مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ؛
مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی گفت: هرچقدر بتوانیم موضوع قیام گوهرشاد را در میان هنرمندان به یک دغدغه تبدیل کنیم؛ از آن سو خواهیم توانست به واسطه تاثیرگذاری و مرجع بودن هنرمندان در جامعه این موضوع مهم را به مردم منتقل کنیم.
کد خبر: ۳۵۸۴۸۱
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۰ 11 January 2017
سید سعید سرابی در حاشیه همایش «سروهای فیروزه‌ای» که به عنوان دومین گردهمایی فعالان فرهنگی و هنری با موضوع قیام گوهرشاد و مبارزه با کشف حجاب رضاخانی در تالار شهر مشهد برگزار شد؛ در گفتگو با خبرنگار تابناک رضوی گفت: لیست خط مشی‌هایی که در این دو ساله اخیر توسط معاونت فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد در مورد پرداختن به واقعه قیام مسجد گوهرشاد طراحی شده خط مشی‌های بسیار خوبی است.
 
وی افزود: اگر همین طرح و نقشه توسط همه مسوولان  اجرایی شود نیازی نیست که بیش از این بخواهیم روی روش‌ها و راهبردها معطل بمانیم.
 
سرابی ادامه داد: روش‌ها، راهبردها و استراتژی‌های خوبی برای پرداختن به واقعه قیام مسجد گوهرشاد توسط این معاونت در نظر گرفته شده  که یکی از آنها استفاده از ابزار هنر و توجه به تولیدات هنری هنرمندان برای احیا و ماندگاری این واقعه است.
 
وی در خصوص اینکه چرا نسبت به این واقعه کوتاهی تاریخی شده است؛ نیز اظهار کرد: در برنامه ای که سال گذشته برای رسیدگی به این موضوع برگزار شده بود؛ ابعاد مختلف این موضوع  مورد بررسی قرار گرفت؛ به نظر می رسد بخشی از این غفلت تاریخی شکل گرفته تعمدی بوده است و از قصد طوری طراحی شده بود که کمتر به این مساله پرداخته شود؛ اما خوشبختانه این روزها در فضای فرهنگی کشورمان توجه خوبی به موضوعاتی از این قبیل در حال شکل گرفتن است.
 
سرابی با اشاره به فیلم های سینمایی تولید شده درخصوص وقایع تاریخی کشور بیان کرد: فیلم های سینمایی خوبی  در این چند سال اخیر تولید شده که به یک سری مقاطع تاریخ می پردازد که به سمت فراموشی میرفت،مثل یتیم خانه ایران که هم اکنون در حال اکران است.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی در زمینه فعالیت های این سازمان در جهت احیای قیام گوهرشاد همچنین گفت: ایجاد نمایشگاه آثار هنرمندان در گستره ای حتی وسیع تر از شهر مشهد از جمله اتفاقاتی است که اداره فرهنگ و ارشاد استان در برنامه های خود دارد چرا که قیام گوهرشاد  مساله بسیار مهمی است و به خصوص در تاریخ شفاهی شهر مشهد می تواند بسیار تاثیرگذار باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار