رییس اداره مراقبت از آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش قزوین:
رییس اداره مراقبت از آسیب های اجتماعی عنوان کرد: سالانه بیش‌از 4000 نفر در کشور و 150 تا 200 نفر در استان قزوین اقدام به خودکشی می‌کنند که متاسفانه دانش آموزان هم در این طیف مشاهده می‌شوند.
کد خبر: ۳۵۸۷۰۰
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۸ 11 January 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار اجتماعی شاخص، محمد میرباقری رییس اداره مراقبت از آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش قزوین درسومین جلسه کمیته پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و سوء مصرف مواد مخدر استان که صبح امروز درسالن جلسات آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به افزایش آسیب‌های اجتماعی در سنین کم، آموزش و پرورش قصد دارد دوره‌های آموزش پیشگیری در زمینه مفاسد اخلاقی، اعتیاد و طلاق را از بهمن ماه سال جاری برگزار نماید.

وی افزود: میانگین استفاده از فضای مجازی در جهان ۱۶ساعت در ماه است اما در کشور ایران این مقدار ۵ ساعت در روز می باشد.

میرباقری افزود: ۴۰ درصد افراد در جامعه مخاطب شبکه‌‎های ماهواره‌ای و ۳۴درصد بیننده ناخواسته سایت‌های مستهجن هستند.

رییس اداره مراقبت از آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد: یک هزار و سیصد معتاد و ۳۰۰ هزار نفر مصرف کننده مشروبات الکلی در کشور وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه میزان اعتیاد در زنان رو به افزایش است گفت: متاسفانه مشاهده می‌شود برخی زنان به مصرف سیگار، شیشه و نام قرص‌‎های لاغری معتاد هستند.

میر باقری بیان کرد: ۱۵میلیون پرونده قضایی در محاکم قضایی وجود داشته که این امر باعث درگیری خانواده‌ها و ایجاد آسیب‌های اجتماعی در سطح جامعه می شود.

وی خاطر نشان کرد: روزانه ۶ نفر در کشور به قتل می رسد که این امر نشان می‌دهد افراد در کنترل خشم و عصبانیت دچار مشکل هستند و در حالت عصبانیت با سلاح سرد به طرف مقابل حمله می‌کنند.

این مسوول با اشاره به اینکه سالانه بیش از ۴۰۰۰ نفر در کشور اقدام به خودکشی می‌کنند گفت: ۱۵۰ تا ۲۰۰نفر در استان قزوین در طول سال اقدام به خودکشی می‌کنند که متاسفانه دانش آموزان هم در این طیف وجود دارد.

رییس اداره مراقبت از آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش قزوین ابراز کرد: با توجه به گزارش پلیس، در ۹ ماه گذشته حدود ۵۱۴ تُن مواد مخدر و قرص روانگردان در کشور کشف شده است که همین امر توجه به ارائه آموزش‌هایی در جهت کاهش اعتیاد را ضروری کرده است.

میرباقری گفت: معلمین علاوه بر وظیفه آموزشی باید در زمینه پرورش و آموزش‌ها‌ی اخلاقی، مذهبی و فرهنگی دانش‌آموزان تلاش کنند.

این مسوول تصریح کرد: کلاس‌هایی در جهت پیشگیری از مفاسد اخلاقی به وسیله مدیریت عواطف و هیجانات، بلوغ و کنترل خشم ویژه دانش‌آموزان برگزار خواهد شد.

رییس اداره مراقبت از آسیب‌های اجتماعی اجتماعی آموزش و پرورش قزوین اضافه کرد: تمامی مدارس دولتی و غیرانتفاعی شامل این طرح هستند و هدف از آن شناخت موارد پرخطر و آشنایی با روش‌های خود مراقبتی در رابطه با محیط پیرامون دانش آموزان است.

این مسوول تاکید کرد: برای دانش‌آموزان پایه هشتم کلاس‌های مهارت خودشناسی، دوستیابی و تصمیم‌گیری و پایه نهم حل مسئله، جرئت‌ورزی و کنترل هیجانات  را در نظر گرفته ایم.

وی در پایان با بیان اینکه درهر ۳ دقیقه یک طلاق و روزانه ۴۵۰ طلاق در کشور ثبت می‌شود، افزود: محور آموزشی کاهش و کنترل طلاق برای دانش‌آموزان مقاطع مختلف که خانواده آن‌ها در معرض این پدیده شوم هستند یا طلاق گرفته‌اند، برنامه‌ریزی شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار