فرماندار قصرشیرین:
فرماندار قصرشیرین گفت: واردات کالاهای خارجی برای نخستین بار از مرز رسمی خسروی در این شهرستان آغاز شد.
کد خبر: ۳۵۸۶۰۳
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۸ 11 January 2017
به گزارش تابناک و به نقل از ایرنا،فرامرز اکبری روز چهارشنبه در حاشیه بازدید مدیرکل امور مرزی وزارت کشور از مرزهای خسروی، پرویزخان و سومار افزود: از امروز تاجران می توانند کالاهای خریداری شده خود از سایر کشورها را از طریق مرز خسروی وارد کشور کنند که این مهم در راستای رونق مرز انجام می شود. 
وی اظهار داشت: هم اکنون مرز رسمی خسروی شرایط لازم را برای تردد زائران دارد، به همین منظور موضوع مرز و خلاء های مرزی و بازارچه های مرزی و تردد زائران بررسی شد. 
وی اظهار کرد: در بحث بازگشایی مرز رسمی خسروی برای تردد زائران، دولت عراق باید برای ایجاد امنیت در این نوار مرزی اهتمام بیشتری داشته باشد.
فرماندار قصرشیرین ادامه داد: موضوع تامین امنیت در مرز حسروی از طریق وزارت کشور، وزارت امور خارجه و سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد پیگیری می شود تا پس از دریافت تضمین های لازم، نسبت به تردد زائران از این مرز اقدام شود.
اکبری همچنین از انجام کار آسیب شناسی در مرز رسمی پرویزخان خبر داد و گفت: قرار بر این است موارد و مشکلات این مرز رسمی در جلسه ای مطرح و برای رفع آن تصمیم گیری شود.
قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از 27 هزار تن جمعیت و 186 کیلومتر مرز با عراق ، دارای 2 مرز رسمی و فعال خسروی و پرویزخان است که اولی هم مرز با بخش حکومت مرکزی و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است.
54 درصد کالاهای غیرنفتی کشورمان از مرز رسمی پرویزخان به عراق صادر می شود ضمن اینکه روزانه بیش از یک هزار دستگاه کامیون از مرز بین المللی پرویزخان و 500 دستگاه کامیون نیز از مرز خسروی کالاهای صادراتی به عراق را حمل می کنند. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار