روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که مشرق در ادامه به آنها اشاره می‌کند.
کد خبر: ۳۶۰۰۱۴
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۲ 14 January 2017
به گزارش تابناک : 
جمع‌آوری کتاب‌های دارای نام خلیج‌فارس/ حضور 2 وزیر در هیئت مدیره سرخابی/ توضیح کاخ سفید درباره هشدار ناوشکن امریکایی
کیهان

چرا حداقل 500 نجومی‌بگیر را از مجازات فراری دادید؟!

حداکثر حقوق مدیران دولتی 12/5میلیون تومان تعیین شد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه ششم با بیان اینکه حداکثر حقوق جدید دو برابر حداکثر حقوق قانون مدیریت خدمات کشوری است، گفت: حداکثر حقوق 12/5 میلیون تومان تعیین شده است.

محمد خدابخشی در گفت‌وگو با تسنیم گفت: بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی در مورد بندهای ارجاعی لایحه برنامه، به کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه، حداکثر حقوق مدیران 2 برابر حداکثر حقوق می‌باشد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق با اشاره به مصوبه مجلس در این خصوص گفت: مجموع ناخالص دریافتی ماهانه مقامات و مدیران و کارکنان دستگاه‌های موضوع ماده 5 و 35 قانون مدیریت خدمات کشوری، حداکثر 2 برابر حداکثر حقوق و مزایای مستمر قابل پرداخت به کارکنان موضوع تبصره ماده 76 قانون مدیریت خدمات کشوری می‌باشد.

به گفته خدابخشی بر اساس قانون مدیریت خدمات کشوری حداکثر حقوق 6 میلیون و 300 هزار تومان است، با احتساب این ماده در برنامه ششم حداکثر حقوقی که به مدیران تعلق خواهد گرفت 12 میلیون و 600 هزار تومان خواهد بود.

وی افزود، بر این مبنا حقوق مدیران نباید بیشتر از دو برابر حداکثر مبلغ حقوق و مزایای مستمر قابل پرداخت قانون مدیریت خدمات کشوری باشد.

خدابخشی در عین حال گفت: بر اساس تصمیم نمایندگان مجلس تبصره 2 ماده 35 لایحه برنامه ششم توسعه حذف شد.

طبق این تبصره، پرداخت هرگونه تسهیلات بانکی به کارکنان بانک‌های دولتی و غیردولتی و موسسات مالی اعتباری به جز تسهیلات مسکن، ضروری و تعمیر مسکن برای یک بار در دوران خدمت ممنوع بوده است.

در حالی که سقف حقوق 12/5 میلیون تومانی مدیران برای سال آینده است، معلوم نیست دیوان محاسبات مجلس در بررسی متخلفان حقوق‌های نجومی، سقف حقوق مشروع مدیران را 20 میلیون تومان قرار داد و تعداد متخلفان را 397 نفر اعلام کرد؛ این در حالی است که تعداد واقعی مدیران متخلف نجومی‌بگیر هزار تا 3 هزار نفر برآورد شده است.
 
در واقع دیوان محاسبات با تعیین رقم مجعول 20 میلیون تومانی 2500- یا دست‌کم 500- مدیر دریافت‌کننده حقوق‌‌های نامشروع در سال‌های اخیر را از محاکمه و مواخذه و مجازات (و مطالبه پول بیت‌المال) فراری داد.

رئیس جدید دیوان محاسبات، رئیس مرکز آمار (دولتی) بود که چند ماه پیش با رای اکثریت نمایندگان به عنوان رئیس دیوان انتخاب شد.

رسمیت بخشیدن به نقض برجام دستاورد نشست کمیسیون مشترک!

معاون وزیر خارجه با عوض کردن صورت مسئله که نقض برجام  است، گفت: پرونده برجام  گشوده نخواهد شد.

مجید تخت‌روانچی درباره نشست کمیته مشترک 5+1 و ایران گفت، این جلسه بنا به خواست ایران و برای رسیدگی به شکایت ایران از دولت آمریکا به خاطر بدعهدی‌هایی که در یک سال گذشته داشته است تشکیل شد و در بیانیه‌ای که در انتهای جلسه صادر شد هم به نامه‌ای که آقای ظریف درباره شکایت ایران نوشته اشاره شده و هم بر اجرای برجام به بهترین نحو ممکن تاکید شده است.
 
در طول مذاکرات تمام اعضا تاکید داشتند که به هیچ‌وجه نباید اجازه سوءاستفاده از برجام داده شود. هیئت آمریکایی در این نشست تایید کرد، هیچ آثار اجرایی درباره تمدید تحریم‌ها علیه ایران نخواهد داشت.

وی با اشاره به سخنان اخیر گزینه پیشنهادی ترامپ برای تصدی وزارت امور خارجه آمریکا مبنی بر بازنگری در برجام گفت: ما بارها تاکید کرده‌ایم که پرونده برجام به هیچ وجه دوباره باز نخواهد شد و ما اجازه این کار را نخواهیم داد و این موضوع موضع تمامی اعضای 5+1 است.

این سخنان در حالی است که موضوع اصلی، نقض برجام است نه در دستور کار قرار دادن تغییر آن. اما متاسفانه تیم مشترک عراقچی و تخت‌روانچی به جای فشار برای مجبور کردن آمریکا به لغو تحریم‌های تصویب شده جدید (ISA)، توجیه آنها را برای قبول مصوبه کنگره پذیرفته است!

عباس عراقچی در این زمینه گفت: هیئت آمریکایی با تاکید مجدد بر پایبندی کامل این کشور به برجام، ضمن اشاره به عدم امضای این مصوبه از سوی رئیس‌جمهور آمریکا، یک سلسله از اقدامات حقوقی و اجرایی را برشمرد که دولت این کشور برای ملغی‌الاثر کردن قانون آیسا انجام داده و با این اقدامات، هیچ تاثیر عملی بر قانون مزبور مترتب نبوده و لذا نفس تصویب این قانون در کنگره آمریکا مشکلی برای تعهدات برجامی ایجاد نمی‌نماید.
 
در ادامه نشست، نمایندگان سایر دولت‌های عضو کمیسیون با جدی قلمداد کردن نگرانی ایران، خواستار اقدامات آمریکا در جهت بلااثر ماندن این قانون و شفاف‌سازی کامل در این زمینه شدند به گونه‌ای که هیچ ابهامی نسبت به اینکه این قانون اثری بر تجارت و همکاری با ایران ندارد باقی نماند.»

معنای دیگر این سخن آن است که تیم ایرانی، از ناقض برجام پذیرفت که مصوبه نقض‌کننده برجام را حفظ کند اما قول(!؟) بدهد آن را «اعمال» نکند! این در حالی است که عمر دولت اوباما نیز مقارن با جلسه کمیسیون ویژه تمام شد و دولت جدید، کاری به قول و وعده شفاهی تیم اوباما ندارد؛ این کار شبیه همان اقدامی است که آقای ظریف در‌به‌در گرفتن «نامه‌‌های آرامش‌بخش» برای سرمایه‌گذاران خارجی بود؛ حال آن که اگر آمریکا می‌خواست رفتاری آرامش‌بخش داشته باشد، همان برجام را اجرا می‌کرد و در پشت صحنه، شرکت‌ها و بانک‌ها را تهدید نمی‌کرد.

کلانتری: در دولت سازندگی قرار نبود نرخ تورم 45 درصد شود

وزیر کشاورزی دولت سازندگی می‌گوید سازمان برنامه و بودجه این دولت موجب تورم بالای 45 درصد و فشار اقتصادی به مردم شد.

عیسی کلانتری در مصاحبه با روزنامه شرق گفت: قرار نبود قیمت دلار در برنامه اول تثبیت شود. در برنامه توسعه‌ای ایران به ویژه برنامه دوم درنظر گرفته شده بود که نرخ ارز قیمت واقعی خودش را پیدا کند اما ناگهان با محدودیت منابع ارزی کشور قیمت ارز تا حدود 700 تومان بالا رفت و مسائل خاصی هم به وجود آورد. آقای هاشمی اعتقاد داشت که ارز هم یک کالا است و عرضه و تقاضا باید نرخ ارز را تعیین تکلیف کند.

وی می‌افزاید آن زمان سازمان برنامه و بودجه به تعهداتش درباره سیاست‌های یکسان‌سازی نرخ ارز وفا نکرد. احتمال می‌دهم آنها بخش بیشتری از منابع بودجه‌ها را صرف توسعه کشور کردند؛ درحالی که نسبت به مسائل اجتماعی کشور بی‌تفاوت بودند. آنجا نقطه ضعفی در برنامه دوم توسعه دیده می‌شود که منجر به عقب‌نشینی دولت از مواضع خودش می‌شود.

کلانتری گفت: کار به جایی رسید که اختلاف مقام معظم رهبری و آقای هاشمی درباره نرخ ارز بالا گرفت؛ این هم به این دلیل بود که فشار اجتماعی بر مردم زیاد شد؛ قیمت کالاها افزایش چشمگیر داشت؛ نرخ تورم به بالای 45 درصد رسید و...؛ البته بعدتر با تغییراتی که در دولت اعمال شد، این وضع سامان گرفت.

سیاست‌ها، سیاست‌هایی بود که سازمان برنامه در اجرای آن کوتاهی کرد. در واقع من معتقدم سیاست‌ها مشکلی نداشت؛ بلکه مشکل در اجرای آن سیاست‌ها بود. برای اینکه بنا بود به موازات تعدیل نرخ ارز، بسته‌های حمایتی هم اجرائی شود که هرگز این اتفاق رخ نداد.
 
برای نمونه کوپن مرغ حذف شد و قیمت آن به شدت بالا رفت. درحالی که قرار بود در موضوع گوشت و مرغ، اقشار نیازمند تحت فشار قرار نگیرند اما این اتفاق رخ نداد. آن مقطع سازمان برنامه حاضر نبود با سیاست‌های برنامه دوم توسعه همسو شود. در نتیجه دولت ناچار شد از سیاست‌های خودش عقب‌گرد کند، اینها در اجرا با مشکل مواجه شد.

یادآور می‌شود نرخ تورم در سال 74 به رقم 49/4 درصد رسید.

تحریم‌های دلاری علیه ایران لغو نمی‌شود

یک تحلیلگر اقتصادی بین‌المللی گفت، بعید است تحریم‌های دلاری ایران لغو شود.

مشاور خاورمیانه شرکت بین‌المللی خدمات مشاوره‌ای ست ادوایسری (Middle East Consultant at Set Advisory)  انگلیس می‌گوید، انتظار کاهش تحریم‌های ایران که سرمایه‌گذاران خارجی به خاطرش تلاش می‌کنند و به ویژه تحریم معاملات دلاری با ایران بعید به نظر می‌رسد.

سلیم الاحمدی که از بنیانگذاران پایگاه خبری تحلیلی گلوبال ریسک اینسایتس است در مجله آمریکایی OZY نوشت: ترامپ برجام را پاره نمی‌کند اما انتظار کاهش تحریم‌ها - چیزی که سرمایه‌گذاران خارجی به خاطرش تلاش می‌کنند به ویژه لغو تحریم معاملات دلاری با ایران- نیز بعید به نظر می‌رسد.

کاهش تورم ناشی از رکود اقتصادی است

«با رکودی که دولت بر اقتصاد حاکم کرده، تورم تک رقمی جای تعجب ندارد».

روزنامه آفتاب یزد از قول محمود جامساز کارشناس اقتصادی نوشت: رکود اقتصادی، خود یکی از عوامل کاهنده تورم است. بنابراین جای تعجب نیست که اقتصاد رکودی ما با رشد نقدینگی 30 درصد از تورم یک رقمی برخوردار بوده باشد.
 
زیرا اگر تورم 44 درصدی دوران احمدی‌نژاد از آثار شوک‌های وارده بر سطح عمومی قیمت‌ها ناشی از اجرای پروژه مسکن مهر، یارانه‌ها افزایش دلار 1000 تومانی به 3600 تومان حاصل شده بود، در زمان به قدرت رسیدن آقای روحانی بازار از آثار تورمی این شوک‌ها خالی شده بود و شوک قیمتی جدیدی نیز به اقتصاد وارد نشد که بر تورم اثرگذار باشد.
 
اما نکته بسیار مهم آن است که تورم در سبد مصرفی و معیشتی آحاد جامعه که حداکثر از 40 قلم کالا تجاوز نمی‌کند به چه میزان است؟ صرف‌نظر از روش‌شناختی علمی در محاسبه نرخ تورم که مرتبط با متغیرهای کلان اقتصادی پیش‌گفته است، از منظر افکار عمومی کاهش شیب تورم و رسیدن به تورم تک‌رقمی آثار ملموسی بر اقتصاد و وضعیت معیشتی مردم برجای نگذاشته است.

این کارشناس اقتصادی افزود: از آنجا که موج گرانی‌ها، اقلام سبد معیشتی آنان را به شدت محدود کرده و تامین مایحتاج روزمره آنان را با چالش روبه‌رو ساخته، لذا نسبت به آمارهای اعلامی بی‌تفاوتند و تنها جیب خود را می‌بینند که از ظرفیت پرداخت اجاره مسکن و هزینه ایاب و ذهاب، مخارج آموزش و پرورش فرزندان بهداشت و درمان خوراک و پوشاک که از اولویت‌های نیازهای آحاد جامعه‌اند تهی است.
 
در این میان تنها مرفهان متعلق به دو هرم بالای درآمدی جامعه از وضع موجود سودهای هنگفت نصیب خود ساخته و طبیعتا مایل به تغییر وضع موجود نیستند. باید پذیرفت تحلیل آمارهای اعلامی که غالبا از سوی منابع مختلف رسمی ارائه شده و اغلب نیز متناقض‌اند، در سطح افکار عمومی جامعه که با واقعیات اقتصادی در چالش‌اند تاثیرگذار نیست و تنها آنان را نسبت به نتایج حاصله بی‌اعتناتر نسبت به بانیان نشر این ارقام بی‌اعتمادتر می‌سازد.

بزکچی‌ها سوگوار شدند /سانسور آخرین دشمنی اوباما

 روزنامه‌های غرب‌گرا و بزک‌کننده آمریکا، آخرین مصاحبه باراک اوباما را که حاوی موضع ضدایرانی بود، با عکس و تیترهای عاطفی و مثبت پوشش دادند.

این روزنامه‌ها در عین حال جمله مهم و ضدایرانی اوباما را سانسور کردند که به عنوان یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهایش گفته بود «بدون شلیک حتی یک گلوله توانستیم برنامه هسته‌ای ایران را متوقف کنیم.»

تیتر نشریات مذکور که غالبا با عکس گریه خداحافظی اوباما همراه شده، به این شرح است:

- آفتاب یزد؛ «نطق وداع اوباما همراه با اشک؛ اوباما نشان داد باید یک سیاهپوست باشی تا معنای دموکراسی و تبعیض را بفهمی».
- بهار؛ «آخرین اشک‌های پرزیدنت اوباما خطاب به مردم آمریکا: شما مرا رئیس‌جمهور بهتری کردید».
- مردم‌سالاری؛ «نگرانی در نطق آخر- اوباما از مردم آمریکا خداحافظی کرد».
- شهروند؛ «وداع عاطفی اوباما در آخرین سخنرانی: بله ما توانستیم!».
- اعتماد؛ «نطق خداحافظی اوباما - رئیس‌جمهور آمریکا به مردم کشورش گفت از دموکراسی دفاع کنند».
- تجارت؛ «چشمان اشکبار اوباما در شیکاگو- گزارش تجارت از آخرین دفاع اوباما از برجام»
- صنعت؛ «اوباما در نطق خداحافظی از عملکرد 8 ساله‌اش دفاع کرد؛ جایگاه خاص برجام».
- قانون؛ «برکت رفت؛ گزارشی از آخرین سخنرانی رئیس‌جمهور آمریکا». 
 
 
جمع‌آوری کتاب‌های دارای نام خلیج‌فارس/ حضور 2 وزیر در هیئت مدیره سرخابی/ توضیح کاخ سفید درباره هشدار ناوشکن امریکاییایران
 
 درخواست مقام کویتی از اعراب برای  مذاکره با ایران

شیخ محمدالصباح السالم الصباح، وزیر امور خارجه سابق کویت و از چهره‌های برجسته و نزدیک به حاکمیت این کشور خواستار گفت‌وگو و مذاکره کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و ایران درباره مسائل منطقه‌ای شد.
 
به گزارش ایرنا، وی طی سخنانی در جمع تعدادی از کارشناسان داخلی و خارجی با ارائه تحلیلی در زمینه تحولات سیاسی منطقه گفت: به رغم تمامی تحولات و اختلاف نظرها، کشورهای شورای همکاری (خلیج فارس) امیدوار هستند که شرایط برای از سرگیری گفت‌وگوها با ایران فراهم شود و این رایزنی‌های واقعی و سازنده بر پایه و اساس احترام به تمامیت ارضی، همسو با اصول و مبانی بین المللی و عدم دخالت در امور داخلی یکدیگر باشد.

توئیت برجامی «آشنا»

حسام‌الدین آشنا مشاور رئیس جمهوری در توئیتی با اشاره به این جمله « قراردادهای مالی که از دوران برجام تا تاریخ احتمالی برگشت تحریم‌ها منعقد شود، معتبر است و عطف بماسبق نمی‌شود » به نقل از خزانه داری امریکا نوشت: «یعنی نصف قیمت خریدیم و «اسنپ بک» هم ندارد.»

واکنش کنسولگری ایران در هرات به ادعای بازداشت ۳ ایرانی

کنسولگری ایران در هرات با انتشار بیانیه‌ای، اخبار منتشر شده درباره دستگیری سه ایرانی را واهی دانست و اعلام کرد: تاکنون هویت این افراد تثبیت نشده و خبرهایی که از این دست منتشر شده ادعایی واهی می‌باشد.
 
به گزارش فارس، در این بیانیه به حوادث تروریستی که در افغانستان روی داده‌ است نیز اشاره شده و آمده‌ است: « تروریست‌ها در تلاش هستند تا با عناوین مختلف و با پوشش‌های گوناگون در کشورهای جهان و بخصوص در سرزمین‌های اسلامی ایجاد تنش کرده و امنیت را از مردمان آن سلب کند.» پلیس هرات سه‌شنبه خبر از دستگیری سه ایرانی داده و مدعی شده که از دستگیرشدگان سلاح کمری به دست آمده است.

مرا ببخش عالیجناب اکبر ‌هاشمی رفسنجانی!

روزنامه پیام عسلویه در شماره روز چهارشنبه مطلبی به نقل از علی هوشمند سردبیر این نشریه با عنوان «مرا ببخش عالیجناب اکبر ‌هاشمی رفسنجانی» را منتشر کرده است. 
 
به گزارش «ایران»، در بخشی از این مطلب آمده است: مرا ببخش مرد! مرا ببخش که در طول این همه سال زبان به غیبتت گشودم و دم بر نیاوردی! دشنامت دادم حرفی نزدی! یک روز زمینخوار و فئودالت خواندم، نگاهم کردی! یک روز در ترور قاسملو و اتفاق میکونوس شریکت دانستم و تو لبخند زدی! یک روز تو را اکبرشاه خواندم، تو به آثار شکنجه بر بدنت اشاره کردی و شگفت زده، نگاهم کردی! مرا ببخش که صاحب کاخ‌های آنچنانی در «کیش»ات خواندم، اما روزی که از دنیا رفتی، اتاق ساده‌ات را در جماران دیدم و خجالت کشیدم! که حیران شدم! که مات شدم من! مرا ببخش که تو را مالک همه باغ‌های پسته رفسنجان خواندم و تو چونان پسته خندان به رویم لبخند زدی! مرا ببخش که دیر شناختمت مرد! این شاگرد کوچکت را ببخش در این سرمای یخ زده دی ماه!
 
 
جمع‌آوری کتاب‌های دارای نام خلیج‌فارس/ حضور 2 وزیر در هیئت مدیره سرخابی/ توضیح کاخ سفید درباره هشدار ناوشکن امریکاییخراسان
 
 دستور جدید روحانی درباره سلامت نظام اداری

در حالی که پس از ابلاغیه آذرماه سال 93 شورای عالی اداری درباره شوراهای راهبری توسعه مدیریت دستگاه‌های اجرایی، ابهاماتی در خصوص ادامه فعالیت کارگروه ارتقای سلامت نظام اداری به وجود آمده بود، بر اساس ابلاغیه روزهای اخیر رئیس جمهور به همه وزارت خانه ها و استانداری ها، تاکید شده است کارگروه مذکور با توجه به آیین نامه پیشگیری و مقابله با مفاسد اقتصادی در قوه مجریه ایجاد شده، لذا همچنان معتبر بوده و مشمول تغییرات مصوبه سال 93 نیست.
 
هشدار به مدیرانی که به کارمندان «طبقه تشویقی» می دهند

بر اساس نامه یک نهاد قضایی به تعدادی از مسئولان مهم اجرایی، تاکید شده است با توجه به این که دستورالعمل سال 1390 دولت وقت در خصوص اعطای یک طبقه تشویقی به کارمندان، بر اساس رای دیوان عدالت اداری در سال گذشته ابطال شده است اما همچنان برخی دستگاه های دولتی در اجرای دستور مذکور ابهاماتی دارند که باید به اطلاع همه مدیران اجرایی برسد. استمرار اعطای طبقه تشویقی و مزایای آن به کارمندان از سال 94 به بعد، خلاف قانون محسوب می شود و باید سریع متوقف شود.
 
 
جمع‌آوری کتاب‌های دارای نام خلیج‌فارس/ حضور 2 وزیر در هیئت مدیره سرخابی/ توضیح کاخ سفید درباره هشدار ناوشکن امریکاییآرمان

برادر احمدی‌نژاد سکته کرد

شنیده شد که برادر محمود احمدی نژاد بر اثر سکته قلبی در بیمارستان بستری شد. مشرق نوشت؛حال داود احمدی‌نژاد مساعد نیست و در بخش ICU بیمارستان نیکان تهران بستری شده است. خانواده احمدی نژاد از مردم خواسته‌اند برای شفای او دعا کنند.

تکذیب اظهارات منتسب به قمی

شنیده شد که سخنان منتسب به حجت الاسلام و المسلمین قمی مبنی بر این که «بعد از سال ۸۸ یک عده فتنه گر نگذاشتند آقای هاشمی خطبه بخواند» کذب است. انتخاب نوشت؛ در پی انتشار اخبار کذب طی روزهای گذشته به نقل از حجت الاسلام والمسلمين محسن قمی نماینده خبرگان رهبری و معاون بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری در برخی سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی یک منبع آگاه در دفتر ایشان گفت: وی در طی چند ماه گذشته هیچ برنامه تلویزیونی و یا مصاحبه مطبوعاتی نداشته و سخنان منتسب به ایشان که در کانال‌ها و گروه‌های مختلف منتشر شده است، کذب است.

خاطره قلعه‌نویی از دیدار با هاشمی‌

شنیده شد که امیر قلعه‌نویی از دیدار با هاشمی‌رفسنجانی خاطره جالبی تعریف کرد. قلعه‌نویی می‌گوید: یک بار ۱۰، ۱۱ سال پیش خدمت ایشان رسیدیم و آن روز با دقت به حرف‌هایمان گوش دادند. شاید فیلمش هم باشد. آن روز یادم است که شرایط امروز ورزش و فوتبال را پیش بینی کرده بودم. دو بار دیگر هم ملاقات داشتیم به نظر من ایشان یک سیاستمدار بزرگ و یک انسان خوددار بود. خیلی مسائل را به خاطر منافع و مصلحت مملکت در دل خودش نگه داشت.
 
من از برنامه آقای رشیدپور تشکر می‌کنم زیرا پسر آقای هاشمی در آن برنامه حضور یافته بود و درباره وصیت نامه ایشان صحبت می‌کرد. جالب است که عنوان شد دارایی ایشان بعد از انقلاب افزایش پیدا نکرده است. به نظر من ما باید برای انسان‌ها وقتی زنده هستند ارزش گذاری کنیم.

روایت نوه آیت‌ا... هاشمی از مراسم عقدش

شنیده شد که مراسم جشن پیوند نوه آیت ا... هاشمی (ره) دو روز قبل از رحلت ایشان برگزار شد. خطبه عقد این مراسم را آیت ا... هاشمی قرائت کرد. جماران نوشت؛ در این مراسم لیلی هاشمی فرزند یاسر هاشمی به عقد محمد مهدی صانعی طاهری درآمد. آیت‌ا... هاشمی علاوه بر یک جلد کلام ا... مجید یک عدد انگشتر که نگین آن از ضریح سنگ قبر امام حسین (ع) ساخته شده است را نیز به‌عنوان تبرک به داماد تازه خاندان هاشمی هدیه داده است. لیلی هاشمی در یک دلنوشته با انتشار آخرین عکس آیت ا... هاشمی(ره) در مراسم عقدش نوشت: «خوشحالترین بودم کنار سفره، رو به روی آینه و قرآن نشستیم، اول دعایمان کرد. بعد خطبه عقد را خواند... عقد را که خواند، با اجازه‌اش بله را گفتم و خوب در آغوشش گرفتم، همان عطر همیشگی، همان پدربزرگ دوست‌داشتنی...»




منبع : مشرق
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار