کرمانشاه- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه از چاپ ۹۷ عنوان کتاب در استان کرمانشاه طی ۹ ماهه سپری شده از امسال خبر داد.
کد خبر: ۳۵۸۵۴۱
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۳ 11 January 2017
به گزارش تابناک و به نقل از مهر،ابراهیم رحیمی زنگنه در خصوص تعداد کتب چاپ شده در استان کرمانشاه طی مدت سپری شده از امسال گفت: در سه ماهه سوم امسال ۴۲ عنوان کتاب به چاپ رسیده است.

وی یادآور شد: با احتساب ۳۵ عنوان کتاب چاپ شده در سه ماهه ابتدایی امسال و ۲۰ عنوان کتاب چاپ شده در سه ماهه دوم، مجموعا ۹۷ عنوان کتاب طی ۹ ماهه سپری شده از امسال در استان کرمانشاه به چاپ رسیده است.

مدیرکل  فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه تصریح و خاطرنشان کرد: در طول سه ماهه سوم  امسال مجموعا ۴۲ عنوان کتاب به چاپ رسیده که تیراژ این تعداد کتابها به  ۳۵ هزار جلد می رسد.  

وی گفت: خوشبختانه اکثر کتاب های چاپ شده توسط انتشارات سطح استان کرمانشاه مجوز گرفته اند  و این خود باعث رونق حوزه نشر در استان  می شود.

رحیمی زنگنه  افزود : در  مهر ماه امسال ۱۲ عنوان،  در آبان ماه ۱۴ عنوان و در آذر ماه ۱۶ عنوان کتاب  چاپ و  اعلام وصول شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه تصریح کرد: حدود ۸ عنوان کتاب در زمینه های علوم  اجتماعی، سیاسی و تاریخی و ۱۵  عنوان در حوزه ادبیات و رمان، ۶ عنوان  در حوزه مذهبی، ۶ عنوان در حوزه علمی و ۷ عنوان در سایر حوزه ها به چاپ رسیده است.

وی تاکید کرد: این تعداد کتاب اعلام وصول شده به جز کتاب هایی است که شابک، فیپا و مجوز گرفته اند و تعدادی از کتابهایی که مجوز دریافت کرده اند هنوز به چاپ نرسیده اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، رشد و توسعه جامعه را مستلزم رواج فرهنگ کتاب و کتابخوانی دانست  و گفت: باید کتاب به عنوان زیربنای توسعه و شرط اساسی این مهم، در سید خانوارها قرار گیرد.

وی تاکید کرد : باید زمینه ای فراهم کنیم تا خانواده ها به جای استفاده بی رویه از ابزارهای ارتباطی از جمله تبلت و موبایل از کتاب استفاده کنند.

رحیمی زنگنه  افزود : باید از کتاب برای ارتقای فرهنگ انقلاب و پویایی آن بهره ببریم و از آن ذخیره ای بسازیم تانسل های آینده نیز از آن بهره مند شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار