مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان گلستان:
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان گلستان از ثبت فن پخت نان کاک شهرستان گالیکش در فهرست آثار میراث ناملموس کشور خبر داد.
کد خبر: ۳۵۹۲۸۱
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۰ 12 January 2017
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان گلستان از ثبت فن پخت نان کاک شهرستان گالیکش در فهرست آثار میراث ناملموس کشور خبر داد.

مهندس ابراهیم کریمی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان با اعلام این خبر گفت: نان از دیرباز دارای اهمیتی فراوانی از حیث مذهبی - تاریخی بوده و طبخ و استفاده از نان همیشه دارای ارزش و قداست خاصی در میان ایرانیان دارد . نان در گذشته علاوه بر اهمیتی که در تغذیه بشر داشته دارای کارکردی فرهنگی نیز بوده است که نان های متفاوت د رمراسمات و آیین های متفاوت طبخ میشد .

وی افزود: نان کاک از جمله نان هایی است که از گذشته های بسیار دور در شهرستان گالیکش به شیوه کاملا سنتی در اعیاد ، نوروز و مراسمات عروسی پخته و به رسم هدیه به خانه عروس برده می شد . 

مهندس ابراهیم کریمی در پایان با اشاره به شاخصه های ارزشمند و در خطر بودن نان کاک شهرستان گالیکش گفت: پرونده ثبت فن پخت نان کاک شهرستان گالیکش توسط دفتر ثبت آثار و تعیین حریم این اداره کل تهیه و به سازمان مرکزی ارسال و پرونده مذکور در جلسه شورای عالی ثبت و حریم کشور  به عنوان یک اثر ارزشمند در فهرست میراث ناملموس کشور ثبت ملی شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار