درنشست شورای برنامه ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت مقرر شد مقدمات لازم برای شرکت درمذاکرات دو جانبه با مسئولان حج عربستان درخصوص حج سال 1396 فراهم شود.
کد خبر: ۳۵۸۲۰۰
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۵ 10 January 2017
به گزارش تابناک مازندران،  از سایت حج، در نشست امروز که به ریاست حجت الاسلام و المسلمین سید علی قاضی عسکر تشکیل شد نماینده ولی فقیه در امورحج وزیارت با اشاره به اینکه دعوتنامه عربستان برای برگزاری دیدارها و مذاکرات دو جانبه در خصوص حج به صورت رسمی دریافت شده است، اظهار کرد: متن این دعوتنامه با دعوتنامه‌های گذشته خیلی تفاوت ندارد و با توجه به محورهای مورد نظر، جمهوری اسلامی ایران در روزهای آینده پاسخ آن را ارسال خواهد کرد.
 
وی لزوم سرعت بخشیدن به فعالیت کمیته‌های کارشناسی برای مشخص کردن محورهای مذاکرات و نکات مورد نظر برای حج گذاری زائران ایرانی را خواستار شد و گفت: تمامی امور مرتبط با حج از جمله اسکان، تغذیه، امور پزشکی، حمل و نقل و امنیت حجاج، مسایل بانکی و کنسولی و... باید سریعا کارشناسی و راهکار مناسب اندیشیده شود.
 
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در ادامه این جلسه از مسئولان حوزه‌های مختلف در سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری خواست که اجرایی کردن محورهای ستادی را در برنامه خود قرار دهند و درخصوص نحوه ثبت نام از زائران با توجه به ملاحظاتی که وجود دارد سیاست گذاری کنند.
 
حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر با اشاره به اینکه هیات ایرانی برای مذاکره به عربستان اعزام خواهد شد، تاکید کرد: در مذاکرات با طرف مقابل خواسته‌های جمهوری اسلامی ایران از جمله امور مربوط به شهدای مسجد الحرام و منا مطرح خواهد شد و امیدواریم زمینه، برای انجام حجی باشکوه، عزتمند همراه با‌ آرامش و امنیت زائران فراهم شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار