مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان قم گفت: در حال حاضر در استان قم 64 آژانس مسافرتی فعال وجود دارد.
کد خبر: ۳۶۰۰۹۰
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۸ 14 January 2017
به گزارش تابناک قم، عیسی رضایی با اشاره به فعالیت آژانس های مسافرتی دارای مجوز در قم عنوان کرد: در حال حاضر در استان قم 64 آژانس مسافرتی فعال وجود دارد و چند مورد از آژانس های مسافرتی در قم در حال گرفتن مجوز هستند.

مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان قم افزود: با توجه به اهمیت اخذ مجوزهای لازم، در بازرسی های دقیق، دفاتر مسافرتی غیر مجاز شناسایی می شود و در نهایت دفاتر مسافرتی غیر مجاز در قم پلمپ می گردد.

وی تصریح کرد: ما در کشور سه مجوز رسمی داریم بند الف که در جهت فروش بلیط هواپیما فعالیت دارند همچنین آژانس های بند ب که مسئول برگزاری تور و روادید از کشورهای مختلف می باشند.

رضایی ادامه داد:بند پ نیز برگزاری تور توسط حج و زیارت برای کشورهای دارای عتبات عالیات و اماکن متبرکه مانند مکه و مدینه و نجف و کربلا ورا بر عهده دارند.

وی بیان کرد:دفاتر غیر مجاز دارای تبعاتی هستند و در صورت بروز مشکل کسی پاسخگو نیست از این رو کمیته ای در استان تشکیل شد که در آن کارشناسان و بازرسان جهت شناسایی واحدهای غیر مجاز می کنند.

مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان قم بیان کرد:واحدهای غیر مجاز همچنین رقابت ناسالمی را ایجاد می کنند که در این باره با همراهی نیروی انتظامی و پلیس فتا و اطلاعات و اداره پایانه ها و حمل و نقل دستگاههای نظارتی دیگر و دادستانی هماهنگ هستیم تا بتوانیم مانع از فعالیت واحدهای غیر مجاز باشیم.

وی گفت: وقتی آژانسی مجوزهای لازم را برای فعالیت ندارد نمی توان بر آن نظارت کرد ما در بحث آژانس های غیر مجاز سریعا اقدام به پلمپ می نمائیم و جایی برای تذکر و اخطار و تعلیق وجود ندارد.

رضایی بیان کرد: متاسفانه برخی از هیات های مذهبی در قالب فعالیت های مذهبی خود تورهایی را به مشهد مقدس و اماکن متبرکه راه اندازی می کنند در حالی که واحدهایی که مجوز لازم را ندارند حق برگزاری تور را ندارند.

وی گفت:اگر دستگاه و ارگان و یا اشخاصی قصد برگزاری تور را دارند اساسا باید مجوز راه اندازی آژانس های مسافرتی را بگیرند نه اینکه برای مجوز برگزاری تور اقدام کنند هر شخصی بخواهد تور برگزار کند چه در بخش دولتی و یا خصوصی باید از طریق دفاتر مسافرتی رسمی اقدام نماید.

مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان قم عنوان کرد::مردم می توانند با تماس با اداره کل میراث فرهنگی در خصوص واحدهای غیر مجاز گزارش های خود را ارائه کنند.

وی ادامه داد: اداره پایانه ها به برخی از دفاتر مجوز فروش بلیط داده است که زیر مجموعه ما نیست ولی متاسفانه تعداد آن ها زیاد است ما با اداره راه بر آنیم که این ها را در هم در قالب کمیته ساماندهی کنیم هرچند متاسفانه این ها اقدام به برگزاری تور هم می کنند که باید جلوی آن ها گرفته شود

وی گفت:ما از اداره کل حمل و نقل برای بازدید دعوت کرده ایم تا واحدهایی که غیر مجاز می باشد پلمپ شود.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار