امام جمعه دلوار گفت: خناسان تلاش مى‏‌کردند تا آیت‌الله هاشمى را به نوعى مخالف نظام جلوه دهند و با دمیدن بر برخى اختلاف نظرها، زمینه‌ای برای جدا شدن ایشان از نظام اسلامى فراهم کنند.
کد خبر: ۳۶۰۰۳۵
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۵ 14 January 2017
حجت‌الاسلام علی زاهددوست امروز در خطبه های نماز جمعه شهر دلوار با تسلیت ارتحال ناگهانی یار دیرین حضرت امام و همسنگر رهبری اظهار داشت: مرحوم آیت الله هاشمى رفسنجانى از شخصیت‌هاى کم‌نظیری بود که با  هوش و ذکاوت بالای سیاسی خود،در مقاطع مختلف عمر شریف‌شان منشاء خیرات و توفیقاتى براى انقلاب و نظام اسلامی بودند.

وی اضافه کرد: از نقش کم‌نظیر ایشان در دوران مبارزه با رژیم ستم‌شاهى گرفته که به تعبیر مقام معظم رهبرى،  تکیه گاهى مطمئن و نمونه کم‌نظیرى از نسل اول مبارزان ضد ستم‌شاهى و از رنج‌دیدگان این راه پرخطر و پرافتخار بودند تا دوران بعد از انقلاب و دفاع مقدس و دوران مسؤولیت‌های سنگین و مهم ایشان به تعبیر آقا برگ‌های درخشان زندگی پر فراز و نشیب این مبارز کهنسال بود.

 امام جمعه دلوار بیان کرد: به حق مردم قدرشناس و فهیم ایران اسلامى نیز از همان لحظات اولیه شنیدن خبر تألم‌برانگیز ارتحال این یاور انقلاب و رهبری علی‌الخصوص روز تشییع جنازه آن مرحوم با نهایت شور و شعور، قدردانی عملی خود را از زحمات و خدمات این شخصیت خدوم و دلسوز اعلام کردند.  

وی عنوان کرد: تعابیر پیام رهبر معظم انقلاب به‌ مناسبت ارتحال آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، بیان‌گر نهایت مودت و ارتباط عاطفى بین رهبر معزز انقلاب و مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دوران طولانی 59 ساله بوده است.  

زاهددوست بیان کرد: نکته‌ مهمى که باید به آن توجه داشت این است که در طول سال‌هاى اخیر و به دلیل برخی اتفاقات سیاسی،خناسانى در داخل و خارج بودند که در جدا کردن این شخصیت مبارز و انقلابی از نظام اسلامى و رهبر معظم انقلاب طمع کردند.

وی ادامه داد: این خناسان تلاش مى‏‌کردند تا آیت‌الله هاشمى را به نوعى مخالف نظام جلوه دهند و با دمیدن بر برخى اختلاف نظرها، زمینه‌ای برای جدا شدن ایشان از نظام اسلامى فراهم کنند، این در حالى بود که آیت‌الله هاشمى از نیروهاى اصلى انقلاب و از یاران اصلى امام راحل و هم‌سنگر دیرین رهبرى معظم انقلاب،عمر خود را در راه همین انقلاب و اهداف انقلاب سپری کرده بود.

زاهددوست اضافه کرد: البته هوشیاری و ذکاوت سیاسی آن مرحوم و حمایت‌ها و سعه صدر رهبر معظم انقلاب اجازه به ثمر نشستن تلاش‌های دشمنان نظام اسلامی را ندادند.

وی ادامه داد: این یک درس عبرت مهم برای همه مسئولان علی‌الخصوص مسئولان رده بالای نظام اسلامی است که بدانند خناسان داخلی و خارجی چشم دیدن آنها را در مسیر انقلاب و ولایت ندارند و به آنها طمع می‌کنند حتی اگر مجاهد بزرگ و همیشه در صحنه‌ای مانند آیت‌الله هاشمی رفسنجانی باشد که غالب عمر خود را در راه مبارزه با طاغوت و تثبیت پایه‌های جمهوری اسلامی صرف نموده است.

امام جمعه دلوار عنوان کرد: خیلی باید حواس مسئولان ما جمع باشد و مراقب مکر و حیله‌های دشمنان باشند و مانند مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی مانند کوه راسخ علیه خواسته‌های دشمنان ایستادگی کنند.

وی بیان کرد: از این به بعد هم نباید اجازه دهیم گروه‌های منحرف و خناس ضد انقلاب نام و جایگاه مرحوم آیت‌الله هاشمى را به خود اختصاص دهند و در برابر نظام اسلامى مصادره کنند.

زاهددوست عنوان کرد: همان خناسان،امروز و بعد از ارتحال هاشمی هم در تلاش هستند تا پشت نام بزرگ و جایگاه رفیع این مرد انقلابی،مخفى شده و  آن را به نفع خود و در برابر نظام اسلامی مصادره کنند و  به گونه‌اى به افکار عمومی جلوه دهند که این شخصیت برجسته تاریخ انقلاب به مخالفان نظام تعلق دارد که این نیازمند مراقبت و هوشیاری است.

وی بیان کرد: مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با آن هوش وذکاوت به خوبی می‌دانستند و بیت آن مرحوم هم باید بدانند و در مراسم تشییع پیکر پاک ایشان هم ثابت شد علاقه‌مندان و دلسوزان واقعی هاشمی حزب‌اللهی‌ها و فرزندان انقلابی امام هستند نه آنهایی که سال 88 با کفش در آخرین نماز جمعه ایشان شرکت کردند و عده قلیلی که با شعارهای دشمن خواسته در تشییع پیکر ایشان شرکت کردند.  

زاهددوست ادامه داد: این افراد مرحوم آیت‌الله هاشمی و حتی امام و انقلاب را هم قبول ندارند بلکه از هر فرصتی به دنبال اهداف و برنامه‌های خودشان هستند.

وی با اشاره به مشکلات شبکه اینترنت در بخش ساحلی و شهر دلوار بیان کرد: مسئولان باید با توجه به نیاز روزمره مردم به این فناوری و مشکلاتی که در سرعت اینترنت در این منطقه وجود دارد با مدیریت و برنامه‌ریزی صحیح این مشکل را برطرف سازند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار