با تلاش محیط بانان اداره حفاظت محیط زیست قصرشیرین
مأمورین اداره حفاظت از محیط زیست قصرشیرین با زنده گیری و رها سازی یک بزمجه در طبیعت این شهرستان ، به ادامه زندگی آن در زیستگاه طبیعی کمک کردند.
کد خبر: ۳۶۰۲۳۸
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۴ 14 January 2017
به گزارش تابناک و به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست،پژمان فتاح پور رئیس اداره حفاظت از محیط زیست قصرشیرین گفت: طی تماس تلفنی یکی از شهروندان مبنی بر مشاهده و سرگردانی گونه ای از خزندگان حمایت شده از نوع بزمجه در مناطق مسکونی شهرستان، ماموران حفاظت از محیط زیست قصرشیرین با زنده گیری و رهاسازی آن در زیستگاه ، این جانور به زندگی دوباره  در طبیعت بازگشت.
رئیس اداره حفاظت از محیط زیست قصرشیرین اظهار کرد: با توجه به فصل سرما، کمبود غذا و سرگردانی حیوانات و خارج شدن آنها از زیستگاه ها، از شهروندان درخواست می شود در صورت مشاهده مواردی در سطح شهر، مراتب را به این اداره اطلاع دهند.

پژمان فتاح پورمشارکت مردم در حمایت ومراقبت از محیط زیست را خوب توصیف کرد وگفت: دوستداران محیط زیست به دلیل اهمیت حفاظت از گونه های جانوری، می توانند با اطلاع رسانی به موقع نسبت به اعلام تخلفات زیست محیطی، اداره حفاظت محیط زیست را برای داشتن محیطی سالم و حراست از آن برای سپردن به آیندگان مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن گویای 1540 و یا 08342424977و 08342424978 اطلاع دهند. 
هم اکنون قصرشیرین دارای 2 منطقه شکار و تیراندازی ممنوع قراویز به مساحت سه هزار و 800 هکتار، زله زرد با 39 هزار هکتار و یک منطقه تیراندازی ممنوع در شعاع هفت کیلومتری نوار مرزی به مساحت 170 هزار هکتار است.
منطقه شکار و تیراندازی ممنوع قراویز مشترک قصرشیرین و سرپل ذهاب هم اکنون تنها زیستگاه منحصر به فرد آهوی ایرانی در منطقه غرب کشور بشمار می رود. منطقه زله زرد مشترک قصرشیرین و گیلانغرب با 39 هزار هکتار مساحت یکی از مناطق مهم زیستگاه گونه های نادر گیاهی و جانوری در استان کرمانشاه و کشور به شمار می رود که از سال 1373 تحت حفاظت است. از جانوران موجود در این منطقه می توان به کل و بز وحشی، قوچ و میش، آهو، گرگ، روباه، خرگوش، تشی و بزمجه اشاره کرد. همچنین گونه های پرندگان کبک، تیهو، سار و فاخته نیز در این زیستگاه با پوشش گیاهی بلوط، پلک، تنگرس، آلبالو وحشی و گیاهان مرتعی زندگی می کنند. قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از 27 هزار تن جمعیت با عراق 186 کیلومتر مرز دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار