کد خبر: ۳۵۹۷۳۶
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۹ 13 January 2017

تابناک / مجالس بزرگداشت ارتحال آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام و بنیانگذار و رئیس هیأت موسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی از روزهای گذشته در مساجد واحدهای دانشگاهی، مساجد جامع، مصلی‌ها، حسینیه‌ها و .... شهرهای کشور به میزبانی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی و مشارکت دیگر نهادها و ارگان‌ها برگزار شده و یا در حال برگزاری است.

در این مراسم شخصیت‌هایی همچون روسای دانشگاه‌ها، امامان جمعه، مقامات لشکری فرماندار، شهردار، دیگر مسئولان و مدیران استانی و شهری، اقشار مردم و کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی حضور پیدا می‌کنند. روابط عمومی واحدهای دانشگاهی برای برگزاری مراسم در روزهای آتی نیز همچنان در سطح شهرها با نصب پوستر و اعلامیه اطلاع رسانی می کنند.

به گزارش خبرنگار آنا، مراسم ارتحال آیت‌الله هاشمی رفسنجانی یار دیرین امام (ره) و رهبری و بنیانگذار دانشگاه آزاد اسلامی همزمان با چهارمین روز درگذشت ایشان، با حضور پرشور اقشار مردم در مهدیه تربت جام برگزار شد.

در این مراسم معنوی که با حضور دکتر داوودی رئیس و جمعی از استادان، کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تربت جام و آموزشکده سما، امامان جمعه و روحانیون شیعه و سنی، مسئولان اداره‌ها و سازمان‌ها، فرماندهان نظامی و انتظامی و فرهیختگان شهرستان برگزار شد، حجت‌الاسلام دامن‌پاک از استادان حوزه و دانشگاه با بیان بخشی از مبارزات و خدمات ارزشمند حضرت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در طی سال‌های قبل و بعد از انقلاب، یاد و خاطره این مجاهد نستوه را گرامی داشت.

به گزارش خبرنگار آنا، مراسم بزرگداشت ارتحال آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با حضور امام جمعه صوفیان، مسئولان و کارکنان اداره‌ها، استادان، کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد صوفیان به همراه مردم ولایت مدار در مسجد جامع صوفیان برگزار شد.

دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد صوفیان با در دست داشتن بنر تسلیت بصورت جمعی در این مراسم حضور یافتند و با قرائت فاتحه و قرآن کریم در غم مرد تاریخ‌ساز انقلاب و یار دیرین امام و رهبری و بنیانگذار شجره طیبه دانشگاه آزاد اسلامی در سوگ و ماتم نشستند.

این مراسم از سوی ستاد برگزاری مراسمات بخش صوفیان و با مشارکت دانشگاه آزاد اسلامی واحد صوفیان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار آنا ،مراسم نکو داشت مقام آیت‌الله هاشمی رفسنجانی (ره) با حضورامام جمعه، اقشار مختلف مردم، روحانیون، کارکنان، استادان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بهبهان در صحن مطهر امام زاده حیدر بهبهان برگزار شد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، ولایت‌پذیری مسؤلان نظام مقدس جمهوری اسلامی و مردم را مهم‌ترین رمز وحدت و ناامیدی دشمنان دانست و افزود: «مرحوم آیت‌الله هاشمی یکی از مهم‌ترین ارکان این انقلاب بودند که همیشه خود را وقف اسلام و آرمان‌های مقدس نظام جمهوری اسلامی و امام و رهبری کردند.»

آیت‌الله شفیعی اطاعت ایشان از امام (ره) و مقام معظم رهبری را زبانزد خاص و عام دانست به‌طوری که هیچ‌گاه حتی در موارد تفاوت مسایل اجتهادی باعث جدایی یا کدورت بین مرحوم هاشمی و مقام معظم رهبری نشد.

وی حضور پر رنگ و بی‌نظیر مردم در مراسم تشیع پیکر پاک آیت‌الله هاشمی را نشان از عمق پیوند مردم با روحانیت و مردم‌داری وی عنوان کرد و افزود: «شعار ولایت‌پذیری برخاسته از شعور انقلابی مردم است و همین موضوع باعث ناامیدی دشمنان نظام و خنثی شدن توطعه‌های آنان شده است.»

به گزارش خبرنگار آنا، مراسم ارتحال آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در مسجد گلشن منطقه آزاد انزلی برگزار شد.

این مراسمی با حضور مدیرعامل و کارکنان منطقه آزاد، سرپرست، استادان، کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندر انزلی برگزار و یاد و خاطره آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام و بنیانگذار، رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی گرامی داشته شد.

در پایان این مراسم مدیرعامل منطقه آزاد و سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی بر سر مزار شهدای تدفین شده در مسجد گلشن حضور یافته و با آرمان‌های والای نظام، انقلاب و شهدا تجدید پیمان کردند.

به گزارش خبرنگار آنا، مراسم یادبود آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از سوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بناب و با همکاری دفتر امام جمعه و فرمانداری در مصلای اعظم بناب برگزار شد.

در این مراسم، اعضای هیات رئیسه، استادان، کارکنان و دانشجویان واحد بناب به عنوان میزبان مراسم حضور داشتند و خیل عظیم مردم شهرستان بناب، برای عرض تسلیت به پیشگاه حضرت ولی عصر (عج) و مقام معظم رهبری، در این مکان حضور به هم رساندند.

این مراسم با برنامه‌ریزی قبلی و با دعوت از مداحان و قاریان نامی شهر برگزار شد و شخصیت‌هایی همچون روسای دانشگاه‌ها، استادان، دانشگاه و حوزه، فرماندار، شهردار، مسئولان لشکری، روسای ادارت و دیگر مسئولان و مدیران شهرستان، حضور داشتند.

در این مراسم، مهندس فرج‌اللهی فرماندار و دکتر سیدعبدالله حجتی رئیس واحد بناب، به عنوان میزبانان مراسم، حاضران در سوگ یار دیرین امام و رهبری را مورد تفقد و تکریم قرار دادند.

امام جمعه بناب ، ایمان و یاری به خلق خدا را از بالا‌ترین صفات انسانی برشمرد و گفت: «منشأ اصلی مشکلاتی که در کشور وجود دارد، از ضعف ایمان است. اگر برای ایمان مردم نیز، هزینه‌های گزافی می‌شد، بسیاری از مشکلات موجود، مرتفع می‌شد.»

حجت‌الاسلام عبدالحمید باقری بنابی، با توجه به ایمان راسخ آیت‌الله هاشمی رفسنجانی افزود: «آیت‌الله هاشمی تمام شکنجه‌های زندان‌های رژیم پهلوی را به خاطر پیشبرد اهداف انقلاب تحمل کرد و همیشه در مسیر انقلاب ماند. دشمنان آقای هاشمی نیز، به ایمان او و شخصیت والای او اعتراف می‌کنند.»

وی ادامه داد: «هاشمی رفسنجانی یک نعمت بزرگ بود که تمام علماء و دانشمندان و سیاستمداران او را تایید می‌کردند و ابعاد شخصیتی و مقام والای او روز به روز برای مردم ایران مشخص‌تر خواهد شد.»

به گزارش خبرنگار آنا، مراسم ترحیم و گرامیداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با حضور امام جمعه، فرماندار، مسئولان ادارات، اقشار مختلف مردمی، استادان، کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی حاجی آباد در مسجد جامع حاجی‌آباد برگزار شد.

به گزارش آنا، مراسم بزرگداشت ارتحال حضرت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، باحضور امام جمعه، فرماندار شهرستان، روحانیت معزز و مسئولان ادارات و اقشار مختلف مردم و استاید،کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسکو در مسجد جامع بازار اسکو برگزاد شد.

این مراسم به همت مسئولین شهرستان و دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسکو برگذار شد.

مراسم گرامیداشت یاد و خاطره یار و یاور دیرین امام (ره) و مقام معظم رهبری و بنیانگذار شجره طیبه دانشگاه آزاد اسلامی، شنبه شب مورخ ۲۵ دی بعد از نماز مغرب و عشا در مسجدالرضای اشکذر برگزار می‌شود.

این مراسم به خاطر پاسداشت مقام شامخ آیت الله هاشمی رفسنجانی از طرف امام جمعه، فرماندار شهرستان اشکذر و دانشگاه آزاد اسلامی واحد اشکذر با حضور چشمگیر مسئولان و مردم ولایت مدار و شهیدپرور این شهرستان برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام قاضی عسگر در مراسم ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: اگر دانشگاه آزاد اسلامی در آن برهه ایجاد نمی‌شد کشور دچار بحران جدی می‌شد.

مراسم ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی با حضور حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسگر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، دکتر مونسان مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، حجت الاسلام علیدادی امام جمعه کیش، شیخ یعقوب شمسی امام جمعه اهل تسنن، دکتر شریف نیا رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین المللی کیش، فرماندهان نظامی و انتظامی و اقشار مردم در مسجد خاتم الانبیاء (ص) کیش برگزار شد.

در این مراسم قاضی عسگر به بیان ویژگی‌های شخصیتی و آثار و برکات این بزرگ مرد پرداخت و بیان کرد: حضور میلیونی مردم در مراسم تشییع پیکر ایشان مهر تاییدی بر ولایتمداری و پایبندی این دانشمند به نظام مقدس جمهوری اسلامی و آرمان‌های امام (ره) بود.

مراسم گرامیداشت ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی با حضور جمع کثیری از مردم، مسئولان شهرستان و هیات رئیسه و کارکنان و استادان دانشگاه آزاد اسلامی لنگرود در مسجد جامع شهرستان لنگرود برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌ غلامحسین عطایی امام جماعت مسجد مستوفی استادسرا رشت در مراسم گرامیداشت ارتحال آیت‌الله هاشمی که در مسجد جامع لنگرود برگزار شد، گفت: ارزش کار و حضور گسترده در این مراسم به این معنی است که شما به پیغمبر اکرم، انبیاء و ائمه معصومین احترام گذاشتید چراکه علما وارثان انبیا هستند.

وی با تأکید بر سفارش پیغمبر اکرم مبنی بر اینکه به علما احترام گذارید، اظهار کرد: هر کس به عالم دینی احترام کند به‌مانند این است که به پیغمبر و انبیا احترام کرده است.

عطایی با بیان اینکه اولین جرقه انقلاب بعد از تصویب لوایح شش‌گانه شاه، اعتراض علما و اعلام رفراندوم و تحریم آن توسط امام خمینی (ره)، تصریح کرد: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از لحظه انقلاب جزء برنامه ریزان و گردانندگان اصلی بود.

امام جماعت مسجد مستوفی استادسرا رشت ادامه داد: تمام‌ کارهایی که برای انقلاب انجام می‌شد آیت‌الله هاشمی رفسنجانی مستقیماً برنامه‌ریز کار آقا بود و مقام معظم رهبری دراین‌باره می‌فرماید در تمام مقاطع انقلاب آیت‌الله هاشمی تکیه‌گاه مطمئن و امین بودند.

وی با بیان اینکه قرآن کریم برای مجاهدین در راه خدا درجات عالی قائل است، خاطرنشان کرد: مسئولان باید با عمل خود مردم را به کارهای نیک و تقوا دعوت کنند و آیت‌الله هاشمی مرد عمل و فدایی امام و ملت بود.

عطایی با بیان اینکه مرگ رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام سنگین است و سنگین‌تر از آن مظلومیت آیت‌الله هاشمی است، اظهار کرد: ایشان تا لحظه مرگ مدافع حریم ولایت، رهبری و فدایی ملت و مردم بود تا جایی که می‌گوید من عاشق آقا هستم.

به گزارش خبرگزاری آنا، مراسم بزرگداشت یاد و خاطره مجاهد نستوه آیت الله هاشمی رفسنجانی با حضور هیأت رئیسه، اساتید، کارکنان و دانشجویان در سالن آمفی تئا‌تر دانشگاه آزاد اسلامی واحد داریون برگزار شد.

پس از تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید، دکتر مرتضی حق‌شناس، سرپرست واحد داریون، عروج ملکوتی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، یار دیرین امام راحل و مقام معظم رهبری و بنیان گذار و رئیس هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی را تسلیت گفت.

وی با قرائت جملاتی از پیام مقام معظم رهبری، آیت الله امینی و نیز مصاحبه تلویزیونی حجت الاسلام ناطق نوری به بی‌مهری‌های که نسبت به مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی صورت گرفته بود اشاره کرد تا آنجا که آیت الله امینی، آیت الله هاشمی رفسنجانی را مظلو‌تر از بهشتی دانست.

وی افزود: «اگر ما پیرو مقام معظم رهبری هستیم، همانند ایشان رفتار کنیم و تفاوت دیدگاه‌ها را تحمل کنیم و قدر شخصیت‌های مبارز و انقلابی را تا در میان ما هستند بدانیم اگر نه به فرموده آقای ناطق نوری از اکنون همه شبکه‌های تلویزیونی هم مرتب آیت الله هاشمی رفسنجانی را نشان بدهند برای ایشان سودی ندارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار