و در برابر بزرگی این انسان های والا مقام کرنش خواهد کرد زیرا که اینها مسیر را عوض کرده اند.

وی با بیان اینکه  شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم به واژگان قدرت، عزت و پایداری معنا و عینیت بخشیدند گفت: تکریم از شهدا و خانواده های آنان تکریم از انسانیت و بزرگی است و این تکریم بخشی از وظیفه ی ما می باشد که برگزاری این آیین نمود انجام همین وظیفه است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ های خوزستان در پایان با بیان اینکه یاد و خاطر شهدا و تکریم خانواده های آنها از وظایف ما می باشد، افزود: ما نسبت به شهدا، سربلندی کشور، آرمان های انقلاب اسلامی و حرکت شهدا وظیفه سنگینی داریم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار