تابناک مرکزی: رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان مرکزی گفت: هیات پنج نفره این دفتر از سوی شورای نگهبان معرفی و فعالیت خود را به صورت جدی و با هدف پیشبرد اهداف نظام اسلامی در جریان انتخابات ریاست جمهوری آغاز کرد.
کد خبر: ۳۵۹۵۵۰
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۵ 12 January 2017

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از ایرنا، سید باقر تقوی عراقی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان مرکزی 10 نفر از افراد مورد اعتماد خود را به شورای نگهبان معرفی که از این تعداد پنج نفر برای نظارت دقیق بر انتخابات معرفی و احکام فعالیت آنها از سوی این شورا صادر شد.

وی ادامه داد: همچنین از هر یک از شهرستان های استان مرکزی نیز شش نفر به شورای نگهبان معرفی شد که از این تعداد نیز سه نفر به عنوان هیات نهایی نظارت بر انتخابات شهرستان های از سوی شورای نگهبان معرفی می شوند.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان مرکزی با بیان اینکه این هیات استانی وظیفه نظارت بر انتخابات شهرستان اراک را نیز بر عهده دارد، بیان کرد: پس از انتخاب هیات های شهرستانی، هیات های بخش های مختلف استان نیز از سوی دفتر نظارت استان معرفی و فعالیت خود را آغاز می کنند.

وی ادامه داد: صدور دستور فعالیت دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از 22 فروردین ماه سال آینده از سوی وزارت کشور صادر می شود.

تقوی عراقی اظهار کرد: بر اساس ماه 55 قانون انتخابات ریاست جمهوری، مهلت ثبت نام داوطلبان این انتخابات پنج روز در نظر گرفته شده که این روند از 22 تا 26 فروردین ماه سال آینده انجام می شود.

وی اضافه کرد: همچنین بر اساس قانون 57 انتخابات ریاست جمهوری، مهلت رسیدگی به صلاحیت داوطلبان نیز پنج روز در نظر گرفته شده که این روند از 27 فروردین ماه تا 31 اردیبهشت ماه انجام می شود و بر اساس قانون، این فرآیند در زمان های خاص، تا مدت پنج روز نیز قابل تمدید است.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان مرکزی گفت: اسامی تایید صلاحیت ها نیز ششم و هفتم اردیبهشت ماه از سوی شورای نگهبان به وزارت کشور اعلام می شود.

وی تاکید کرد: بر اساس مواد 65 و 66 قانون انتخابات ریاست جمهوری مهلت تبلیغات این فرآیند ملی 20 روز در نظر گرفته شده که این مهم از هشتم تا 27 اردیبهشت ماه انجام می شود و قبل از زمان در نظر گرفته شده هر نوع تبلیغات انتخاباتی خلاف قانون محسوب می شود.

تقوی عراقی اظهار کرد: قانون، شرع مقدس و رعایت اخلاق اسلامی محور دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان مرکزی است و با هر نوع اقدام خلاف این سه محور از سوی هر شخص و یا جناح سیاسی خاص، برخورد قانونی می شود.

وی بیان کرد: در انتخابات مجلس شورای اسلامی که در سال گذشته برگزار شد تخلفاتی از سوی برخی از مسئولان به دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان مرکزی گزارش شد و این دفتر نیز گزارشات رسیده را به شورای نگهبان ارجاع داد.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان مرکزی بیان کرد: مسئولان و مدیران دستگاه های اجرایی وظیفه دارند همه فعالیت های خود را حول حضور حداکثری مردم در صحنه انتخابات منعکس کنند و از استفاده از اموال بیت المال در حمایت از شخص و یا جناح خاص پرهیز کنند.

تقوی عراقی اضافه کرد: براساس قانون انتخابات، تبلیغات زودتر از موعد مقرر که جنبه رسمی و دولتی داشته باشد و همچنین استفاده از وسایل و تجهیزات دستگاه ها و کارخانه های دولتی در روند تبلیغات انتخاباتی خلاف قانون است و با خاطیان بر اساس قانون برخورد می شود.

رئیس دفتر نظار و بازرسی انتخابات استان مرکزی بیان کرد: شورای نگهبان یکی از نهادهای مورد اعتماد امام راحل و مقام معظم رهبری است که به نوعی خار چشم دشمنان نظام اسلامی نیز محسوب می شود.

وی گفت: کسانی که دغدغه نظام اسلامی و آرمان های امام راحل و منویات مقام معظم رهبری را دارند باید بدانند که نهاد شورای نگهبان به دستور امام راحل تاسیس شده و همواره مورد حمایت رهبر معظم انقلاب نیز بوده است و باید به نظرات شورای نگهبان در همه موارد احترام گذاشته شود.

تقوی عراقی بیان کرد: دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان مرکزی هیچ دخالتی نسبت به انتخابات شوراهای اسلامی شهر وروستا نداشته و این مهم از سوی مجلس شورای اسلامی برگزار می شود.

وی بیان کرد: هم اکنون هیات سه نفره برگزاری انتخابات شورای های اسلامی شهر و روستا متشکل از علی اکبر کریمی نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب، محمد رضا منصوری ساوه و زرندیه و حجت الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات و دلیجان معرفی شده اند.

رئیس ستاد نظارت و بازرسی انتخابات استان مرکزی تاکید کرد: صحنه انتخابات یک فرآیند ملی محسوب می شود و چشم دوستان و دشمنان نظام اسلامی به این مهم دوخته شده که حضور پر شور و حداکثری مردم برای خنثی سازی توطئه های دشمنان باید هدف همه مسئولان و جناح های مختلف سیاسی باشد.

29 اردیبهشت ماه سال آینده دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به صورت سراسری برگزار می شود.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار